Jakie zmiany regulaminowe przyniesie nowy sezon?

To już tradycja, że podczas zimowej przerwy, organizatorzy Deutsche Tourenwagen Masters szukają sposobów na urozmaicenie widowiska i poprawy bezpieczeństwa na torze. Jakie zmiany regulaminowe przyniesie nam nadchodzący sezon?

Rok 2015 przyniósł wiele innowacji i kibicie z pewnością nie mogli narzekać na nudny sezon. Organizatorzy wprowadzili na przykład podwójne kwalifikacje oraz dwa pełnowartościowe wyścigi podczas jednego weekendu. Dodatkowo wprowadzono obciążenie w postaci dodatkowych kilogramów dla najlepszych kierowców, co miało na celu uniknięcie takiej sytuacji, w której stawkę zdominowałby jeden team czy kierowca. Kolejną ważną zmianą było skrócenie kwalifikacji do 20 minut, a także zniesienie prawa do wyboru ogumienia na sesje. Innowacje te spotkały się z różnym odbiorem, ale z pewnością nie można zarzucić organizatorom braku fantazji w tworzeniu zmian regulaminowych.

Co w takim razie czeka nas od maja? Szef Mercedes DTM, Ulrich Fritz, udziela odpowiedzi na to pytanie: „Sądzę, że jeszcze jest za wcześniej, aby potwierdzać konkretne zmiany. Nadal prowadzimy na ten temat dyskusje. Oczywiście chcemy wraz z innymi producentami, ITR oraz DMSB umożliwić wszystkim oglądanie ciekawego widowiska”.

Chyba najbardziej kontrowersyjną zmianą wprowadzoną w zeszłym sezonie, była ta dotycząca dokładania balastu wagowego dla najlepszych zawodników. Fritz nie ma żadnych wątpliwości o niesłuszności tego przepisu i zapytany o to, czy regulamin w tej kwestii powinien zostać zachowany, zdecydowanie odpowiada: „Definitywnie nie”.

Pracujemy nad systemem, który łagodniej zmieni regulamin DTM, aby uniknąć tym samym wzbudzania wielkich kontrowersji. Sądzę, że już teraz wypracowaliśmy dobry plan, ale to jeszcze nie jest koniec” – dodał Fritz.

Kolejnym aspektem poddanym dyskusji było tylne, ruchome skrzydło. Zarówno kibice, jak i zawodnicy, cenią sobie manewry wyprzedzania, które niewątpliwie wpływają na urozmaicenie każdego wyścigu. „Myślimy nad tym, jak wykorzystać do tego system DRS” – przyznał szef Mercedes DTM. Kierowcy mogą wykorzystywać Drag Reduction System trzykrotnie podczas jednego okrążenia pod warunkiem, że różnica między dwoma kierowcami wynosi mniej niż sekundę.

To na razie spekulacje dotyczące wprowadzenia zmian regulaminowych na sezon 2016 DTM. Kibicom i kierowcom pozostaje czekanie na oficjalne potwierdzenie zasad obowiązujących na zbliżający się wielkimi krokami sezon.

Źródło: speedweek.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze