Niedziela na Red Bull Ring

Niedzielny trening padł łupem kierowców Audi, którzy zajęli siedem pozycji w top 10 najszybszych kierowców. Kwalifikacje wywróciły stawkę i to zawodnicy BMW znaleźli się na czele. Natomiast w wyścigu pewne zwycięstwo zapewnił sobie Timo Glock.

Trening 3

Podczas trzeciego treningu, na szczyt tabeli ponownie powędrowali zawodnicy reprezentujący markę Audi, którzy zajęli cztery pierwsze miejsca. Najlepszy czas 1:22.654min osiągnął Edoardo Mortara. Obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Paul Di Resta, był najlepszym zawodnikiem Mercedesa, ale i tak uplasował się dopiero na 5. pozycji przed Tomem Blomqvistem z BMW, który był jedynym zawodnikiem tej stajni w top 10 kierowców trzeciej sesji treningowej.

Poz.KierowcaNar.SamochódCzasOkr.
1  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:22.654 19
2  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:22.759 18
3  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:22.805 19
4  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:22.857 15
5  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:22.938 17
6  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:22.941 17
7  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:22.942 17
8  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:22.994 17
9  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:23.037 15
10  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:23.056 17
11  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:23.070 17
12  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.072 15
13  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:23.098 17
14  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:23.110 15
15  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:23.123 19
16  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.183 19
17  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:23.281 17
18  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:23.288 18
19  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.306 19
20  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.324 17
21  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:23.347 17
22  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:23.354 16
23  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.445 16
24  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.446 13

Kwalifikacje 2

Niedzielne kwalifikacje zdominowali kierowcy BMW. Siedmiu z ośmiu startujących kierowców tej marki, zakwalifikowało się do pierwszej dziesiątki. Jednak pole position zapewnił sobie Jamie Green reprezentujący Audi, który pokonał swoje najszybsze okrążenie w 1:22,680min. Jest to jego dziesiąte P1 w karierze DTM. Strata António Félix Da Costy, który uplasował się na drugim miejscu, wynosiła 0,002s.

Poz.KierowcaNar.SamochódCzasOkr.
1  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:22.680 9
2  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:22.682 10
3  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:22.749 10
4  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:22.799 11
5  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:22.812 12
6  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:22.812 11
7  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:22.845 11
8  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:22.847 11
9  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:22.878 13
10  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:22.883 11
11  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:22.905 12
12  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:22.910 9
13  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:22.986 13
14  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:23.003 13
15  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.058 11
16  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.070 11
17  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.087 11
18  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:23.139 11
19  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.145 10
20  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:23.176 12
21  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:23.189 11
22  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.210 11
23  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.269 11
24  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:23.320 11

Jamie Green (P1, Audi): „To pole position jest dla mnie niesamowicie ważne. W Hockenheim miałem dużo pecha, wczoraj też nie było dobrze. Powrót na tę drogę, co dzisiaj, był bardzo, bardzo ważny. Zawsze moim celem było bycie z przodu stawki. Mój dotychczasowy dorobek w DTM 2016, to zdecydowanie za mało. Teraz mam szanse sensownie punktować. Jednak za mną znajdują się dwaj kierowcy BMW, którzy są w ten weekend naprawdę mocni. Nie będzie łatwo, a jedno jest pewne – dla mnie będzie to bardzo trudny wyścig. Ale mam szansę i na pewno ją wykorzystam”.

António Félix da Costa (P2, BMW): „Dobry rezultat, z którego nie do końca jestem szczęśliwy. Schrzaniłem ostatni zakręt. Wypadłem delikatnie z toru i tam utraciłem potrzebne setne sekundy. Pole position było dzisiaj w naszym zasięgu. Niemniej jednak jestem zadowolony. Startuję z pierwszej linii i mam szanse. Teraz będę mógł się zrekompensować za wczorajszy wyścig. Kara nałożona na mnie zmarnowała szanse na punkty. Stanie z założonymi rękami jest bardzo denerwujące. Odpracuję to, co utraciłem. Jestem przekonany, że wyprzedzę Jamiego”.

