29 pojazdów pojawi się w tegorocznym, oficjalnym Prologu Mistrzostw Świata Endurance. Po raz pierwszy, w Europie pojawi się tu nowy, wyścigowy Ford GT.
W tegorocznym teście we Francji nie zabraknie tym razem ani jednej ekipy zapowiadającej swoje starty w całym sezonie. W stosunku do pełnej listy startowej, zabraknie tu jedynie drugich pojazdów poszczególnych zespołów – przede wszystkim prototypów Audi i debiutującej wówczas z nowym TS050 Toyoty, które do Le Castellet przyjadą tylko z jednym pojazdem. Oprócz Porsche, dwa samochody przyprowadzi za to szwajcarski Rebellion, który już na testach będzie sprawdzał swoje zmodernizowane prototypy R-One – stawkę LMP1 uzupełni drugi prywatny zespół, ByKolles, który razem z Rebellionem będzie również sprawdzał opony Dunlop.
Udział w testach zapowiedziały również wszystkie ekipy LMP2 – tu zabraknie jedynie jednego z prototypów Oreca od Manor Racing, przy czym w teście wezmą udział także kierowcy zapisani do drugiej załogi zespołu. Swojego Oreca 05 przywiezie ubiegłoroczny mistrz, zespół G-Drive, natomiast konkurencyjne Ligiery sprowadzą ekipy Extreme Speed i RGR Sport by Morand, w tym sezonie już także i one korzystające z silników Nissana. Stawkę uzupełnią zmodernizowane Alpine A460 ekip Signatech i Baxi DC Racing, przechodzące do WEC z serii ELMS BR01 rosyjskiego SMP Racing oraz Gibson ekipy Strakka.
Test we Francji będzie również pierwszą odsłoną europejskiej odnogi zespołu Ford Chip Ganassi Racing. Wstępnie, na prologu zapowiedziano udział obu wyścigowych GT LM oraz Marino Franchittiego i Oliviera Pla – naprzeciw staną im nowe Ferrari 488 GTE zespołu AF Corse oraz pojedyncze Aston Martin i Porsche, to drugie w tym roku z logo współpracującego z producentem zespołu Dempsey Racing Proton.
Zubożone w klasie GTE Pro, Porsche będzie stanowiło za to aż połowę pojazdów tegorocznej klasy GTE Am – do testów, w wyścigowych 911 przystąpią ekipy Abu-Dhabi Proton, KCMG oraz Gulf Racing. Prócz nich, we Francji pojawią się również Ferrari od AF Corse, fabryczny Aston Martin oraz Corvette ekipy Larbre, wszystkie z nowymi składami załóg zapisanymi do tegorocznej rywalizacji.
„Prolog przyjął się jako część kalendarza WEC i oczekiwany przez media i fanów. Nasi producenci i zespoły wykorzystają to, by zaprezentować swoje nowe pojazdy przed, z każdym rokiem większą, ilością międzynarodowych mediów – no i oczywiście będzie to także pierwsza opcja dla wszystkich uczestników, by sprawdzić się pośród swoich rywali. Dla fanów z Francji i zagranicznych jest to wspaniałe wydarzenie, z otwartym padokiem, sesją autografów i przejściem się pośród boksów w sobotę” – powiedział szef WEC, Gérard Neveu.
Prolog odbędzie się w dniach 25-26. marca. Na piątek zapowiedziano trzy sesje testowe, 4-godzinne rozpoczynające się o 9:00 i 14:00 oraz 2-godzinną nocną startującą o 19:00. Dzień później, czwarta sesja potrwa również 4 godziny od 9:00 – ostatnia natomiast będzie trwać godzinę krócej, począwszy od 14:00.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | ||||
1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | M | |||
2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | M | |||
4 | Simon Trummer Pierre Kaffer TBA |
LMP1 | ByKolles Racing Team | CLM P1/01 AER | D | |||
5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | Toyota TS050 Hybrid | M | |||
7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 | M | |||
12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld TBA |
LMP1 | Rebellion Racing | Rebellion R-One AER | D | |||
13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
LMP1 | Rebellion Racing | Rebellion R-One AER | D | |||
26 | Roman Rusinow Nathanaël Berthon TBA |
LMP2 | G-Drive Racing | Oreca 05 Nissan | D | |||
27 | Nicolas Minassian TBA TBA |
LMP2 | SMP Racing | BR01 Nissan | D | |||
30 | Scott Sharp Ed Brown Johannes van Overbeek |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | Ligier JS P2 Nissan | D | |||
31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | Ligier JS P2 Nissan | D | |||
35 | David Cheng Ho Pin Tung Nelson Panciatici |
LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | Alpine A460 Nissan | D | |||
36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
LMP2 | Signatech Alpine | Alpine A460 Nissan | D | |||
37 | Witalij Pietrow TBA TBA |
LMP2 | SMP Racing | BR01 Nissan | D | |||
42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
LMP2 | Strakka Racing | Gibson 015S Nissan | D | |||
43 | Ricardo Gonzalez Filipe Albuquerque Bruno Senna |
LMP2 | RGR Sport by Morand | Ligier JS P2 Nissan | D | |||
44 | Tor Graves Matthew Rao Will Stevens James Jake |
LMP2 | Manor | Oreca 05 Nissan | D | |||
51 | Gianmaria Bruni James Calado |
LMGTE Pro | AF Corse | Ferrari 488 GTE | M | |||
66 | Marino Franchitti TBA |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford GT LM | M | |||
67 | Olivier Pla TBA |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford GT LM | M | |||
71 | Davide Rigon Sam Bird |
LMGTE Pro | AF Corse | Ferrari 488 GTE | M | |||
77 | Christian Ried |
LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | Porsche 911 RSR '16 | M | |||
97 | Marco Sørensen Fernando Rees |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | D | |||
50 | Yutaka Yamagishi Pierre Ragues Paolo Ruberti |
LMGTE Am | Larbre Competition | Chevrolet Corvette C7.R | M | |||
78 | Christian Ried |
LMGTE Am | KCMG | Porsche 911 RSR '15 | M | |||
83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Aguas |
LMGTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTE | M | |||
86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
LMGTE Am | Gulf Racing UK | Porsche 911 RSR '15 | M | |||
88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche 911 RSR '15 | M | |||
98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | D |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.