Wielkie wyzwanie dla Dunlopa w wyścigach Endurance

Zapowiada się bardzo pracowity okres dla zespołu Dunlop Endurance. Wszyscy zawodnicy Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) GT i większość zawodników klasy LMP2 w ELMS oraz Mistrzostw Świata FIA Endurance (WEC) wybrało opony Dunlopa. Dla marki będzie to oznaczać najaktywniejszy od wielu lat sezon w wyścigach długodystansowych.

Dunlop bardzo rzetelnie przygotował się do nowego sezonu wyścigowego. Inżynierowie marki poświęcili dużą część 2014 roku na badania i pozyskiwanie danych z testów drogowych. Wszystko po to, by zapewnić opony najlepiej odpowiadające potrzebom uczestników wyścigów na wytrzymałość. Parametry i osiągi ogumienia sprawdzono podczas intensywnego programu testowego – poza sezonem – na torach Sebring, Atlanta, Aragon, Paul Ricard i Estoril, dzięki któremu określono specyfikacje dla klasy LMP2 i ELMS na 2015 rok.

Opony na sezon 2015 dla GT (nawierzchnia sucha / mokra)

Kluczem do nowej specyfikacji na bieżący rok dla ELMS są udoskonalona konstrukcja i zmiany w procesie produkcji. Inżynierowie znacznie podnieśli osiągi opon, zwiększając równocześnie ich trwałość.

Opony na sezon 2015 dla LMP2 (miękka / średnia / twarda / pośrednia / na mokrą nawierzchnię)

Ulepszone zostały też konstrukcje opon LMP2. W trakcie modelowania zwrócono uwagę na bardziej optymalne rozmieszczenie materiału, co pozwoliło na uzyskanie znacznej poprawy przyczepności w zakrętach. Dzięki nowej mieszance opony twarde wyróżniają się wyższą trwałością. Z kolei ogumienie pośrednie wykazuje lepszą przyczepność, także za sprawą nowej rzeźby bieżnika, która skuteczniej usuwa wodę. Dzięki wprowadzonym zmianom opona pośrednia na sezon 2015 nadaje się również do jazdy na mokrej nawierzchni, bez pogorszenia osiągów podczas schnięcia toru. Natomiast opona na mokry tor ma bardziej miękką osnowę, co poprawia jej przyczepność i pozwala kierowcy na bardziej precyzyjne reagowanie na warunki panujące na torze.

„Nasi inżynierowie dokonali znacznego postępu, zwłaszcza jeśli chodzi o opony GT, dlatego z przyjemnością zobaczymy po raz pierwszy razem wszystkie samochody tej klasy na torze Paula Ricarda. Jesteśmy przekonani, że również ekipy LMP2 będą bardzo zadowolone. Nasi projektanci ciężko pracowali, aby osiągnąć założone cele. To wszystko nie byłoby możliwe bez gruntownych testów, za udział w których dziękujemy wspierającym nas zespołom” – powiedział Paul Bryant, menedżer ds. wydarzeń sportowych Dunlop Motorsport.

Oficjalne próby samochodów ELMS przed sezonem odbędą się od 23 do 24 marca na torze Paul Ricard. Z kolei od 27 do 28 marca testom będą poddawane zespoły WEC. Ostatni dzień testów będzie nieodpłatnie dostępny dla widzów.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze