Audi pokazało nowe R18

Audi zaprezentowało barwy swojego tegorocznego prototypu LMP1 – modelu R18.

Po trzech latach z nazwy zniknął człon „e-tron quattro”, co w skrócie mówi o tym, że to zupełnie nowy pojazd. Już na pierwszy rzut oka widać nowy, radykalny pakiet aerodynamiczny, a po bliższym przyjrzeniu się, nowy monokok.

To jednak nie koniec rewolucji – po raz pierwszy prototyp Audi będzie korzystał z układu hybrydowego opartego na bateriach, a nie kole zamachowym. Wraz z przebudowanym silnikiem V6 TDI, czyni to z nowego R18 najmocniejszym i najwydajniejszym pojazdem LMP1, jaki wyjechał z fabryki Audi, a świadczące o tym liczby są imponujące – ponad 1000 koni mechanicznych i o 10% mniejsze zużycie paliwa w stosunku do ubiegłorocznego modelu i o 32,4% mniejsze w stosunku do pierwszej generacji R18 z 2011 roku.

Zwiększenie wydajności było priorytetem, ale też koniecznością – tegoroczne przepisy zmniejszają bowiem dostępną ilość energii o 10 megadżuli na okrążenie toru Le Mans (odpowiednio mniej na pozostałych obiektach WEC): „Ten samochód wykorzystuje energię w jeszcze bardziej wydajny sposób niż jego poprzednicy. Taki cel przyświeca nam także w rozwoju naszych pojazdów drogowych” – powiedział szef Audi Sport, Dr Wolfgang Ullrich. „Ta dyscyplina sportu motorowego wyznacza drogę dla inżynierii motoryzacyjnej. Przekład na samochody drogowe jest głównym celem wszystkich programów wyścigowych Audi od 35 lat”.

Nowy samochód zobaczymy na torze po raz pierwszy już w ten weekend, podczas prologu WEC w dniach 25-26 marca.

Źródło: audi.com

Galeria:

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze