Francuski konstruktor Oreca, który obecnie dominuje w kategorii LMP2 oraz jest odpowiedzialny m.in. za budowę prototypu LMP1 Rebellion, prototypu Le Mans Hypercar. Firma chce się w pełni skupić na nowej platformie LMDh, która będzie dzielić podwozie z kolejną generacją maszyn LMP2.

„Ze strony Oreca, całkowicie się skupiamy na globalnej platformie, co oznacza, że nie będziemy pracować nad projektem hiperauta. Nie możemy zrobić wszystkiego” – powiedział prezes Oreca, Hugues de Chanunac. „W tej chwili wybór jest prosty. Wszyscy producenci OEM mają prawdziwe problemy z budżetem, ponieważ dużo inwestują w ekologię”.

W ubiegłym miesiącu Peugeot ogłosił połączenie sił z Rebellion Racing w celu przystąpienia do wyścigów prototypów od 2022 roku. W projekt najprawdopodobniej miała być też zaangażowana Oreca, a jej dyrektor techniczny potwierdził, że opracowywano już koncept takiego projektu. Po pojawieniu się LMDh, specjalistyczny warsztat postanowił postawić własne warunki i współpraca dojdzie do skutku tylko jeśli Peugeot wybierze nową platformę.

Oreca będzie jednym z czterech konstruktorów, którzy będą mogli budować podwozia do platformy LMDh. Muszą one pomieścić układy hybrydowe oraz większy zbiornik paliwa, niż ten, który mają obecnie w DPi. Pozostali konstruktorzy to kanadyjski Multimatic, francuski Ligier oraz włoska Dallara.

Źródło: sportscar365.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race