Załogi Porsche i AF Corse były najszybsze w swoich klasach w drugiej sesji treningowej na torze Silverstone. Straty konkurentów do liderów wyniosły tym razem co najmniej sekundę.
Kierowcy Porsche znów okazali się nie do pokonania, tym razem jednak tylko jeden z nich mogąc pochwalić się czasem znacząco lepszym od konkurentów. O ile wynik Marka Webbera z początku sesji był jedynym rezultatem nie tylko poniżej granicy 1:41, ale nawet 1:40 – czas uzyskany przez załogę nr 2 już tylko minimalnie wyprzedził rezultat czołowych kierowców konkurencji. Faktem jest jednak, że i ten wynik uzyskany został już w pierwszej części treningu – w pojedynku załóg Audi i Toyoty, czasy Loïca Duvala i Kamui Kobayashiego pojawiły się dopiero w połowie sesji. W granicach 0.4 sekundy straty do drugiego Porsche zmieściło się zresztą także Audi nr 7 – i tylko Toyota nr 5 zdołała uzyskać jedynie czas 1:42.9.
W przypadku prywatnych prototypów LMP1, po nieco niespodziewanym czele ekipy ByKolles w sesji pierwszej, tym razem lepsze okazały się być oba pojazdy Rebelliona – a wśród nich załoga nr 13 o ponad sekundę lepsza od nr 12. CLM zespołu z Austrii zakończył trening z czasem o kolejne 0.9 sekundy gorszym, tym razem przejeżdżając także mniej okrążeń od załóg Rebellion Racing.
Inaczej, niż w sesji pierwszej, w klasie LMP2 tym razem nie było ciągłych popraw rezultatów – te przyniosła ostatnia, półgodzinna część treningu. Wcześniej, długo na czele widniał wynik Gustavo Menezesa z Signatech, pierwszy poniżej 1:50 i przebijający wówczas czas Luisa Deraniego z Extreme Speed – poprawę rozpoczął natomiast Roberto Merhi, w Oreca nr 45 wychodząc na drugie miejsce nieco ponad 30 minut przed końcem sesji. Kwadrans później, na czele pojawił się Jonny Kane w Gibsonie ekipy Strakka, a wynik Menezesa przebił także James Jakes z drugiego pojazdu od Manor – w ten sposób, spychając załogę Signatech na miejsce czwarte, a Extreme Speed na piąte.
Nieco inny przebieg miała także druga sesja w klasie GTE Pro – tu od początku załogi Ferrari będące nie do pobicia dla przeciwników. Poprzeczkę wysoko postawili już na początku sesji Davide Rigon i Gianmaria Bruni – później, ich wyniki przebijali tylko ich partnerzy, James Calado przywracając na czoło załogę nr 51 po chwilowym najlepszym rezultacie Rigona, a Sam Bird minimalnie przebijając wynik Włocha w samej końcówce sesji. O ponad 1.2 sekundy gorszy wynik uzyskał Richard Lietz w Porsche ekipy Dempsey Proton – a przynajmniej dwa razy tyle stracili do Birda kierowcy Aston Martina nr 97 i Forda nr 66.
Także w klasie GTE Am lider widniał na czele stawki praktycznie od początku sesji – a tym zostało Porsche ekipy Gulf Racing, Adam Carroll w pierwszym kwadransie sesji przebijając czas Klausa Bachlera z Abu-Dhabi Proton. W drugiej połowie sesji, od Austriaka lepszy okazał się być także Pierre Ragues w Corvette od Larbre – a w samej końcówce, drugie miejsce w klasie zapewnił załodze Aston Martina Pedro Lamy.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:39.655 | ||||
2 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | 1:41.344 | +1.689 | |||
3 | 8 | Lucas Di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:41.454 | +1.799 | |||
4 | 6 | Stéphane Sarrazin Mike Conway Kamui Kobayashi |
4 | LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | 1:41.523 | +1.868 | |||
5 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
5 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:41.678 | +2.023 | |||
6 | 5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
6 | LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | 1:42.963 | +3.308 | |||
7 | 13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
1 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:46.428 | +6.773 | |||
8 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Nelson Piquet Jr. |
2 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:47.685 | +8.030 | |||
9 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer James Rossiter |
3 | LMP1 | ByKolles Racing Team | 1:48.590 | +8.935 | |||
10 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
1 | LMP2 | Strakka Racing | 1:49.632 | +9.977 | |||
11 | 44 | Tor Graves Will Stevens James Jake |
2 | LMP2 | Manor | 1:49.696 | +10.041 | |||
12 | 36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
3 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:49.757 | +10.102 | |||
13 | 45 | Roberto Mehri Matthew Rao Richard Bradley |
4 | LMP2 | Manor | 1:49.994 | +10.339 | |||
14 | 31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
5 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:50.026 | +10.371 | |||
15 | 26 | Roman Rusinow Nathanaël Berthon René Rast |
6 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:50.268 | +10.613 | |||
16 | 43 | Ricardo Gonzalez Filipe Albuquerque Bruno Senna |
7 | LMP2 | RGR Sport by Morand | 1:50.712 | +11.057 | |||
17 | 37 | Witalij Pietrow Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
8 | LMP2 | SMP Racing | 1:51.946 | +12.291 | |||
18 | 30 | Scott Sharp Ed Brown Johannes van Overbeek |
9 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:52.082 | +12.427 | |||
19 | 35 | David Cheng Ho Pin Tung Nelson Panciatici |
10 | LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | 1:52.305 | +12.650 | |||
20 | 27 | Nicolas Minassian Maurizio Mediani Dawid Markozow |
11 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.680 | +13.025 | |||
21 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
1 | LMGTE Pro | AF Corse | 2:00.107 | +20.452 | |||
22 | 71 | Davide Rigon Sam Bird |
2 | LMGTE Pro | AF Corse | 2:00.306 | +20.651 | |||
23 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
3 | LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | 2:01.314 | +21.659 | |||
24 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
1 | LMGTE Am | Gulf Racing UK | 2:02.081 | +22.426 | |||
25 | 97 | Richie Stanaway Fernando Rees Jonathan Adam |
4 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:02.525 | +22.870 | |||
26 | 66 | William Johnson Stefan Mücke Olivier Pla |
5 | LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | 2:02.775 | +23.120 | |||
27 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
2 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | 2:02.788 | +23.133 | |||
28 | 50 | Yutaka Yamagishi Pierre Ragues Paolo Ruberti |
3 | LMGTE Am | Larbre Competition | 2:02.911 | +23.256 | |||
29 | 88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
4 | LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | 2:03.005 | +23.350 | |||
30 | 67 | Marino Franchitti Andy Priaulx Harry Tincknell |
6 | LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | 2:03.075 | +23.420 | |||
31 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
5 | LMGTE Am | AF Corse | 2:03.229 | +23.574 | |||
32 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim Darren Turner |
7 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:03.253 | +23.598 | |||
33 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joël Camathias |
6 | LMGTE Am | KCMG | 2:03.392 | +23.737 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.