Le Mans jeszcze szybszy dla MotoGP w 2017 roku

Dyrektor do spraw bezpieczeństwa toru w Le Mans Martin Goureau powiedział, że ze względu na niedawną wymianę nawierzchni czasy okrążeń w przyszłym sezonie podczas motocyklowego Grand Prix Francji powinny być niższe o jedną do dwóch sekund.

W ostatnim czasie zawodnicy królewskiej klasy narzekali na nierówną nawierzchnię francuskiego obiektu, co miało wpływ na żywotność opon oraz generalną przyczepność. Potwierdzono, że dokonano wymiany tych części asfaltu, które były już stare.

„Proces ten rozpoczął się dwa lata temu, kiedy przyszli do nas zawodnicy MotoGP. Powiedzieli, że nawierzchni brakuje przyczepności, a dodatkowo narzekali na spore nierówności. Niektóre fragmenty asfaltu mają już 10 lat. Dokonano naprawy innych części toru, takich jak szykana Dunlopa, więc było wiele rożnych złączeń [między warstwami]. Dokonaliśmy kompletnej wymiany nawierzchni i teraz są tylko trzy złączenia. Powodem, dla którego zdecydowano się na trzy jest taki, że prace zajęły trzy dni, co samo w sobie jest ogromnym wysiłkiem, a nowe złączenia zostały starannie umieszczane w obszarach, gdzie nie stanowiło to problemu” – powiedział Goureau w rozmowie z paddock-gp.com.

„Teraz nie ma żadnych złączeń na hamowaniach czy zakrętach. Wcześniej najgorsze złączenie znajdowało się na wejściu do zakrętu Museum. To lewa sekcja, która następuje po kilku prawych zakrętach, więc czasami opona po lewej stronie była zimniejsza – w połączeniu z niewielkimi nierównościami mogło to wystarczyć do całkowitej utraty przyczepności, co widzieliśmy w minionym roku”.

„Przetestowaliśmy nowy asfalt z wykorzystaniem samochodów oraz nowego GSX-R, za kierownicą którego zasiadł Damien Saulnier. Nawet na mokrej nawierzchni przyczepność była niesamowita! Wcześniej z RS10 [oponami drogowymi] można było pokonać zakręt Chapel w deszczu z prędkością 70 km/h, a teraz można to zrobić mając na zegarze 110 km/h. Jesteśmy bardzo z tego zadowoleni i nie możemy się doczekać, by zobaczyć tu zmagania na najwyższym poziomie. Powiedziałbym, że czas pole position [w MotoGP] będzie o jedną lub dwie sekundy lepszy” – dodał.

Źródło: crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze