Brytyjska ekipa Strakka Racing ogłosiła dziś rano przejście do klasy LMP1 jako zespół prywatny w 2017 roku, co jest związane z decyzją o ograniczeniu ilości producentów w LMP2.
Zespół startował w dotychczasowych tegorocznych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata w przygotowanym we współpracy z Dome prototypie S103, który teraz zostanie wykorzystany jako pojazd testowy i rozwojowy projektu LMP1, natomiast w WEC będzie wystawiany Gibson 015S, dotychczas używany przez Greaves Motorsport.
Samochód będzie zbudowany w nowej siedzibie zespołu w Silverstone i będzie korzystać z takich technologii jak druk trójwymiarowy, dzięki czemu możliwy będzie szybszy postęp prac, jak i redukcja kosztów.
„Zmiany w przepisach LMP2 na rok 2017 ograniczają ilość producentów podwozi, dlatego musieliśmy zweryfikować naszą strategię biznesową i poważnie zastanowić się nad projektami, które pozwolą nam wykorzystać doświadczenie z projektu LMP2”
– powiedział szef zespołu Dan Walmsley. „Po rozważeniu wszystkich opcji, klasa zespołów prywatnych LMP1 daje najepsze pole do stworzenia własnego samochodu, który pokaże naszą rosnącą wiedzę w projektowaniu i produkcji, tworząc efektywny kosztowo samochód w najkrótszym możliwym czasie”
.
„Wyciągnęliśmy lekcję z 2013 roku, żeby nie porzucać ścigania w czasie budowy samochodu”
-dodaje Walmsley. „Wykorzystamy Gibsona w 2015 roku. To konkurencyjny pojazd, który pozwoli nam się ścigać i wykorzystać podwozie S103 do celów rozwojowych”
.
Źródło: dailysportscar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.