Dublet Porsche w kwalifikacjach

Mark Webber i Tomo Bernhard, za kierownicą Porsche nr 17, zdobyli pole position do wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji.

To trzecie pole position tej załogi. Bernhard i Webber uzyskali średnią 1:22,763, na co złożyło się także najszybsze okrążenie pojazdu LMP1 na tym torze Webbera - 1:22,639.

W ostatnich sekundach Marc Lieb wyprowadził na drugie miejsce drugie Porsche - nr 18 - wyprzedzając Audi nr 7 prowadzone przez André Lotterera i Benoîta Tréluera. Trzymali się oni bardzo blisko Porsche i po ostatnim okrążeniu Lieba przegrali z nimi o zaledwie 0,011 sekundy.

Na czwartym miejscu zakwalifikowali się Lucas di Grassi i Loïc Duval w Audi nr 8, którzy rozpoczęli pomiarowe okrążenia później niż reszta, zjeżdżając przed tym do boksów na dokonanie zmian w aucie. Trzeci rząd zajęła Toyota - Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima uzyskali średnią 1:25,072, nieznacznie pokonując siostrzane auto.

Daniel Abt i Alexander Imperatori byli najszybsi wśród niehybrydowych LMP1 za kierownicą Rebelliona nr 13.

Dublet wywalczył także zespół G-Drive Racing w LMP2. Sam Bird i Julien Canal zdobyli drugie z rzędu i trzecie pole position w tym sezonie, pokonując Ricardo Rodrigueza i Gustavo Yacamana różnicą 0,2 sekundy. Trzecie miejsce zajęli Pierre Ragues i Oliver Webb, dając najlepszy wynik kwalifikacji dla ekipy SARD Morand. Liderzy klasyfikacji Matt Howson i Nick Tandy wystartują z czwartej pozycji. Tandy popełnił błąd i dotknął ściany w szóstym zakręcie, potencjalnie pozbawiając ekipy szans na lepszy wynik.

W dramatycznej sesji LMGTE, Davide Rigon i James Calado wywalczyli swoje pierwsze pole position w klasie GTE Pro, a Gianluca Roda i Paolo Ruberti z Larbre Competition swoje pierwsze w klasie GTE Am i pierwsze dla ekipy od 2012 roku.

Największym zagrożeniem dla Rigona i Calado byli ich koledzy z ekipy AF Corse - Toni Vilander i Gianmaria Bruni. Włoch założył na koniec sesji nowe opony, lecz był wolniejszy o 0,108 sekundy. Trzecie miejsce zajęli Fernando Rees i Alex MacDowall w Astonie Martinie.

W GTE Am drugie miejsce zajęli początkowo prowadzący Wiktor Szajtar i Aleksiej Basow w Ferrari od SMP Racing, przed Pedro Lamym i Paulem Dalla Laną w Astonie Martinie.

Źródło: fiawec.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze