Niedzielny trening padł łupem kierowców Audi, którzy zajęli siedem pozycji w top 10 najszybszych kierowców. Kwalifikacje wywróciły stawkę i to zawodnicy BMW znaleźli się na czele. Natomiast w wyścigu pewne zwycięstwo zapewnił sobie Timo Glock.
Trening 3
Podczas trzeciego treningu, na szczyt tabeli ponownie powędrowali zawodnicy reprezentujący markę Audi, którzy zajęli cztery pierwsze miejsca. Najlepszy czas 1:22.654min osiągnął Edoardo Mortara. Obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Paul Di Resta, był najlepszym zawodnikiem Mercedesa, ale i tak uplasował się dopiero na 5. pozycji przed Tomem Blomqvistem z BMW, który był jedynym zawodnikiem tej stajni w top 10 kierowców trzeciej sesji treningowej.
Poz. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:22.654 | 19 |
2 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:22.759 | 18 |
3 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:22.805 | 19 |
4 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:22.857 | 15 |
5 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:22.938 | 17 |
6 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:22.941 | 17 |
7 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:22.942 | 17 |
8 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:22.994 | 17 |
9 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:23.037 | 15 |
10 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 1:23.056 | 17 |
11 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:23.070 | 17 |
12 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.072 | 15 |
13 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:23.098 | 17 |
14 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:23.110 | 15 |
15 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:23.123 | 19 |
16 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.183 | 19 |
17 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:23.281 | 17 |
18 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:23.288 | 18 |
19 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.306 | 19 |
20 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.324 | 17 |
21 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:23.347 | 17 |
22 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:23.354 | 16 |
23 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.445 | 16 |
24 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.446 | 13 |
Kwalifikacje 2
Niedzielne kwalifikacje zdominowali kierowcy BMW. Siedmiu z ośmiu startujących kierowców tej marki, zakwalifikowało się do pierwszej dziesiątki. Jednak pole position zapewnił sobie Jamie Green reprezentujący Audi, który pokonał swoje najszybsze okrążenie w 1:22,680min. Jest to jego dziesiąte P1 w karierze DTM. Strata António Félix Da Costy, który uplasował się na drugim miejscu, wynosiła 0,002s.
Poz. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:22.680 | 9 |
2 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:22.682 | 10 |
3 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:22.749 | 10 |
4 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:22.799 | 11 |
5 | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 1:22.812 | 12 |
6 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:22.812 | 11 |
7 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:22.845 | 11 |
8 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:22.847 | 11 |
9 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:22.878 | 13 |
10 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:22.883 | 11 |
11 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:22.905 | 12 |
12 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:22.910 | 9 |
13 | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:22.986 | 13 |
14 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:23.003 | 13 |
15 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.058 | 11 |
16 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.070 | 11 |
17 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.087 | 11 |
18 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:23.139 | 11 |
19 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.145 | 10 |
20 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:23.176 | 12 |
21 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 1:23.189 | 11 |
22 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.210 | 11 |
23 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.269 | 11 |
24 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:23.320 | 11 |
Jamie Green (P1, Audi): „To pole position jest dla mnie niesamowicie ważne. W Hockenheim miałem dużo pecha, wczoraj też nie było dobrze. Powrót na tę drogę, co dzisiaj, był bardzo, bardzo ważny. Zawsze moim celem było bycie z przodu stawki. Mój dotychczasowy dorobek w DTM 2016, to zdecydowanie za mało. Teraz mam szanse sensownie punktować. Jednak za mną znajdują się dwaj kierowcy BMW, którzy są w ten weekend naprawdę mocni. Nie będzie łatwo, a jedno jest pewne – dla mnie będzie to bardzo trudny wyścig. Ale mam szansę i na pewno ją wykorzystam”.
António Félix da Costa (P2, BMW): „Dobry rezultat, z którego nie do końca jestem szczęśliwy. Schrzaniłem ostatni zakręt. Wypadłem delikatnie z toru i tam utraciłem potrzebne setne sekundy. Pole position było dzisiaj w naszym zasięgu. Niemniej jednak jestem zadowolony. Startuję z pierwszej linii i mam szanse. Teraz będę mógł się zrekompensować za wczorajszy wyścig. Kara nałożona na mnie zmarnowała szanse na punkty. Stanie z założonymi rękami jest bardzo denerwujące. Odpracuję to, co utraciłem. Jestem przekonany, że wyprzedzę Jamiego”
.
Timo Glock (P3, BMW): „Niestety to tylko trzecie pole startowe. Na ostatnim okrążeniu byłem cholernie szybki, w granicach pole position. Aż do ósmego zakrętu. Straciłem panowanie nad autem i nie wyszło. Na ostatnim okrążeniu stało się to samo. Nie mam pojęcia, dlaczego. Może była to kwestia silnego podmuchu wiatru, ale przecież nie było wietrznie, a może to ja popełniłem błąd. Nie jest to jednak wina samochodu, który prowadzi mi się dobrze przez cały weekend. Ogólnie jestem zadowolony. Auto jest szybkie, moi mechanicy i inżynierowie wykonują doskonałą pracę, a trzecie miejsce w kwalifikacji nie jest złe. Teraz chodzi o to, aby jak najszybciej dopaść Jamiego, najlepiej przed pierwszym zakrętem”
.
Ekipy BMW i Audi będą musiały po kwalifikacjach obciążyć swoje samochody o 5kg, a Mercedesy mają prawo do zmniejszenia balastu o ten sam ciężar.
BMW: 1.122,5kg
Audi: 1.120kg
Mercedes: 1.110kg
Wyścig 2
Jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu, sędziowie poinformowali o zmianach w ustawieniu kolejności kierowców na starcie, ponieważ Martin Tomczyk otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji do tyłu za blokowanie Christiana Vietorisa podczas kwalifikacji. Niemiec spadł z 18. na 23. pole. Jego śladem podążył debiutant sezonu – Esteban Ocon. Francuz za blokowanie Mattiasa Ekströma otrzymał taką samą karę jak Tomaczyk i wylądował na końcu stawki.
Pogoda nie przeszkodziła w planowym rozegraniu rywalizacji. Temperatura powietrza wynosiła 32°C, a toru 36°C.
Start wyścigu odbył się spokojnie i bezkolizyjnie. Prowadzenie utrzymał Green, ale już po kilku zakrętach to Glock zaczął prowadzić stawkę. Natomiast Müller wypadł z toru po kontakcie z Wickensem i na tor wyjechał safety car. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż siedem samochodów BMW. Po restarcie Glock utrzymał prowadzenie, a za nim znaleźli się Green, Felix da Costa i Mortara.
Sędziowie zdecydowali się na ukaranie Wickensa za kontakt z Müllerem. Kanadyjski kierowca musiał przejechać przez aleję serwisową i tym samym wylądował na końcu stawki. W międzyczasie Glock wypracował sobie przewagę 1,135s nad goniącym go rywalem, uniemożliwiając mu użycie systemu DRS. Najlepszym zawodnikiem Mercedes był Auer jadący na 13. pozycji.
Jako pierwszy do boksów zjechał Glock, a jego mechanicy zapewnili Niemcowi szybki pit-stop. Za Glockiem na zjazd podążyła dalsza część stawki. Scheider przekroczył białą linię podczas zjazdu, ale sędziowie zdecydowali się nie nakładać na niego kary. Po obowiązkowych pit-stopach Glock utrzymał swoje prowadzenie.
Wittmann, Spengler, Scheider i Rockenfeller prowadzili zaciętą walkę o jeden punkt za dziesiąte miejsce. Ich śladami poszli Felix da Costa i Mortara, ale ich walka zakończyła się w barierach, a na torze pojawiły się żółte flagi. Portugalczyk powrócił jednak na tor. W końcowej fazie na drugim miejscu znalazł się Ekström przed Greenem, a wyścig zdecydowanie wygrał Glock.
Poz. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Timo Glock | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:30.006 | 42 |
2 | Mattias Ekström | (S) | Audi RS5 DTM | 1:01:32.221 | 42 |
3 | Jamie Green | (GB) | Audi RS5 DTM | 1:01:36.020 | 42 |
4 | Augusto Farfus | (BR) | BMW M4 DTM | 1:01:40.405 | 42 |
5 | Maxime Martin | (BE) | BMW M4 DTM | 1:01:41.018 | 42 |
6 | Tom Blomqvist | (GB) | BMW M4 DTM | 1:01:41.649 | 42 |
7 | Marco Wittmann | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:42.248 | 42 |
8 | Mike Rockenfeller | (D) | Audi RS5 DTM | 1:01:44.307 | 42 |
9 | Bruno Spengler | (CA) | BMW M4 DTM | 1:01:46.613 | 42 |
10 | Timo Scheider | (D) | Audi RS5 DTM | 1:01:50.133 | 42 |
11 | Adrien Tambay | (F) | Audi RS5 DTM | 1:01:50.943 | 42 |
12 | Daniel Juncadella | (E) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:51.337 | 42 |
13 | Gary Paffett | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:51.864 | 42 |
14 | Miguel Molina | (E) | Audi RS5 DTM | 1:01:52.184 | 42 |
15 | Paul Di Resta | (GB) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:52.543 | 42 |
16 | Lucas Auer | (AT) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:53.350 | 42 |
17 | Christian Vietoris | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:53.690 | 42 |
18 | Esteban Ocon | (F) | Mercedes AMG C 63 | 1:01:55.292 | 42 |
19 | Martin Tomczyk | (D) | BMW M4 DTM | 1:01:56.238 | 42 |
20 | Robert Wickens | (CA) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:56.571 | 42 |
21 | António Félix da Costa | (PT) | BMW M4 DTM | 1:02:02.229 | 42 |
22 | Maximilian Götz | (D) | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:03.145 | 42 |
- | Edoardo Mortara | (I) | Audi RS5 DTM | 34:16.616 | 23 |
- | Nico Müller | (CH) | Audi RS5 DTM | 1:36.542 | 1 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.