Dwie załogi Audi wystartują w niedzielę z pierwszej linii w wyścigu Nürburgring. Kierowcy pokonali oba Porsche, którym nie udało się przejąć pozycji w ostatnich minutach kwalifikacji.
W popołudniowej sesji, ponownie dała znać o sobie pogoda – tym razem na dwa sposoby, wpierw samochodom GTE utrudniając wyjazd na slickach, później natomiast niepokojąc kierowców LMP ponownym deszczem. W obu przypadkach miało to niebanalny wpływ na wyniki – taktyka i odpowiednie czasy wyjazdów miały ogromne znaczenie. W praktyce, skorzystały na tym wpierw Aston Martiny, zdobywając pole position w GTE Pro – a później w nieco dramatycznej walce, Audi nie pozwalając Porsche nawet na start z pierwszej linii.
W przypadku LMP1, część załóg postawiła na natychmiastowy atak – Mark Webber od razu zszedł do poziomu 1:40, a następnie zjechał na zmianę z Bernhardem. Podobnie postąpił Sébastien Buemi – nieco dłużej pozostali natomiast Lotterer, Lieb czy Jarvis. Właśnie wtedy, Lotterer jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:40 – co dawało przewagę szczególnie, że wkrótce zrobił to także Bernhard. Stratę Jarvisa, po zmianie zneutralizował za to Di Grassi, czasem 1:38.8 wprowadzając Audi także na drugie miejsce – a Fässler czasem poniżej 1:40 tylko potwierdził pozycję załogi nr 7. W końcówce, kilku kierowców powróciło na tor, by poprawić pierwotne rezultaty – niestety, wówczas deszcz zaczął znów dawać się we znaki, co ostatecznie ani Audi, ani Porsche nie pozwoliło na poprawę wyników. Mimo poprawy na 1:40.6, na szóste miejsce spadła natomiast załoga Buemiego, pokonana także przez kolegów z nr 6.
Wśród prywatnych LMP1, kolejny sukces odnotowała załoga nr 13 – koledzy z nr 12 mieli za to problem z pokonaniem przeciwników z ByKolles. Jak się okazało, o ile Nicolas Prost zdołał lekko przebić wynik Olivera Webba, o tyle czas Heidfelda był gorszy od Pierra Kaffera, i to CLM od ByKolles będzie startował z czwartej linii razem z R-One nr 13.
W klasie LMP2, walkę o pole position rozpoczął NelsonPanciatici, pierwszy schodząc poniżej 1:50 – na kolejnym okrążęniu szybszy by jednak Stéphane Richelmi z Signatech. Francuz krótko cieszył się z prowadzenia, pokonany wkrótce przez Filipe Albuquerque, a potem także przez Deraniego, Kane’a i Howsona – choć z drugiej strony strata nawet dalekiego w stawce Romana Rusinowa nie była zbyt wyraźna. Dowodem tego były czasy ich zmienników, które zobaczyliśmy dopiero 5 minut przed końcem sesji – oczekując na ostateczną sytację pogodową, najlepiej wyszedł René Rast, czasem 1:48.3 bezwzględnie rozprawiając się z konkurencją. Mimo dobrego wyniku Gustavo Menezesa, Signatech mógł się cieszyć tylko z drugiego miejsca – dalej była Strakka z równie dobrym Lewisem Williamsonem, a czwarty RGR Morand, w czym pomogło potrącenie Antonio Pizzoniego z Manora przez Davida Chenga na pierwszym zakręcie.
Wcześniej natomiast, do walki przystąpiły pojazdy GTE – i tutaj taktyka polegała na odpowiednim wyjeździe na oponach slick. Początkowe czasy nie grały zbytniej roli – choć już wtedy widać było, że bardzo dobrze zapowiada się start obu Aston Martinów. Prawdziwa waka rozpoczęła się po pierwszych zmianach, gdy dobre czasy Marco Sørensena i Darrena Turnera zapowiadały sukces Vantage – przeszkadzali im jednak kierowcy Forda oraz Gianmaria Bruni, szczególnie ten ostatni uzyskując najlepszy pojedynczy wynik sesji. Niestety, nawet to nie pozwoliło Ferrari znaleźć się w czołowej trójce – po powrocie w ostatnich minutach, swoje pierwotne wyniki poprawili Nicki Thiim i Richie Stanaway, a między nimi pozostał Ford nr 66 z czasami Stefana Mücke i Oliviera Pla.
Także w klasie GTE Am, o wynikach zadecydowała w niemałej części taktyka – konkretnie ryzykowny wyjazd na slickach kierowców Porsche. Dzięki temu jednak, Patrick Long i Wolf Henzler, czasami bezwzględnie lepszymi od pozostałych wyprowadzili obie 911 na czoło – przeszkodzić mógł im tylko Emmanuel Collard, jednak tu dużo gorszy od konkurentów był François Perrodo. Między nimi znalazł się przez to także Aston Martin, w którym Pedro Lamy i Paul Dalla Lana uzyskali najbardziej zbliżone do siebie rezultaty.
Wyścig rozpocznie się w niedzielę o godzinie 13:00.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:39,444 | |||
2 | 8 | Lucas Di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 0,266 | |||
3 | 1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,417 | |||
4 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,449 | |||
5 | 6 | Stéphane Sarrazin Mike Conway Kamui Kobayashi |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 1,195 | |||
6 | 5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 1,304 | |||
7 | 13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
LMP1 | Rebellion Racing | D | + 6,637 | |||
8 | 4 | Simon Trummer Oliver Webb Pierre Kaffer |
LMP1 | ByKolles Racing Team | D | + 7,463 | |||
9 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
LMP1 | Rebellion Racing | D | + 7,582 | |||
10 | 26 | Roman Rusinow Alex Brundle René Rast |
LMP2 | G-Drive Racing | D | + 9,540 | |||
11 | 36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
LMP2 | Signatech Alpine | D | + 10,283 | |||
12 | 42 | Nick Leventis Lewis Williamson Jonny Kane |
LMP2 | Strakka Racing | D | + 10,318 | |||
13 | 43 | Ricardo Gonzalez Filipe Albuquerque Bruno Senna |
LMP2 | RGR Sport by Morand | D | + 10,661 | |||
14 | 44 | Tor Graves Antonio Pizzonia Matthew Howson |
LMP2 | Manor | D | + 10,928 | |||
15 | 27 | Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
LMP2 | SMP Racing | D | + 11,504 | |||
16 | 31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 11,750 | |||
17 | 45 | Richard Bradley Roberto Mehri Matthew Rao |
LMP2 | Manor | D | + 11,850 | |||
18 | 37 | Witalij Pietrow Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
LMP2 | SMP Racing | D | + 12,223 | |||
19 | 35 | David Cheng Ho Pin Tung Nelson Panciatici |
LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | D | + 13,062 | |||
20 | 30 | Scott Sharp Ed Brown Johannes van Overbeek |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 17,018 | |||
21 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 22,268 | |||
22 | 66 | Olivier Pla Stefan Mücke |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 22,515 | |||
23 | 97 | Richie Stanaway Darren Turner |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 22,776 | |||
24 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 23,068 | |||
25 | 67 | Marino Franchitti Andy Priaulx Harry Tincknell |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 23,812 | |||
26 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | M | + 24,237 | |||
27 | 88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | M | + 26,567 | |||
28 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joël Camathias |
LMGTE Am | KCMG | M | + 26,753 | |||
29 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | D | + 26,928 | |||
30 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
LMGTE Am | AF Corse | M | + 27,145 | |||
31 | 71 | Davide Rigon Sam Bird |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 27,301 | |||
32 | 50 | Yutaka Yamagishi Pierre Ragues Paolo Ruberti |
LMGTE Am | Larbre Competition | M | + 29,683 | |||
33 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
LMGTE Am | Gulf Racing UK | M | + 30,376 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.