Przegląd wiadomości z wyścigów długodystansowych

BMW zdominowało wyścig kwalifikacyjny na Nürburgringu, Hankook został nowym partnerem 24h Series, a zwycięzcy Le Mans wystartują w 24h Spa.

BMW zdominowało wyścig kwalifikacyjny na Nürburgringu

Tydzień temü na torze Nurbrigring Nordschleife odbył się wyścig kwalifikacyjny do czerwczowego klasyka 24h Nürburgring. Maxime Martin, Uwe Alzen i Marco Wittmann pokonali 41 okrążeń by dać zwycięstwo zespołowi Marc VDS przed trzema kolejnymi ekipami BMW.

Na podium stanęły dwie załogi zespołu Schubert Motorsport - 44 sekundy za zwycięzcami na metę wjechał samochód nr 20 prowadzony przez Claudię Hurtgen, Doinika Baumanna i Jensa Klingmanna, a 20 sekund później wyścig zakończyła załoga Dirk Werner, Dirk Müller i Lucas Luhr.

Po sobotnich kwalifikacjach BMW nie były jednak faworytami do zwycięstwa, startując pod koniec pierwszej dziesiątki. Na pole position stanęła załoga HTP Motorsport w Mercedesie SLS AMG, a Maximilian Gőtz utrzymał prowadzenie na początku wyścigu przed Mercedesem zespołu Black Falcon w rękach Jeroena Bleekemolena, który wyszedł na drugie miejsce na pierwszym okrążeniu. Wkrótce do głosu doszło Audi w postaci dwóch aut zespołu Prosperia-Abt Racing, które zwyczajnie objeżdżały Mercedesy na prostej Dottinger Hohe.

Oba Audi wycofały się jednak z wyścigu w jego końcowej fazie. Samochód numer 9 stopniowo spadał coraz niżej w klasyfikacji, ostatecznie rezygnując z jazdy na 10 minut przed końcem. Okoliczności w jakich wyścig zakończył siostrzany wóz z numerem 10 są za to zastanawiające. Załoga Abta walczyła w pierwszej dziesiątce, po czym samochód odrócił się o 180 stopni i stanął w pierwszym zakręcie, skąd został wtoczony za barierę.

W tej sytuacji za BMW pozostały dwa Mercedesy - od HTP i Black Falcon. Pierwszy z nich był bliski przedzielenia kwartetu BMW, lecz w osyatniej godzinie przed końcem problem techniczny zmusił ich do zjazdu do garażu, a załoga Black Falcon z Bleekemolenem, Abdulasisem Al-Faisalem, Stéphanem Roslerem i Christianem Menzelem zajęła piąte miejsce.

Było już wiadomo, że zwycięstwo odniesie jedna z czterech załóg BMW. W najgorszej sytuacji byli Bas Leinders, Markus Paltalla, Nicky Catsburg i Dirk Adorf w #26 od Marc VDS, którzy po przebiciu opony w pierwszej połowie wyścigu musieli zjechać na dodatkowy pit-stop. Na czele znalazł się zespół #20 Schuberta, który przyśpieszył swój pierwszy zjazd do boksów, jednak ta strategia okazała się gorsza od ekipy Marc VDS #25, która mimo konieczności wykonania postoju tuż przed końcem rywalizacji oraz otrzymaniu 32 sekund kary za zbyt krótki postój utrzymała się na czele i przekroczyła linię mety jako pierwsza.

Porsche i Nissan były reprezentowane w czołowej klasie SP9 tylko przez pojedyńcze zgłoszenia i oba odpadły z wyścigu w trakcie jazdy w pierwszej dziesiątce. Nissan od Schulze Motorsport miał awarię turbiny, a Porsche zespołu Haribo uczestniczyło w poważnym wypadku, po którym przez niemal godzinę naprawiano barierę.

Dzięki bezbłędnym przejazdom i pechu rywali do czołowej dziesiątki przebili się Robert Huff, Kevin Gleason i Richard Meins w Audi TT RS zespołu Rotek Racing.

Hankook nowym partnerem 24h Series

Koreański producent został głównym sponsorem i dostawcą opon 24h Series i wyścigu Dubai 24h. Przez ostatnie lata w tej roli znajdował się Dunlop, który został niedawno zmuszony do zamknięcia swojego oddziału sportów motorowych w Birmingham.

„Jesteśmy wdzięczni Dunlopowi za wsparcie, jakiego nam udzielili przez te lata. Odegrali oni znaczącą rolę w podnoszeniu reputacji wielu wyścigów i 24h Series, a nasze partnerstwo przerodziło się w przyjaźń”, powiedział Gerrie Willems z Creventic. „To smutne, że Dunlop odchodzi, ale jesteśmy szczęśliwi, że znaleźliśmy w Hankooku nowego partnera. Dostarczanie opon dla różnych klas samochodów w naszych wyścigach, od GT3 i samochodów sportowych po małe hatchbacki i samochody turystyczne, to olbrzymie wyzwanie logistyczne, ale Hankkok jest w stanie mu podołać”.

Gwiazdy Audi wystartują w 24h Spa

Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer - zwycięska załoga wyścigu 24 godziny Le Mans z lat 2011 i 2012 oraz Długodystansowi Mistrzowie Świata sprzed roku wystartują w wyścigu 24 godziny Spa za kierownicą Audi R8 zespołu WRT.

O ile dla Tréluyera będzie to debiut w belgijskim klasyku, jego koledzy mają już za sobą starty w największym wyścigu dla klasy GT3 na świecie. Lotterer brał udział w dwóch ostatnich edycjach, stając raz na podium, natomiast Fässler wygrał z zespołem Phoenix w 2007 roku.

Załoga składająca się wyłącznie ze zwycięzców Le Mans nie wygrała wyścigu w Spa od 1972 roku.

Przy okazji Audi potwierdziło, że w René Rast, Laurens Vanthoor i Markus Winkelhock wystartują w drugim z aut zespołu WRT.

Źródło: Sportscar265.com, dailysportscar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze