Znamy mistrza DTM 2015!

Choć to dopiero pierwszy dzień finałowego weekendu Deutsche Tourenwagen Masters 2015 na Hockenheimring, to walka o mistrzowski tytuł wśród kierowców została już rozstrzygnięta - Mistrzem DTM 2015 został Pascal Wehrlein!

Treningi

Jako pierwszy na torze pojawił się Jamie Green wykręcając czas 1:33.766. Zaraz za nim wyjechali Gary Paffett oraz Augusto Farfus. Po kwadransie od rozpoczęcia sesji treningowej, Timo Scheider, zszedł poniżej 1:33.000 i z 1:32.998 długo pozostawał na szczycie tabeli. Lider klasyfikacji generalnej kierowców, faworyt do mistrzowskiego tytułu, Pascal Wehrlein, nie pojawił się podczas pierwszej części czasówki na torze, uniemożliwiając porównanie formy jego i walczących z nim rywali. Pierwsze pięć miejsc zdominowali kierowcy Audi, którzy wymieniali się najlepszymi czasami okrążenia. Natomiast w pierwszej dziesiątce nie pojawił się żaden kierowca BMW, co sugerowało, że bawarskiej marce trudno będzie zdobyć mistrzowski tytuł w tym roku. Pod koniec treningów pierwszą dwudziestkę kierowców dzieliła jedynie sekunda. W DTM rzadko zdarza się, aby stawka była tak blisko siebie. Ostatecznie najlepszy czas padł łupem Paula di Resty, za którym znaleźli się: Timo Scheider, Jamie Green, Edoardo Mortara, Nico Müller i Miguel Molina (pięciu zawodników Audi). Wehrlein wykręcił dopiero dwunasty czas za Augusto Farfusem – najlepszym reprezentantem BMW.

Kwalifikacje

Przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej wszystkie kamery zostały zwrócone na Pascala Wehrleina. Niemiec nie chciał jednak udzielać wywiadów i szybko wrócił do boksów. Gdy na Hockenheimring zapaliły się zielone światła – wszyscy kierowcy od razu wyjechali na tor. Kolejny raz dobre tempo pokazywał Paul di Resta i z czasem 1:32.766 znalazł się na szczycie tabeli wyprzedzając Gary Paffetta oraz Maxime Martina. Pięć minut przed zakończeniem czasówki na prowadzenie wyszedł Miguel Molina, a Wehrlein zamykał pierwszą dziesiątkę najszybszych kierowców. Pole position wywalczył Maxime Martin z zaskakującym czasem 1:32.637 przed Timo Scheiderem. Lider klasyfikacji kierowców znalazł się dopiero na trzynastym miejscu, co nie wróżyło mu dobrego wyniku w wyścigu. Jego najwięksi rywale, czyli Mortara oraz Ekström, zajęli kolejno P9 i P7.

Maxime Martin: „Po wynikach uzyskiwanych w treningach, nie spodziewałem się pole position. Mieliśmy kilka problemów, ale wprowadziliśmy zmiany i jak widać – pomogły. Miałem naprawdę dobre okrążenie, do którego kluczem był czysty tor. To moje drugie P1 w DTM”.

Pascal Wehrlein: „Jedynie 0,2s brakowały mi do pole position, to jest wkurzające. Wszyscy jesteśmy blisko, moje okrążenie było dobre, a auto prowadziło się lepiej niż rano. To jednak nie wystarczyło. Prowadziłem samochód na limicie i nie zawsze było czysto. Nie popełniałem dużych błędów, ale mogło być lepiej. Postaram się pojechać wyścig w punktach”.

Wyścig

Wyścig od samego początku był chaotyczny. Maxime Martin obronił na stracie pierwsze miejsce przed Timo Scheiderem, a Pascal Wehrlein spadł z 13. na 18. pozycję. Już po pierwszym okrążeniu Edoardo Mortara zjechał do boksów i stracił tym samym nadzieję na sięgnięcie po mistrzowski tytuł. Mimo nieudanych kwalifikacji i kiepskiego startu, wszystko zaczęło układać się po myśli lidera klasyfikacji generalnej kierowców, ponieważ kolejnym zawodnikiem, który pojawił się u swoich mechaników tracąc cenne sekundy był Mattias Ekström. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, aby spowolnić stawkę i umożliwić porządkowym uprzątnięcie toru z elementów, które odpadły z samochodów po kontaktach z pierwszego okrążenia. Robert Wickens i Bruno Spengler zostali ukarani dodatkowym przejazdem przez aleję serwisową za kontakty z początku wyścigu. Natomiast Wehrlein po restarcie odzyskał swoje dobre tempo i awansował do pierwszej dziesiątki, a na drugim miejscu pojawił się Jamie Green. Kolejną karę za wypchnięcie z toru Timo Glocka otrzymał Mortara i ponownie zjechał do boksów, a po następnym okrążeniu zdecydował się zrezygnować z dalszej rywalizacji. Z wyścigu wycofali się także Tambay, Paffett, Farfus, Wickens oraz Spengler.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix 26 okr.
2 53
Jamie Green Audi Sport Team Rosberg +02.875
3 36 Maxime Martin BMW Team RMG +03.756
4 3 Paul di Resta HWA AG +04.865
5 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix +11.708
6 1 Marco Wittmann BMW Team RMG +15.768
7 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM +16.972
8 94 Pascal Wehrlein HWA AG +22.034
9 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline +23.719
10 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport +24.137
11 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer +25.405
12 8 Christian Vietoris HWA AG +25.597
13 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport +26.780
14 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline +31.566
15 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg +32.108
16 77 Martin Tomczyk BMW Team RMG +41.299
17 22 Lucas Auer ART Grand Prix +43.679
18 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 2okr.
19 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 6okr.
NSK 2 Gary Paffett ART Grand Prix
NSK 6 Robert Wickens HWA AG
NSK 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt
NSK 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt
NSK 18 Augusto Farfus BMW Team RBM

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze