Załoga HB Racing Team Herberth wygrała wyścig 12h Mugello. Ze stratą poniżej okrążenia, do mety dojechała również ekipa RAM Racing w nowym Mercedesie.
Mimo ostatecznej przegranej z niemiecką załogą Porsche, do największych sukcesów należeć będzie z pewnością drugie miejsce odmienionej ekipy RAM Racing. Powracający do walki Brytyjczycy, którzy zamienili Ferrari kategorii GTE na pojazdy specyfikacji GT3, po raz drugi zanotowali bardzo dobry wynik w wyścigu długodystansowym Serii 24h – tym razem kończąc go na podium, o niecałe okrążenie przegrywając ze zwycięzcami. Co więcej, przegrana nie jest wcale tak jednoznaczna, jak pokazywałaby to tabela wyników – gdyby nie pechowy pit-stop i neutralizacja w połowie rywalizacji, być może to właśnie Brytyjczycy cieszyliby się ze zwycięstwa.
Ze startujących na czele ekip RAM, HB, Black Pearl oraz GDL, dwie pierwsze szybko oddaliły się od konkurentów – a ich pojedynek o prowadzenie stał się ozdobą kolejnych godzin rywalizacji. Początkowo, na czoło wysunął się Mercedes zespołu RAM – Tm Onslow-Cole po godzinie zwiększając przewagę nad Robertem Renauerem w Porsche do niemal minuty. Później jednak, załoga z Niemiec zaczęła odrabiać straty – i wtedy przyszła pechowa godzina siódma, która przyniosła Porsche sporą, prawie dwuokrążeniową przewagę.
Gdy Porsche zjechało na pit-stop, nad torem po raz trzeci zawisła fioletowa flaga oznaczająca "kod 60", czyli spowolnienie do 60 km/h – przez co straciło wtedy dużo mniej sekund, niż stałoby się to przy normalnej, szybkiej jeździe konkurencyjnego Mercedesa. Jakby tego było mało, niedługo później Mercedes zjechał na dotankowanie, które na Mugello oznaczało wejście do kolejki oczekujących na jeden z zaledwie kilku wolnych dystrybutorów – kolejka okazała się na tyle spora, że Porsche, już pod zieloną flagą, mogło wyraźnie oddalić się od przeciwnika. Mimo starań, owa strata okazała się już nie do odrobienia – bezbłędna jazda załogi HB dała jej zwycięstwo z przewagą prawie okrążenia.
Jeszcze mniej szczęścia miały pozostałe ekipy obecne na czele stawki po pierwszej części rywalizacji. Już w pierwszej godzinie sobotniego wyścigu, Pierre Kaffer zmuszony był zjechać na pit-stop z powodu problemów z ciśnieniem w oponach – potem zjawił się tam ponownie, tym razem już na dłużej z powodu awarii w układzie paliwowym. Nieco później, kolizja i postój w boksach zdjął z czołówki Mercedesa ekipy GDL – jak się okazało, te dwa zespoły walczyły ostatecznie o miejsce czwarte, Ferrari odbierając je Mercedesowi na dosłownie ostatnim okrążeniu wyścigu! Najgorzej wypadła jednak ekipa Scuderia Praha, która z problemami zaczęła borykać się w godzinie ósmej – a ostatecznie zakończyła rywalizację daleko za czołówką.
Problemy faworytów z pierwszej części wyścigu wykorzystał szwajcarski zespół Hofor-racing, który do walki przystępował zza kilku pojazdów kategorii 997. Skuteczna i praktycznie bezawaryjna jazda dała jednak ekipie awans na miejsce trzecie, na którym Mercedes nr 9 dojechał już do mety.
Pojazdy kategorii A6, ostatecznie zajęły również pozycje 4. i 5. – na szóstej ulokowało się najszybsze pucharowe Porsche. Tu, przez całe 8 godzin trwała rywalizacja między dwoma ekipami z Francji – ubiegłoroczni zwycięzcy z Ruffier Racing bronili się przed atakami dwóch załóg od Lorient Racing. Obrona ukazała się udana, Ruffier powtórzył sukces sprzed roku – wskutek awarii w jednym z Porsche z Lorient, trzecie miejsce przypadło natomiast załodze Classica Motors RMS.
W pozostałych kategoriach, w A6-Am triumfował drugi z Mercedesów ekipy Hofor-racing – a kolejnym zwycięzcą w swojej klasie okazał się być SEAT zespołu NKPP Racing walczący w, teoretycznie dużo słabszej, kategorii A3T. Nowy Leon Cup Racer pokonał m.in. zmodyfikowanego Forda Focusa V8 zespołu MARC, najlepszego w SP2, Ginettę G55 GT4 zespołu Optimum Motorsport z SP3 oraz BMW M3 ekipy Duller Motorsport z kategorii A5. Pośród pucharowych BMW, najszybsze było to załogi Bonk Motorsport – a jedno miejsce wyżej, walkę ukończył zwycięzca kategorii A2, Peugeot RC-Z.