Timo Glock (P3, BMW): „Niestety to tylko trzecie pole startowe. Na ostatnim okrążeniu byłem cholernie szybki, w granicach pole position. Aż do ósmego zakrętu. Straciłem panowanie nad autem i nie wyszło. Na ostatnim okrążeniu stało się to samo. Nie mam pojęcia, dlaczego. Może była to kwestia silnego podmuchu wiatru, ale przecież nie było wietrznie, a może to ja popełniłem błąd. Nie jest to jednak wina samochodu, który prowadzi mi się dobrze przez cały weekend. Ogólnie jestem zadowolony. Auto jest szybkie, moi mechanicy i inżynierowie wykonują doskonałą pracę, a trzecie miejsce w kwalifikacji nie jest złe. Teraz chodzi o to, aby jak najszybciej dopaść Jamiego, najlepiej przed pierwszym zakrętem”.

Ekipy BMW i Audi będą musiały po kwalifikacjach obciążyć swoje samochody o 5kg, a Mercedesy mają prawo do zmniejszenia balastu o ten sam ciężar.

BMW: 1.122,5kg
Audi: 1.120kg
Mercedes: 1.110kg

Wyścig 2

Jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu, sędziowie poinformowali o zmianach w ustawieniu kolejności kierowców na starcie, ponieważ Martin Tomczyk otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji do tyłu za blokowanie Christiana Vietorisa podczas kwalifikacji. Niemiec spadł z 18. na 23. pole. Jego śladem podążył debiutant sezonu – Esteban Ocon. Francuz za blokowanie Mattiasa Ekströma otrzymał taką samą karę jak Tomaczyk i wylądował na końcu stawki.

Pogoda nie przeszkodziła w planowym rozegraniu rywalizacji. Temperatura powietrza wynosiła 32°C, a toru 36°C.

Start wyścigu odbył się spokojnie i bezkolizyjnie. Prowadzenie utrzymał Green, ale już po kilku zakrętach to Glock zaczął prowadzić stawkę. Natomiast Müller wypadł z toru po kontakcie z Wickensem i na tor wyjechał safety car. W pierwszej dziesiątce znalazło się aż siedem samochodów BMW. Po restarcie Glock utrzymał prowadzenie, a za nim znaleźli się Green, Felix da Costa i Mortara.

Sędziowie zdecydowali się na ukaranie Wickensa za kontakt z Müllerem. Kanadyjski kierowca musiał przejechać przez aleję serwisową i tym samym wylądował na końcu stawki. W międzyczasie Glock wypracował sobie przewagę 1,135s nad goniącym go rywalem, uniemożliwiając mu użycie systemu DRS. Najlepszym zawodnikiem Mercedes był Auer jadący na 13. pozycji.

Jako pierwszy do boksów zjechał Glock, a jego mechanicy zapewnili Niemcowi szybki pit-stop. Za Glockiem na zjazd podążyła dalsza część stawki. Scheider przekroczył białą linię podczas zjazdu, ale sędziowie zdecydowali się nie nakładać na niego kary. Po obowiązkowych pit-stopach Glock utrzymał swoje prowadzenie.

Wittmann, Spengler, Scheider i Rockenfeller prowadzili zaciętą walkę o jeden punkt za dziesiąte miejsce. Ich śladami poszli Felix da Costa i Mortara, ale ich walka zakończyła się w barierach, a na torze pojawiły się żółte flagi. Portugalczyk powrócił jednak na tor. W końcowej fazie na drugim miejscu znalazł się Ekström przed Greenem, a wyścig zdecydowanie wygrał Glock.

Poz.KierowcaNar.SamochódCzasOkr.
1  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:01:30.006 42
2  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:01:32.221 42
3  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:01:36.020 42
4  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:01:40.405 42
5  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:01:41.018 42
6  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:01:41.649 42
7  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:01:42.248 42
8  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:01:44.307 42
9  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:01:46.613 42
10  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:01:50.133 42
11  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:01:50.943 42
12  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:51.337 42
13  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:51.864 42
14  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:01:52.184 42
15  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:52.543 42
16  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:53.350 42
17  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:53.690 42
18  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:01:55.292 42
19  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:01:56.238 42
20  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:01:56.571 42
21  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:02:02.229 42
22  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:03.145 42
-  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 34:16.616 23
-  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:36.542 1

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze