Sezon 2023 zmierza powoli ku końcowi. W przedostatniej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC na torze Fuji w Japonii zespół Inter Europol Competition nie zanotował wyniku na miarę oczekiwań, ale matematycznie wciąż ma szanse na tytuł mistrzowski przed finałem sezonu w Bahrajnie na początku listopada.
W Europejskiej Serii Le Mans kolejna runda na torze Spa-Francorchamps w nadchodzący weekend będzie miała kluczowe znaczenie w walce o tytuł zarówno dla zespołów LMP2, jak i LMP3. Gdy na torach toczą się decydujące rozgrywki o trofea, za kulisami trwają już intensywne rozmowy i przygotowania przed sezonem zimowym i programami wyścigowymi na 2024 rok.
Trudna walka Inter Europol Competition
Ostatnie wyścigi Le Mans Cup, ELMS i WEC nie były udane dla Inter Europol Competition. W zeszłym miesiącu zespół opuszczał tor Motorland Aragón po rundzie ELMS w minorowych nastrojach. Po niezawinionym przez Rui Andrade kontakcie z rywalem wycofany został prototyp LMP2, a w samochodzie LMP3 doszło do defektu skrzyni biegów. W ten sposób zespół został pozbawiony dwóch szans na zwycięstwo.
Jedynym jasnym punktem weekendu był niesamowity występ Wyatta Brichacka w kwalifikacjach LMP3 #13. Amerykanin zapewnił zespołowi pierwsze pole position w LMP3 w ELMS.
Na początku września zespół udał się w długą podróż na bajeczny tor Fuji Speedway w Japonii na kolejną rundę WEC. Niestety, brak tempa w środkowej fazie wyścigu odebrał szansę na dobry wynik. Prototyp #34 ukończył wyścig na dziewiątym miejscu ze stratą jednego okrążenia do zwycięzcy. Oznacza to, że zespół ma jeszcze matematyczną szansę na tytuł mistrzowski, ale aby tak się stało, potrzebne będzie spore szczęście.
W oczekiwaniu na Spa-Francorchamps
Inter Europol Competition wystartuje na torze Spa-Francorchamps już po raz drugi w tym roku, po wcześniejszej wizycie pod koniec kwietnia, gdy zespół zdobył swoje pierwsze podium w WEC. W zeszłym roku właśnie tutaj zespół odniósł swoje trzecie zwycięstwo z rzędu…
Po rozczarowaniu na Motorland Aragón, obie załogi zespołu startujące w ELMS w klasach LMP2 i LMP3 chcą pokazać się z jak najlepszej strony i wykorzystać niewątpliwe tempo. Warto pamiętać, że wstęp na tor jest bezpłatny dla wszystkich kibiców.
Harmonogram weekendu ELMS na Spa-Francorchamps
Środa, 20 września
09:00 Sesja testowa 1
13:00 Sesja testowa 2
Piątek, 22 września
11:00 Sesja treningowa 1
14:45 Sesja testowa dla kierowców z kategorią brązową
Sobota, 23 września
10:15 Sesja treningowa 2
14:30 Sesja kwalifikacyjna
Niedziela, 24 września
11:30 Wyścig (4 godziny)
Już wkrótce... Niespodzianka dla fanów
Jesteśmy dumni z naszej marki, naszych barw i naszego dorobku oraz sukcesów na przestrzeni lat. Cały czas rozwijamy się i rośniemy jako zespół. Po sukcesie w jubileuszowej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, postanowiliśmy zaoferować naszym fanom możliwość zakupu ekskluzywnych produktów zespołu. Asortyment nie jest jeszcze ustalony, ale celem jest wprowadzenie wybranych produktów do sprzedaży już w nadchodzących miesiącach, a następnie dodanie kolejnych do oferty w 2024 roku. Bądźcie czujni.
Nasza rozmowa: menedżer zespołu Sascha Fassbender
Wiele mówi się o planach zespołu na kolejny rok, po zakończeniu tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie, po ostatnim wyścigu, w którym będą rywalizować samochody LMP2. Amerykańska seria IMSA jest z pewnością jedną z opcji dla zespołu. Jakie zatem są plany?
„IMSA 2024 jest w naszych planach i wysłałem już zgłoszenie na pełny sezon. Po sukcesie w Le Mans 24-godzinny wyścig Daytona jest oczywiście na liście życzeń zespołu. Kuba będzie obowiązkowym srebrnym kierowcą w pięciu wyścigach długodystansowych. Obecnie prowadzę rozmowy z kilkoma kierowcami z kategorią brązową. Ale oczywiście musimy poczekać na potwierdzenie przyjęcia naszego zgłoszenia z IMSA!”
Azjatycka Seria Le Mans również wydaje się być atrakcyjną serią dla zespołu, ale obecnie nie ma zgłoszenia na tymczasowej liście zgłoszeń pierwszej rundy w Sepang. Jakie są obecnie plany dotyczące potencjalnych zgłoszeń w klasach LMP2 i LMP3?
„W tej chwili nie mamy planu startów w tej serii, ale to oczywiście może się bardzo szybko zmienić”
.
Czeka nas teraz runda Europejskiej Serii Le Mans na Spa-Francorchamps. Poprzednio w Motorland Aragón zespół spisywał się naprawdę dobrze w obu klasach, zanim samochód LMP2 został wycofany po kolizji, a prototyp LMP3 napotkał problemy mechaniczne. Zespół ma nadal świetne tempo i niekiedy tylko pech przeszkadza. Jakie są oczekiwania przed wyścigiem w Belgii?”
„Stajemy na starcie każdego wyścigu po to, aby wygrać. Wciąż mamy szansę na zdobycie mistrzostwa. W zeszłym roku przekonaliśmy się, jak łatwo można przegrać walkę o niemal pewny tytuł mistrzowski w ostatnim wyścigu. Dlaczego w tym roku nie miałoby być na odwrót?”
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.