Brendon Hartley zaliczył najlepszy czas treningów w ostatniej sesji przed kwalifikacjami. Mimo poprawy czasu ze strony Audi, załoga Porsche była szybsza o ponad sekundę.
Piątkowa sesja treningowa tylko potwierdziła, że Porsche są obecnie wyjątkowo szybkie. Tym razem, czoło należało do Brendona Harlteya i Neela Janiego – tylko oni zdołali zejść z czasem poniżej 1:47, Nowozelandczyk już na początku treningu zaliczając zaskakujące 1:46.435. Dosłownie kilka sekund wcześniej, najlepszy wynik załogi nr 18 zaliczył Jani – a na czołowe rezultaty pozostałych ekip musieliśmy czekać do drugiej połowy sesji.
Najlepszy wynik Audi spośród wszystkich treningów, 1:47.436, w 38. minucie sesji uzyskał Loïc Duval – a kilka minut wcześniej, najszybszym kierowcą Toyoty został Mike Conway z czasem 1:49.112. Z załogi nr 7, najszybszy był w 52. minucie André Lotterer, natomiast minutę później, tabelę ostatecznych wyników uzupełnił Sébastien Buemi z Toyoty nr 1.
Spośród prywatnych prototypów LMP1, najszybszym był Rebellion nr 12, Mathias Beche uzyskując pod sam koniec sesji 1:53.115. Drugi pojazd ze Szwajcarii, kwadrans wcześniej zaliczył 1:54.3, ostatecznie o ponad sekundę wyprzedzając rezultat Pierra Kaffera z ByKolles.
W przeciwieństwie do klasy LMP1, w LMP2 piątkowa sesja nie przebiła wyniku z czwartku – najszybszy Paul Loup Chatin z Signatech Alpine tracąc do rezultatu Sama Birda 0.3 sekundy. Drugi czas sesji uzyskał Nicolas Lapierre z KCMG, a trzeci Oliver Webb z Team SARD-Morand – a obie załogi G-Drive, tym razem nie należały do czołówki. Załoga nr 26 miała jednak powód, 18 minut po starcie sesji zaliczając kontakt z Porsche od Dempsey Racing-Proton – dłuższą przerwę zrobiła sobie wtedy także druga załoga G-Drive, pozostając w boksach mimo zdjęcia obecnej wówczas, czerwonej flagi.
W klasie GTE Pro, ponownie na czele znalazło się Porsche – zarówno Patrick Pilet, jak i Frédéric Makowiecki z załogi nr 92 przebijając wynik Gianmarii Bruniego z Ferrari nr 51, tym razem już nie cierpiącego wskutek problemów z elektryką. Trzeci czas uzyskał Aston Martin nr 99 dzięki Fernando Reesowi – a tylko James Calado i Davide Rigon z Ferrari nr 71 nie zdołali poprawić swoich wyników z czwartku.
Nikt z klasy GTE Am nie zdołał natomiast poprawić wyniku Wiktora Szajtara z drugiego treningu – w sesji trzeciej, najbliższy był mu Pedro Lamy z Aston Martina nr 98. Małą, pozytywną dla gospodarzy niespodzianką był drugi czas Paolo Rubertiego w jedynej w stawce Corvette, a Ferrari rosyjskiej ekipy znalazło się na miejscu trzecim z wynikiem o prawie 0.4 sekundy gorszym od Lamego.
Sesja kwalifikacyjna rozpocznie się dziś, 45 minut po północy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | 1:46.435 | ||||
2 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | 1:46.781 | +0.346 | |||
3 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:47.436 | +1.001 | |||
4 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | 1:48.207 | +1.772 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
LMP1 HY | Toyota Racing | 1:49.112 | +2.677 | |||
6 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Racing | 1:49.221 | +2.786 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beché |
LMP1 | Rebellion Racing | 1:53.115 | +6.680 | |||
8 | 13 | Alexandre Imperatori Dominik Kraihamer Daniel Abt |
LMP1 | Rebellion Racing | 1:54.344 | +7.909 | |||
9 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer |
LMP1 | Team ByKolles | 1:55.442 | +9.007 | |||
10 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
LMP2 | Signatech-Alpine | 1:56.178 | +9.743 | |||
11 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nicolas Lapierre |
LMP2 | KCMG | 1:56.231 | +9.796 | |||
12 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Archie Hamilton |
LMP2 | Team SARD Morand | 1:56.454 | +10.019 | |||
13 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:56.784 | +10.349 | |||
14 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
LMP2 | G-Drive Racing | 1:56.855 | +10.420 | |||
15 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
LMP2 | Strakka Racing | 1:56.887 | +10.452 | |||
16 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
LMP2 | G-Drive Racing | 1:57.327 | +10.892 | |||
17 | 31 | Ed Brown Johannes van Overbeek Jonathon Fogarty |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | 1:57.382 | +10.947 | |||
18 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:05.134 | +18.699 | |||
19 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
LMGTE Pro | AF Corse | 2:05.379 | +18.944 | |||
20 | 91 | Michael Christensen Richard Lietz |
LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 2:05.521 | +19.086 | |||
21 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing V8 | 2:05.995 | +19.560 | |||
22 | 71 | Davide Rigon James Calado |
LMGTE Pro | AF Corse | 2:06.275 | +19.840 | |||
23 | 97 | Darren Turner Jonathan Adam |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:06.564 | +20.129 | |||
24 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | 2:06.639 | +20.204 | |||
25 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
LMGTE Am | Larbre Compétition | 2:06.760 | +20.325 | |||
26 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | 2:06.821 | +20.386 | |||
27 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
LMGTE Am | SMP Racing | 2:07.026 | +20.591 | |||
28 | 88 | Earl Bamber Khaled Al Qubaisi Christian Ried |
LMGTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | 2:07.596 | +21.161 | |||
29 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
LMGTE Am | AF Corse | 2:07.728 | +21.293 | |||
30 | 96 | Benny Simonsen Francesco Castellacci Stuart Hall |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | 2:07.777 | +21.342 | |||
31 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
LMGTE Am | Dempsey Proton Racing | 2:09.826 | +23.391 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.