Ford zaprezentował skład na Amerykę

Ryan Briscoe, Richard Westbrook oraz Dirk Müller i Joey Hand będą walczyć w Fordach w przyszłorocznej serii IMSA SportsCar Championship.

Prezentacji podstawowych składów dwóch Fordów GT, współpracujący z marką zespół Chip Ganassi Racing zaprezentował w sobotę na torze Homestead Miami Speedway podczas finałowej odsłony serii NASCAR. Większość ekipy zgadza się z zapowiedziami opartymi m.in. na wcześniejszych testach Forda – co nie oznacza, że nie jest nieco zaskakująca. Tylko jeden z czterech kierowców startował w ubiegłym roku w serii SCC dla Chip Ganassi Racing – tylko jeden był również ich stałym partnerem.

Owym partnerem był jednak nie Joey Hand, ale Ryan Briscoe – Australijczyk współpracujący z Chip Ganassi Racing w od sezonu 2014, a wcześniej również w sezonie 2005 – tyle, że w serii IndyCar. W wyścigach długodystansowych, Briscoe pojawiał się ostatnio głównie jako partner zespołu Corvette w najdłuższych starciach USCC – przygodę z Endurance rozpoczął jednak również z Chipem Ganassim, w 2005 roku startując w 24-godzinnym Daytona.

Partnerem Australijczyka w Fordzie o numerze 67 będzie Richard Westbrook, były mistrz Porsche SuperCup i ubiegłoroczny wicemistrz United SportsCar Championship. Brytyjczyk przeszedł do Forda z ekipy VisitFlorida (wcześniej Spirit of Daytona), z którą przez kilka lat wychodził poza starty w samochodach GT – w nich, ostatnim pełnym sezonem startów Westbrooka był rok 2011, gdy za kierownicą potężnego Nissana GT-R GT1 walczył on w Mistrzostwach Świata FIA GT1.

Do pojazdów GT, po rocznej przerwie powraca także Joey Hand – jedyny kierowca z tej czwórki regularnie reprezentujący Chipa Ganassiego w tegorocznym sezonie SCC. Amerykanin przez lata był związany z BMW, w Ameryce startując zarówno w Z4 GTE, jak i starszym M3 GT2, w którym w roku 2011 zdobył mistrzostwo serii ALMS – a w latach 2012-2014 był obecny również w niemieckiej serii DTM. Rok 2011 był również początkiem gościnnych występów dla zespołu Chip Ganassi Racing – początkiem bardzo udanym, gdyż Hand zwyciężył wówczas w 24-godzinnym Daytona.

Co ciekawe, partnerem Handa w drugim z Fordów, nr 66, zostanie jego były partner z załogi BMW Team RLL – Dirk Müller. Pojawienie się Niemca w Fordzie to największa niespodzianka z całej ekipy Chipa Ganassiego, oznaczająca ostateczne rozstanie się Müllera z BMW, z którym przez lata walczył w wyścigach GT i samochodów turystycznych. To on, wspólnie z Handem, zdobył w 2011 roku mistrzostwo GT serii ALMS – wcześniej zwyciężając również w sezonie 2000 za kierownicą Porsche 911 GT3-R. Bogata kariera 40-letniego Niemca zawiera również triumfy w seriach FIA GT czy Porsche Carrera Cup Germany, a także sporą liczbę miejsc na podium, m.in. w mistrzostwach WTCC czy prestiżowym 24h Le Mans.

Zawsze chciałem startować dla Chipa Ganassiego, miałem taką szansę w tym roku, a teraz z Ford Chip Ganassi Racing to wielka rzecz. Ten samochód wygląda wspaniale, wszyscy zdają się go kochać. Myślę, że to wspaniale widzieć, jak Ford jest częścią historii ze starym GT40, a dziś wprowadza nowe technologie. (…) To przyjemność być znów ze starym kumplem, Dirkiem Müllerem, a także poznać Ryana Briscoe i Richarda Westbrooka; to będzie rok zabawy, jestem pewien” – powiedział Joey Hand.

To po prostu wielkie wyróżnienie. Jestem dumny z bycia częścią tego programu. Mam wiele znajomych twarzy w Chip Ganassi Racing; to naprawdę jak rodzina. Znamy się od 10 lat, a Chip to wspaniały człowiek. Prowadzi niesamowity zespół wyścigowy i to zaszczyt być jego częścią. Teraz to wspaniale być częścią Forda, a ścigać się nim w przyszłorocznym Le Mans to coś naprawdę wielkiego” – przyznaje Ryan Briscoe.

Wciąż nieznani są dodatkowi kierowcy, którzy w Fordach pojawią się w najdłuższych wyścigach serii ISCC – najczęściej wymienia się tu Sébastiena Bourdais i Scotta Dixona, dwóch weteranów IndyCar mających spore doświadczenie także w wyścigach długodystansowych. Podobnie, kibice wciąż muszą czekać na skład ekipy przygotowanej do startów w Mistrzostwach Świata Endurance – tu mają pojawić się Stefan Mücke i Olivier Pla, a wskutek braku miejsca w podstawowych składach w serii IMSA, bardzo prawdopodobną jest tu obecność również Marino Franchittiego.

Debiut nowego Forda odbędzie się w dniach 30-31. stycznia w wyścigu Daytona 24h.

Źródło: racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze