Choć to dopiero pierwszy dzień finałowego weekendu Deutsche Tourenwagen Masters 2015 na Hockenheimring, to walka o mistrzowski tytuł wśród kierowców została już rozstrzygnięta - Mistrzem DTM 2015 został Pascal Wehrlein!
Treningi
Jako pierwszy na torze pojawił się Jamie Green wykręcając czas 1:33.766. Zaraz za nim wyjechali Gary Paffett oraz Augusto Farfus. Po kwadransie od rozpoczęcia sesji treningowej, Timo Scheider, zszedł poniżej 1:33.000 i z 1:32.998 długo pozostawał na szczycie tabeli. Lider klasyfikacji generalnej kierowców, faworyt do mistrzowskiego tytułu, Pascal Wehrlein, nie pojawił się podczas pierwszej części czasówki na torze, uniemożliwiając porównanie formy jego i walczących z nim rywali. Pierwsze pięć miejsc zdominowali kierowcy Audi, którzy wymieniali się najlepszymi czasami okrążenia. Natomiast w pierwszej dziesiątce nie pojawił się żaden kierowca BMW, co sugerowało, że bawarskiej marce trudno będzie zdobyć mistrzowski tytuł w tym roku. Pod koniec treningów pierwszą dwudziestkę kierowców dzieliła jedynie sekunda. W DTM rzadko zdarza się, aby stawka była tak blisko siebie. Ostatecznie najlepszy czas padł łupem Paula di Resty, za którym znaleźli się: Timo Scheider, Jamie Green, Edoardo Mortara, Nico Müller i Miguel Molina (pięciu zawodników Audi). Wehrlein wykręcił dopiero dwunasty czas za Augusto Farfusem – najlepszym reprezentantem BMW.
Kwalifikacje
Przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej wszystkie kamery zostały zwrócone na Pascala Wehrleina. Niemiec nie chciał jednak udzielać wywiadów i szybko wrócił do boksów. Gdy na Hockenheimring zapaliły się zielone światła – wszyscy kierowcy od razu wyjechali na tor. Kolejny raz dobre tempo pokazywał Paul di Resta i z czasem 1:32.766 znalazł się na szczycie tabeli wyprzedzając Gary Paffetta oraz Maxime Martina. Pięć minut przed zakończeniem czasówki na prowadzenie wyszedł Miguel Molina, a Wehrlein zamykał pierwszą dziesiątkę najszybszych kierowców. Pole position wywalczył Maxime Martin z zaskakującym czasem 1:32.637 przed Timo Scheiderem. Lider klasyfikacji kierowców znalazł się dopiero na trzynastym miejscu, co nie wróżyło mu dobrego wyniku w wyścigu. Jego najwięksi rywale, czyli Mortara oraz Ekström, zajęli kolejno P9 i P7.
Maxime Martin: „Po wynikach uzyskiwanych w treningach, nie spodziewałem się pole position. Mieliśmy kilka problemów, ale wprowadziliśmy zmiany i jak widać – pomogły. Miałem naprawdę dobre okrążenie, do którego kluczem był czysty tor. To moje drugie P1 w DTM”
.
Pascal Wehrlein: „Jedynie 0,2s brakowały mi do pole position, to jest wkurzające. Wszyscy jesteśmy blisko, moje okrążenie było dobre, a auto prowadziło się lepiej niż rano. To jednak nie wystarczyło. Prowadziłem samochód na limicie i nie zawsze było czysto. Nie popełniałem dużych błędów, ale mogło być lepiej. Postaram się pojechać wyścig w punktach”.
Wyścig
Wyścig od samego początku był chaotyczny. Maxime Martin obronił na stracie pierwsze miejsce przed Timo Scheiderem, a Pascal Wehrlein spadł z 13. na 18. pozycję. Już po pierwszym okrążeniu Edoardo Mortara zjechał do boksów i stracił tym samym nadzieję na sięgnięcie po mistrzowski tytuł. Mimo nieudanych kwalifikacji i kiepskiego startu, wszystko zaczęło układać się po myśli lidera klasyfikacji generalnej kierowców, ponieważ kolejnym zawodnikiem, który pojawił się u swoich mechaników tracąc cenne sekundy był Mattias Ekström. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, aby spowolnić stawkę i umożliwić porządkowym uprzątnięcie toru z elementów, które odpadły z samochodów po kontaktach z pierwszego okrążenia. Robert Wickens i Bruno Spengler zostali ukarani dodatkowym przejazdem przez aleję serwisową za kontakty z początku wyścigu. Natomiast Wehrlein po restarcie odzyskał swoje dobre tempo i awansował do pierwszej dziesiątki, a na drugim miejscu pojawił się Jamie Green. Kolejną karę za wypchnięcie z toru Timo Glocka otrzymał Mortara i ponownie zjechał do boksów, a po następnym okrążeniu zdecydował się zrezygnować z dalszej rywalizacji. Z wyścigu wycofali się także Tambay, Paffett, Farfus, Wickens oraz Spengler.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | 26 okr. | |||
2 | 53 |
|
Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | +02.875 | ||
3 | 36 | Maxime Martin | BMW Team RMG | +03.756 | |||
4 | 3 | Paul di Resta | HWA AG | +04.865 | |||
5 | 99 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | +11.708 | |||
6 | 1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | +15.768 | |||
7 | 31 | Tom Blomqvist | BMW Team RBM | +16.972 | |||
8 | 94 | Pascal Wehrlein | HWA AG | +22.034 | |||
9 | 5 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | +23.719 | |||
10 | 84 | Maximilian Götz | Mücke Motorsport | +24.137 | |||
11 | 13 | António Félix Da Costa | BMW Team Schnitzer | +25.405 | |||
12 | 8 | Christian Vietoris | HWA AG | +25.597 | |||
13 | 12 | Daniel Juncadella | Mücke Motorsport | +26.780 | |||
14 | 17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | +31.566 | |||
15 | 51 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | +32.108 | |||
16 | 77 | Martin Tomczyk | BMW Team RMG | +41.299 | |||
17 | 22 | Lucas Auer | ART Grand Prix | +43.679 | |||
18 | 16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | + 2okr. | |||
19 | 7 | Bruno Spengler | BMW Team MTEK | + 6okr. | |||
NSK | 2 | Gary Paffett | ART Grand Prix | ||||
NSK | 6 | Robert Wickens | HWA AG | ||||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | ||||
NSK | 27 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | ||||
NSK | 18 | Augusto Farfus | BMW Team RBM |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.