Sébastien Ogier był bliski zawarcia współpracy z Martinem Prokopem i wystartowania w nowym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata za kierownicą Volkswagena Polo.
Czterokrotny mistrz świata wyraził chęć jazdy w prywatnym teamie Martina Prokopa, gdzie startowałby Polo WRC, w którego testach i rozwoju regularnie uczestniczył.
„Wszystko było już zaaranżowane”
– mówił Prokop. „W projekt zaangażowany był Red Bull, który jest partnerem Sébastiena. Samochody byłyby z nami w Jihlavie. Ogier zgodził się nawet na opuszczenie Rajdu Monte Carlo. Powiedział, że da mu to 14 dodatkowych dni z rodziną. To był piękny pomysł: Polo WRC w Jihlavie i Sébastien Ogier w samochodzie obsługiwanym przez nasz zespół”
- opowiadał czeski zawodnik. „Pracownicy Volkswagena także byli zadowoleni, że ich samochód nie znajdzie się w muzeum”
.
Podczas trwania negocjacji, Volkswagen obiecywał zdobycie funduszy z Kataru, a mistrz świata zgodził się dwukrotnie przełożyć ostateczny termin podpisania umowy.
„Tuż przed podpisaniem kontraktu Volkswagen obiecywał pieniądze z Kataru. Wszystko było uzgodnione, Ogier dwukrotnie zgodził się wydłużyć termin zawarcia umowy”
– mówił Czech.
Finalnie sprawa nie zakończyła się pomyślnie i zarówno Ogier, jak i Prokop rywalizują w tym sezonie Fordem Fiesta WRC. Mistrz świata jeździ dla brytyjskiego M-Sportu, a Martin Prokop wspólnie z Madsem Østbergiem tworzy prywatny zespół.
„Rzeczywistość jest taka, że mamy jedną Fiestę WRC. Podczas sezonu być może zdobędziemy kolejną”
- zakończył gorzko czeski kierowca.
Mads Østberg wystartuje za kierownicą Fiesty 2017 w zbliżającym się Rajdzie Szwecji. Szacuje się, że kolejne auto, którego używać będzie Martin Prokop, pojawi się w WRC na przełomie maja i czerwca.
W ostatni wtorek Międzynarodowa Federacja Samochodowa zablokowała homologację Volkswagena Polo, w wyniku czego nie zobaczymy nowej maszyny niemieckiego koncernu na rajdowych trasach w tym roku.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.