Znamy balans wydajności na Silverstone

Automobile Club de l’Ouest i Komisja Wyścigów Długodystansowych FIA opublikowała specyfikacje prototypów LMP1 oraz balans wydajności samochodów GTE.

W klasie LMP1 nie ma zaskoczenia – fenomenalny czas kwalifikacji 24h Le Mans w wykonaniu Porsche, 3:16,887, nie uszedł uwadze organizatorów, którzy zdecydowali się przeciwdziałać gwałtownemu wzrostowi szybkości czołowych prototypów.

W związku z tym ograniczono ilość energii dostępnej podczas okrążenia Le Mans o 10 MJ, co odpowiada spadkowi o 7,5% – w podobny sposób zmniejszono maksymalny przepływ paliwa, a moc uzyskana z układu hybrydowego będzie ograniczona do 300 kW na okrążenie Le Mans (i odpowiednio dostosowane do każdego toru w kalendarzu).

Najszybsze w Le Mans Porsche 919 mogło w ubiegłym roku wykorzystać 138 MJ energii na okrążenie przy maksymalnym przepływie paliwa 88,5 kg/h. Umieszczenie prototypu w klasie 8 MJ oznaczało także brak ograniczeń ze strony układu hybrydowego.

Nie zmieni się waga aut, wynosząca 870 kg, oraz ciśnienie turbodoładowania w wysokości 4 barów.

W celu ograniczenia kosztów, w trakcie sezonu będzie można wykorzystać tylko trzy pakiety aerodynamiczne, nałożono także limity czasu testów oraz pracy w tunelu aerodynamicznym. Zmianie nie ulegnie natomiast ilość dostępnych podczas poszczególnych weekendów opon.

Nowe samochody w klasie GTE oznaczały zmiany w wyrównaniu osiągów. Porsche 919 RSR, Corvette C7.R i Ferrari 488 rozpoczną pierwszy wyścig z wagą na poziomie 1240 kg. Nowy Aston Martin Vantage będzie o 10 kg lżejszy, z kolei nowy Ford GT będzie ważył 1260 kg.

Porsche (29,3 mm), Corvette (29,8 mm) oraz Aston Martin (30 mm) otrzymały o 0,7 mm większe restryktory powietrza, w porównaniu z końcem sezonu 2015. Brytyjska marka będzie miała także największy zbiornik paliwa, aż 95-litrowy. Ford i Porsche będą musieli zadowolić się 90 litrami, Corvette 88, a Ferrari zaledwie 86 litrami paliwa.

Wszystkie te parametry mogą ulec zmianie, bowiem Komisja Wyścigów Długodystansowych FIA może dostosowywać osiągi na bazie postawy najlepszego reprezentanta każdego producenta w trakcie 20% dystansu wyścigu.

Źródło: lemanslive.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze