Mimo problemów, załoga Porsche nr 1 zdobyła pole position do niedzielnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata w Chinach. W klasie GTE, nie do pokonania okazały się dwa Fordy.
Startująca z 20-minutowym opóźnieniem sesja kwalifikacyjna przyniosła kilka zaskakujących rozstrzygnięć i sytuacji. Do najważniejszych należała ta z czołowej klasy LMP1 – początkowo prowadził Brendon Hartley przed przed Sébastienem Buemim i Mikem Conwayem z dwóch Toyot. Załogi z czasami poniżej 1:45 dość szybko zjechały do boksów – i wówczas okazało się, że Hartley uzyskał swój czas wyjeżdżając poza tor, a szósty wówczas Marc Lieb z drugiego 919 przekroczył limity konsumpcji paliwa. Z tabeli zniknęły więc wyniki obu Porsche, które musiały ponownie wyprowadzić na tor pierwszych kierowców. Nałożyło to presję na drugich kierowców, którzy musieli szybko uzyskać dobre czasy, jeśli chcieli liczyć na dobry wynik załogi.
Sukces w tym zadaniu odniosła tylko załoga #1, dzięki czemu Hartley powrócił na czoło tabeli. Za nim, do końca toczyła się natomiast walka między Toyotą i Audi #8, w których po Kazukim Nakajimie i Loïcu Duvalu, na tor powrócili Buemi i Oliver Jarvis. Niemal do końca wydawało się, że szala przechyli się na korzyść Audi, lecz dobry rezultat Buemiego pod koniec sesji dał miejsce w pierwszej linii Toyocie. Audi pozostało trzecie, za nim znalazła się druga Toyota. Audi #7 wystartuje z trzeciej linii obok Porsche #2, a stawkę LMP1 zamknęły dwa auta prywatne.
Małą niespodzianką okazał się również rezultat w klasie LMP2, gdzie początkowo na czele widniał Mathias Beché w Manorze #45, po chwili przebity jednak przez Nicolasa Lapierre z Signatech. Dwa kolejne miejsca zajmowali kierowcy ESM – Ryan Dalziel przed Seanem Gelaelem. Daleko w tyle był konkurent od RGR Morand, Ricardo Gonzalez – a także Alex Brundle z G-Drive, który jednak pod koniec swojej zmiany wykręcił trzeci czas. Po zmianach, do głosu doszedł Alex Lynn z Manora #44, czasem 1:53.7 wyprowadzając go na pozycję lidera – drugi pozostawał Signatech z Gustavo Menezesem, a Tom Blomqvist utrzymał wysokie miejsce dla ESM, ponownie pojawiając się przed G-Drive prowadzonym już przez Romana Rusinowa. Najlepszy wynik sesji należał jednak do Bruno Senny z RGR Morand, dzięki czemu meksykańska ekipa awansowała na miejsce piąte – słabo pojechali natomiast Chris Cumming z ESM #31 i Roberto Gonzalez z Manora #45, spadając odpowiednio na miejsca 8. i 6.
Kwalifikacje klasy GTE Pro drugi raz z rzędu zdominowali kierowcy Forda. Już na początku sesji Stefan Mücke i Andy Priaulx zeszli poniżej granicy 2:02, wyraźnie odstając od Marco Sørensena czy Davide Rigona – tego drugiego przebijając kolega z drugiego Ferrari, Gianmaria Bruni. Po zmianach, koledzy z Fordów okazali się być jeszcze szybsi, obaj zaliczając czasy na poziomie 2:01.2-3 – granicę 2:02 przekroczył jeszcze tylko Nicki Thiim, zapewniając „duńskiej” załodze Aston Martina trzecie miejsce. Ferrari #51 było czwarte, drugi z Aston Martinów wygrał z drugim 488 GTE – a tradycyjnie już, na końcu znalazło się Porsche.
W przypadku GTE Am, walka o prowadzenie była mniej jednostronna. Początkowo liderem był Pedro Lamy z Aston Martina, który wyprzedzał Emmanuela Collarda z Ferrari. Wyraźnie przeważając nad konkurencją, ci szybko zjawili się w boksach – po zmianach, liderem zostało Ferrari – François Perrodo przebił Paula Dalla Lanę różnicą większą, niż ta między Lamym i Collardem. Kanadyjczyk nie pozostawał jednak dłużny przeciwnikowi, po kilku minutach schodząc poniżej granicy 2:06 – i przywracając Aston Martina na czoło. Taki układ pozostał bez zmian już do końca sesji – trzecie miejsce wywalczyło Porsche od Abu Dhabi Proton.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 1 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:44,462 | |||
2 | 5 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,060 | |||
3 | 8 | Lucas Di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 0,148 | |||
4 | 6 | Stéphane Sarrazin Mike Conway Kamui Kobayashi |
LMP1 HY | Toyota Gazoo Racing | M | + 0,348 | |||
5 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | + 0,406 | |||
6 | 2 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | M | + 0,589 | |||
7 | 13 | Mathéo Tüscher Dominik Kraihamer Alexandre Imperatori |
LMP1 | Rebellion Racing | D | + 5,366 | |||
8 | 4 | Simon Trummer Oliver Webb Pierre Kaffer |
LMP1 | ByKolles Racing Team | D | + 6,823 | |||
9 | 44 | Richard Bradley Alex Lynn Matthew Rao |
LMP2 | Manor | D | + 9,763 | |||
10 | 36 | Gustavo Menezes Nicolas Lapierre Stéphane Richelmi |
LMP2 | Signatech Alpine | D | + 9,920 | |||
11 | 30 | Antonio Giovinazzi Tom Blomqvist Sean Gelael |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 9,936 | |||
12 | 26 | Roman Rusinow Alex Brundle Will Stevens |
LMP2 | G-Drive Racing | D | + 10,297 | |||
13 | 43 | Ricardo González Filipe Albuquerque Bruno Senna |
LMP2 | RGR Sport by Morand | D | + 10,383 | |||
14 | 45 | Tor Graves Roberto González Mathias Beche |
LMP2 | Manor | D | + 10,437 | |||
15 | 27 | Nicolas Minassian Maurizio Mediani Michaił Aloszyn |
LMP2 | SMP Racing | D | + 11,292 | |||
16 | 37 | Witalij Pietrow Kirył Ładygin Wiktor Szajtar |
LMP2 | SMP Racing | D | + 11,967 | |||
17 | 31 | Ryan Dalziel Luis Felipe Derani Chris Cumming |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | M | + 11,977 | |||
18 | 35 | David Cheng Ho-Pin Tung Paul-Loup Chatin |
LMP2 | Baxi DC Racing Alpine | D | + 12,649 | |||
19 | 67 | Andy Priaulx Harry Tincknell |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 16,929 | |||
20 | 66 | Olivier Pla Stefan Mücke |
LMGTE Pro | Ford Chip Ganassi Team UK | M | + 17,066 | |||
21 | 95 | Marco Sørensen Nicki Thiim |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 17,578 | |||
22 | 51 | Gianmaria Bruni James Calado |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 17,853 | |||
23 | 97 | Darren Turner Richie Stanaway |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | D | + 17,970 | |||
24 | 71 | Davide Rigon Sam Bird |
LMGTE Pro | AF Corse | M | + 18,404 | |||
25 | 77 | Richard Lietz Michael Christensen |
LMGTE Pro | Dempsey-Proton Racing | M | + 19,305 | |||
26 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | M | + 20,535 | |||
27 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
LMGTE Am | AF Corse | M | + 20,872 | |||
28 | 88 | Khaled Al Qubaisi David Heinemeier-Hansson Patrick Long |
LMGTE Am | Abu Dhabi-Proton Racing | M | + 21,004 | |||
29 | 78 | Christian Ried Wolf Henzler Joël Camathias |
LMGTE Am | KCMG | M | + 21,882 | |||
30 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Benjamin Barker |
LMGTE Am | Gulf Racing UK | M | + 23,250 | |||
31 | 50 | Romain Brandela Pierre Ragues Ricky Taylor |
LMGTE Am | Larbre Competition | M | + 23,395 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.