Audi podnosi poprzeczkę w drugim treningu

Marcel Fässler był najszybszy w wieczornej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na Bahrain International Circuit.

Dziesięć minut po rozpoczęciu sesji, został wprowadzony Full Course Yellow, po tym jak Khaled Al Quabasi zaparkował swoje Porsche w trzecim zakręcie. Sędziowie często też wywieszali czarno-biale flagi za nierespektowanie limitów toru w czwartym zakręcie. Ostrzeżenia takie otrzymały m. in. obie Toyoty, Audi #7, czy zespół KCMG.

Audi #7 prowadzone przez Szwajcara wykręciło czas 1:42.133. Wynik ten był lepszy aż o 1.1 sekundy od siostrzanego #8, prowadzonego przez Lucasa di Grassiego. W czasie, gdy załoga z Ingolstadt zajęła się szybkimi okrążeniami, prowadzące w klasyfikacji Porsche #17 pracowało nad podwójnymi stintami. Trzecia ekipa tej sesji straciła do zwycięzcy 1.2s. Za nimi w tabeli uplasowała się druga maszyna, prowadzona przez Marca Lieba, Neela Janiego i Romaina Dumas. Po raz kolejny na piątym i szóstym miejscu znalazły się Toyoty. Tym razem szybszą maszyną japońskiego producenta okazał się TS040 HYBRID #2, w którym Alex Wurz był wolniejszy o zaledwie 0.4 sekundy od drugiego Porsche.

Pipo Dernani w Ligierze zespołu G-Drive #28 okazał się najszybszy w klasie LMP2. Wykręcony we wcześniejszej fazie treningu czas 1:50.029 pozwolił Brazylijczykowi na wygranie sesji. Druga w stawce Oreca zespołu KCMG miała szanse wskoczenia na prowadzenie, jednak problemy techniczne zmusiły zespół do sprowadzenia prototypu do garażu. Zespół z bazą w Hong Kongu stracił do #28 0.745 sekundy. Trzecią ekipą w tabeli okazał się Signatech Alpine, a prowadzący w stawce #26 zespołu G-Drive był czwarty.

Obie klasy GTE zostały zdominowane przez Ferrari. W klasie Pro Toni Villander po raz kolejny uzyskał najlepszy wynik. Jego 1:59.402 pozwoliło wyprzedzić drugi samochód zespołu AF Corse o zaledwie 0.084 sekundy. Trzeci Patric Pillet w Porsche #92 stracił 0.2 sekundy do najszybszego samochodu w klasie.

W klasie Am z kolei, najszybszy Andrea Bertolini w Ferrari #72 zespołu SMP Racing z czasem 2:00.886 pokonał Porsche #77 ekipy Patricka Dempseya oraz Chevroleta zespołu Larbre Competition.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze