Dwa prototypy Porsche były najszybsze w pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone. W czołówce, Toyota pokonała Audi – obie klasy GTE należały natomiast do kierowców Ferrari.
Przy początkowo mokrym torze, na najlepsze wyniki sesji trzeba było czekać praktycznie do jej końca – z drugiej strony można było również sprawdzić, jak ekipy zdecydowane na wyjazd na początku sesji zachowają się w różnych warunkach. W czołowej klasie LMP1, w obu sytuacjach najlepiej radzili sobie kierowcy Porsche – zarówno na początku, jak i na końcu widniejąc na szczycie tabeli, praktycznie niepokonani przez konkurentów. Załogi nr 1 i 2 jako jedyne zdołały zejść poniżej granicy 1:43 – najszybszy Timo Bernhard, o przeszło 1.5 sekundy pokonując czołowego kierowcę z pojazdów innych producentów.
Tym ostatecznie okazał się być Anthony Davidson z Toyoty nr 5, niedługo przed końcem sesji wychodząc przed Audi. Nie był to jednak jedyny moment, gdy fabryczne TS050H znalazły się wyżej, od niemieckich konkurentów – w połowie sesji , za dwoma Porsche pojawił się Sébastien Buemi, a na czwarte miejsce wskoczył Mike Conway. Ostatecznie, załogi nr 5 i 8 zakończyły trening z wynikami na poziomie 1:43.8-9 – ich koledzy wypadli za to dużo słabiej, załoga nr 6 tracąc do lidera kolejne 2 sekundy.
Niespodziewanym liderem wśród prywatnych prototypów LMP1 okazał się być pojazd ekipy ByKolles, tylko załoga nr 4 nie przegrywając z czołowym pojazdem słabszej klasy LMP2. Obie załogi zespołu Rebellion zaliczyły jednak wyjątkowo mało okrążeń na tle konkurentów, co częściowo tłumaczy słabszą postawę szwajcarskiej ekipy.
Bardzo ciekawie wyglądała także sesja w klasie LMP2, gdzie co chwilę na czele pojawiał się inny pojazd. Początkowo, z dobrej strony prezentował się Luis Felipe Derani w Ligierze ekipy Extreme Speed, sugerując szanse na udany występ załogi także w Mistrzostwach Świata Endurance – później jednak, przez pozycję lidera przewinęli się kierowcy zespołów m.in. SMP, Manor, RGR Sport czy G-Drive. Ostateczny najlepszy wynik uzyskał kierowca tego ostatniego, René Rast, jako jedyny schodząc poniżej granicy 1:51.
Tak, jak Extreme Speed w LMP2, tak Aston Martiny udanie rozpoczęły sesję w klasie GTE Pro, w kolejnych minutach schodząc jednak na dalszy plan. Po dobrych wynikach Marco Sørensena i Nickiego Thiima, w połowie sesji pałeczkę przejął Marino Franchitti w Fordzie – a druga część sesji należała już do kierowców Ferrari i Porsche, Gianmaria Bruni i Michael Christensen przez dłuższy czas odbierając sobie najlepsze wyniki. Ostatecznie, górą okazał się być ten pierwszy – a na ostatnim okrążeniu, czas załogi Dempsey Proton zdołał przebić także kierowca drugiego Ferrari, Davide Rigon.
W podobnym stylu, najszybszy czas w klasie GTE Am uzyskał Ruí Águas, przebijając wynik załogi Porsche od Gulf Racing. Także i tu, pierwsze pół godziny sesji minęły pod znakiem prowadzenia Aston Martina – później czołową pozycję przejął Emmanuel Collard z Ferrari nr 83, a następnie Klaus Bachler z Porsche nr 88. Co ciekawe, wszyscy oni pojawiali się wtedy na czele całej stawki GTE – dopiero pół godziny przed metą sytuacja ta się zmieniła, najszybszy wówczas Ben Barker z Porsche nr 86 już przegrywając z liderami silniejszej klasy GT.
Druga sesja odbędzie się o godzinie 17:30.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:42.182 | ||||
2 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:42.996 | +0.814 | |||
3 | 5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
3 | LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | 1:43.765 | +1.583 | |||
4 | 8 | Lucas Di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:43.917 | +1.735 | |||
5 | 6 | Stéphane Sarrazin Mike Conway Kamui Kobayashi |
5 | LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | 1:45.936 | +3.754 | |||
6 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
6 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:46.496 | +4.314 | |||
7 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer James Rossiter |
1 | LMP1 | ByKolles Racing Team | 1:48.860 | +6.678 | |||
8 | 26 | Roman Rusinow Nathanaël Berthon René Rast |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:50.428 | +8.246 | |||
9 | 13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
2 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:50.500 | +8.318 | |||
10 | 35 | David Cheng Ho Pin Tung Nelson Panciatici |
2 | LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | 1:51.278 | +9.096 | |||
11 | 43 | Ricardo Gonzalez Filipe Albuquerque Bruno Senna |
3 | LMP2 | RGR Sport by Morand | 1:51.425 | +9.243 | |||
12 | 45 | Roberto Mehri Matthew Rao Richard Bradley |
4 | LMP2 | Manor | 1:51.792 | +9.610 | |||
13 | 37 | Witalij Pietrow Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
5 | LMP2 | SMP Racing | 1:51.918 | +9.736 | |||
14 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
6 | LMP2 | Strakka Racing | 1:52.159 | +9.977 | |||
15 | 30 | Scott Sharp Ed Brown Johannes van Overbeek |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:52.191 | +10.009 | |||
16 | 36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
8 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:52.651 | +10.469 | |||
17 | 31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
9 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:52.831 | +10.649 | |||
18 | 44 | Tor Graves Will Stevens James Jake |
10 | LMP2 | Manor | 1:53.278 | +11.096 | |||
19 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Nelson Piquet Jr. |
3 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:53.535 | +11.353 | |||
20 | 27 | Nicolas Minassian Maurizio Mediani Dawid Markozow |
11 | LMP2 | SMP Racing | 1:54.072 | +11.890 | |||
21 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
1 | LMGTE Pro | AF Corse | 2:01.067 | +18.885 | |||
22 | 71 | Davide Rigon Sam Bird |
2 | LMGTE Pro | AF Corse | 2:02.218 | +20.036 | |||
23 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
3 | LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | 2:02.378 | +20.196 | |||
24 | 66 | William Johnson Stefan Mücke Olivier Pla |
4 | LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | 2:02.675 | +20.493 | |||
25 | 67 | Marino Franchitti Andy Priaulx Harry Tincknell |
5 | LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | 2:02.887 | +20.705 | |||
26 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
1 | LMGTE Am | AF Corse | 2:04.093 | +21.911 | |||
27 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
2 | LMGTE Am | Gulf Racing UK | 2:04.176 | +21.994 | |||
28 | 88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
3 | LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | 2:04.344 | +22.162 | |||
29 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
4 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | 2:04.622 | +22.440 | |||
30 | 50 | Yutaka Yamagishi Pierre Ragues Paolo Ruberti |
5 | LMGTE Am | Larbre Competition | 2:05.110 | +22.928 | |||
31 | 97 | Richie Stanaway Fernando Rees Jonathan Adam |
6 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.142 | +22.960 | |||
32 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim Darren Turner |
7 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:05.828 | +23.646 | |||
33 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joël Camathias |
6 | LMGTE Am | KCMG | 2:05.959 | +23.777 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.