Robert Kubica kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, Orlen sponsorem tytularnym

Zespół Alfa Romeo Racing potwierdził, że Robert Kubica w nadchodzącym sezonie będzie pełnił rolę kierowcy testowego i rezerwowego w tej ekipie, zaś Orlen zostanie sponsorem tytularnym.

O przyszłości Kubicy w Formule 1 mówiło się od czasu, gdy tylko Polak ogłosił zakończenie współpracy z Williamsem. Wśród kandydatów były trzy ekipy: Haas, Racing Point i Alfa Romeo, jednak ostatecznie doszło do nawiązania porozumienia z ostatnią z nich. Kubica tym samym powraca do stajni z Hinwil, w której zadebiutował w F1, znanej jeszcze jako BMW Sauber. Oprócz sponsoringu tytularnego, PKN Orlen wraz z zespołem będą zajmować się szkoleniem młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej.

Kubica powiedział, że jest zadowolony ze zmiany na ten rok, ponieważ z zespołem z Hinwil ma on wyjątkowe wspomnienia.

„Nasza współpraca z PKN ORLEN dotychczas układała się świetnie i cieszę się, że zostajemy razem na kolejny sezon. Zaczynam nowy rozdział w karierze dołączając do Alfa Romeo Racing ORLEN. To zespół, który zajmuje szczególne miejsce w moim sercu i miło będzie zobaczyć znajome twarze, które pamiętam jeszcze z Hinwil. Czas i okoliczności się zmieniły, ale jestem przekonany, że determinacja i głód sukcesu pozostaną niezmienne. Liczę, że moje doświadczenie pozwoli nam wspólnie wykorzystać szanse, które czekają w nadchodzącym sezonie” – powiedział Polak.

Szef PKN Orlen Daniel Obtajek dodał z kolei, że współpraca z Alfą Romeo, pozwoli jeszcze bardziej wyeksponować polską markę na rynku międzynarodowym.

„W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki ORLEN. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata” – stwierdził Obtajek.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej PKN Orlen

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze