Załogi Audi wygrały wyścig 6h w Bahrajnie. Mistrzostwo sezonu przypieczętowały załogi Porsche nr 2 oraz Aston Martina nr 95.
Ostatnie zwycięstwo Audi – tak do historii zapisze się tegoroczny wyścig w Bahrajnie. Dla prowadzącej od startu załogi nr 8 triumf liczył się tym bardziej, że dzięki niemu oraz nienajlepszemu wynikowi Toyoty nr 6, to Jarvis, di Grassi i Duval zakończą sezon na drugim miejscu, ustępując jedynie nowym mistrzom WEC. Tymi, mimo problemów z kołem i ostatecznie najgorszej w tym sezonie, szóstej pozycji, zostali Marc Lieb, Neel Jani oraz Romain Dumas z załogi Porsche nr 2 – puchar przejmując od kolegów z nr 1, mimo aż pięciu tegorocznych zwycięstw i trzeciemu miejscu w Bahrajnie, kończących sezon tuż za podium klasyfikacji generalnej. Po udanych występach w Ameryce i Dalekim Wschodzie, Toyoty w Bahrajnie nie zabłyszczały, kończąc wyścig poza podium – co gorsza, z dotychczasowymi wiceliderami klasyfikacji generalnej niżej od kolegów z załogi nr 5.
Zapewnione dużo wcześniej mistrzostwo w klasie prywatnych prototypów LMP1, w Bahrajnie zwycięstwem przypieczętowali kierowcy Rebelliona, podobnie jak Audi kończąc swoją tu obecność. W nowym sezonie, Szwajcarzy mają jednak pojawić się w WEC, tyle, że w niższej klasie LMP2 – co do potencjalnych konkurentów dla ByKolles istnieją jak na razie tylko szczątkowe informacje.
Jeśli chodzi o emocje, końcówka wyścigu przyniosła ich nieco w klasie LMP2 – nawet, jeśli tu mistrza znaliśmy już po wyścigu w Chinach. Signatech ostatecznie zakończył sezon na najniższym stopniu podium, przejmując je pod koniec wyścigu z rąk Chrisa Cumminga – który to wcześniej walczył o nie z toczącymi bój o drugie miejsce w klasyfikacji generalnej załogami G-Drive i RGR Sport. Pojedynek zakończył się triumfem tria ekipy z Meksyku, które nie pozwoliło Romanowi Rusinowowi odrobić 11-punktową stratę – mimo, że obecny na ostatniej zmianie René Rast bezwzględnie rozprawił się z Filipe Albuquerque, przejmując od niego prowadzenie na niecałe 20 minut przed końcem wyścigu. Bardzo dobrze radząca sobie dotychczas załoga nr 31, po zmianach Dalziela i Deraniego musiała wprowadzić na tor wyraźnie słabszego Cumminga – ten w ostatniej godzinie wypadł poza podium, przegrywając trzecie miejsce z Nicolasem Lapierre.
Najwięcej emocji, wyścig w Bahrajnie mógł dostarczyć w klasie GTE Pro, gdzie różnica między liderem i wiceliderem była najmniejsza. Okazało się jednak, że Aston Martin był nie do pokonania przez konkurentów z Ferrari – gdyby nie awaria koła w pojeździe nr 97, zapewne oba Vantage znalazłyby się na podium – a tak pojawiło się tu tylko to z nr 95, na stopniu najwyższym. Nickiego Thiima nie udało się pokonać ani Samowi Birdowi, ani Jamesowi Calado, którzy zgarnęli pozostałe dwa miejsca na podium – przygotowane na specyficzne tory typu Le Mans Fordy, po udanych występach na Dalekim Wschodzie „powróciły” natomiast poza pierwszą trójkę, załoga nr 66 tym samym nie pojawiając się w niej także w klasyfikacji generalnej.
Do największej niespodzianki doszło natomiast w klasie GTE Am, gdzie pech Aston Martina nie tylko nie pozwolił mu na walkę z nowym mistrzem – ale i odebrał drugie miejsce. To przypadło załodze Abu-Dhabi Proton, które zwycięstwem niejako „w swoim regionie” zdołała odrobić ponad 20-punktową stratę do wiceliderów. Porsche znalazło się również na miejscu drugim, Wolf Henzler do końca szukając sposobu na zbliżenie się do prowadzącego Patricka Longa – na podium znalazł się również Ruí Augas, nowym mistrzom klasy umożliwiając pojawienie się wśród triumfatorów także i ostatniego wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 8 | Lucas Di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 201 okr. | |||
2 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 16,419 | |||
3 | 1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 1:17,001 | |||
4 | 5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 1 okr. | |||
5 | 6 | Stéphane Sarrazin Mike Conway Kamui Kobayashi |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 1 okr. | |||
6 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 3 okr. | |||
7 | 13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
LMP1 | Rebellion Racing | D | + 10 okr. | |||
8 | 4 | Simon Trummer Oliver Webb Pierre Kaffer |
LMP1 | ByKolles Racing Team | D | + 14 okr. | |||
9 | 26 | Roman Rusinow Alex Brundle René Rast |
LMP2 | G-Drive Racing | D | + 17 okr. | |||
10 | 43 | Ricardo González Filipe Albuquerque Bruno Senna |
LMP2 | RGR Sport by Morand | D | + 17 okr. | |||
11 | 36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
LMP2 | Signatech Alpine | D | + 18 okr. | |||
12 | 31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 18 okr. | |||
13 | 30 | Antonio Giovinazzi Tom Dillmann Sean Gelael |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 18 okr. | |||
14 | 35 | David Cheng Ho-Pin Tung Paul-Loup Chatin |
LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | D | + 19 okr. | |||
15 | 45 | Julien Canal Roberto González Roberto Merhi |
LMP2 | Manor | D | + 19 okr. | |||
16 | 37 | Witalij Pietrow Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
LMP2 | SMP Racing | D | + 22 okr. | |||
17 | 27 | Nicolas Minassian Maurizio Mediani Michaił Aloszyn |
LMP2 | SMP Racing | D | + 25 okr. | |||
18 | 44 | Richard Bradley Alex Lynn Matthew Rao |
LMP2 | Manor | D | + 26 okr. | |||
19 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 27 okr. | |||
20 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 27 okr. | |||
21 | 71 | Davide Rigon Sam Bird |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 28 okr. | |||
22 | 67 | Andy Priaulx Harry Tincknell |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 28 okr. | |||
23 | 97 | Darren Turner Jonny Adam |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 28 okr. | |||
24 | 66 | Olivier Pla Stefan Mücke |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 29 okr. | |||
25 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | M | + 29 okr. | |||
26 | 88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | M | + 30 okr. | |||
27 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joël Camathias |
LMGTE Am | KCMG | M | + 31 okr. | |||
28 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
LMGTE Am | AF Corse | M | + 32 okr. | |||
29 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
LMGTE Am | Gulf Racing UK | M | + 33 okr. | |||
30 | 50 | Romain Brandela Pierre Ragues Ricky Taylor |
LMGTE Am | Larbre Competition | M | + 37 okr. | |||
NSK | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.