W przypadku załóg z Polski, obie nie startowały niestety do sobotniej rywalizacji z najlepszych pozycji w swoich klasach – Porsche ekipy GT3 Racing udało się jednak awansować o 5 pozycji, z przedostatniego miejsca wchodząc na pozycję dziesiątą. Pozycję poprawili również kierowcy Golfa z R8 Motorsport – w ich przypadku, na mecie zjawili się oni zaledwie 19 sekund wcześniej od bezpośredniego konkurenta, siódmego Peugeota 208 GTi od Team Altran.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół / Samochód | Rezultat | ||||
1 | 7 | Daniel Allemann Herbert Handlos Rafl Bohn Alfred Renauer Robert Renauer |
1 | A6-Pro | HB Racing Team Herberth Porsche 911 GT3-R (997) |
342 okr. | ||
2 | 30 | Tom Onslow-Cole Adam Christodoulou Paul White |
2 | A6-Pro | RAM Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+1:51.910 | ||
3 | 9 | Michael Kroll Chantal Kroll Roland Eggimann Kenneth Heyer Christiaan Frankenhout |
3 | A6-Pro | Hofor-Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+9 okr. | ||
4 | 66 | Steve Parrow Alexander Volz Pierre Kaffer |
4 | A6-Pro | Black Pearl Racing by Rinaldi Ferrari 458 Italia GT3 |
+11 okr. | ||
5 | 67 | Luc Braams Max Braams Duncan Huisman |
5 | A6-Pro | GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
(+1.423) | ||
6 | 17 | Patrice Lafargue Paul Lafargue Gabriel Abergel |
1 | 997 | Ruffier Racing Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+13 okr. | ||
7 | 63 | Frédéric Lelièvre Gilles Blasco Philippe Polette Jean-Michel Neyrial |
2 | 997 | Porsche Lorent Racing Porsche 911 GT3 Cup S (997) |
+14 okr. | ||
8 | 10 | Michael Kroll Chantal Kroll Roland Eggimann Kenneth Heyer Christiaan Frankenhout |
1 | A6-Am | Hofor-Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+17 okr. | ||
9 | 56 | Manuel Nicolaidis Richard Feller Franco Piergiovanni |
3 | 997 | Classica Motors by RMS Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+19 okr. | ||
10 | 52 | Martin Konrad Felix Wimmer Luca Rettenbacher |
4 | 997 | MSG Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+23 okr. | ||
11 | 47 | Benoît Fretin Bruno Fretin Michel Mitieus |
5 | 997 | B2F Compétition Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+24 okr. | ||
12 | 62 | Jean-François Demorge Alain Demorge Benjamin Roy Maxime Pialat |
6 | 997 | Porsche Lorent Racing Porsche 911 GT3 Cup S (997) |
(+24.195) | ||
13 | 98 | Harry Hilders Roger Grouwels |
1 | A3T | NKPP Racing SEAT Leon Cup Racer |
+28 okr. | ||
14 | 91 | Keith Kassulke Jake Camilleri Peter Leemhuis Ryan McLeod |
1 | SP2 | MARC Cars Australia MARC GTC Ford Focus V8 |
+29 okr. | ||
15 | 60 | Pierre Yves Paque Vincent de Spriet Philippe Richard |
7 | 997 | Speedlover Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+30 okr. | ||
16 | 163 | Flick Haigh Bradley Ellis Adrian Barwick |
1 | SP3 | Optimum Motorsport Ginetta G55 GT4 |
(+58.309) | ||
17 | 46 | Johannes Kirchhoff Wolfgang Kemper Gustav Edelhoff Ingo Vogler |
2 | SP2 | Car Collecton Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
(+2:18.235) | ||
18 | 95 | Ramzi Moutran Nabil Moutran Sami Moutran Phil Quaife |
2 | A3T | Memac Ogilvy Duel Racing SEAT Leon Supercopa LR |
+33 okr. | ||
19 | 206 | Carlo Mantori Jérôme Naveaux Jean-Pierre Lequeux |
2 | SP3 | Nova Race Ginetta G50 GT4 |
(+40.083) | ||
20 | 170 | John Gilbert Devon Modell Ollie Hancock |
3 | SP3 | Speedworks Motorsport Aston Martin V8 Vantage GT4 |
+35 okr. | ||
21 | 221 | Philippe Cimadomo Christophe Capelli Henry Fletcher |
4 | SP3 | Nova Race Ginetta G50 GT4 |
(+1:08.852) | ||
22 | 100 | Harriet Arruabarrena Antonio Aristi Jordi Masdeu Unai Arruabarrena Miguel Angel Dasi |
3 | A3T | PCR Sport SEAT Leon Cup Racer |
+37 okr. | ||
23 | 51 | Martin Gasser René Ogrocki Sergio Negroni |
8 | 997 | MSG Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
(+1:19.960) | ||
24 | 161 | Frank Elsässer Oliver Bender Paul Follett |
5 | SP3 | Securtal Sorg Rennsport BMW M3 GT4 (E92) |
(+1:20.374) | ||
25 | 77 | Massimo Vignali Roberto Fecchio Oleksandr Gaidai |
9 | 997 | GDL Racing | +38 okr. | ||
26 | 102 | Martin Gøtsche Nanna Gøtsche Prashanth Tharanisingh |
4 | A3T | Zest Racecar Engineering SEAT Leon Supercopa |
+39 okr. | ||
27 | 50 | Bartosz Opioła Stanisław Jedliński Marcin Jedliński Robert Lukas |
10 | 997 | GT3 Racing Porsche 911 GT3 Cup (991) |
(+21.537) | ||
28 | 115 | Jacob Kristensen Jan Engelbrecht Per Poulsen |
1 | A2 | Team K-Reiser Renault Clio Cup |
+40 okr. | ||
29 | 73 | Michael Schrey Michael Bonk Armin Akata Liesette Braams |
1 | CUP1 | Bonk Motorsport BMW M235i Racing |
+41 okr. | ||
30 | 71 | Ulf Wickop Maciej Dreszer Anders Fjordbach Kevin Warum |
2 | CUP1 | Securtal Sorg Rennsport BMW M235i Racing |
+42 okr. | ||
31 | 138 | Matt Neal Tom Wilson Lucas Orrock |
2 | A2 | KPM Racing Volkswagen Golf 2.0 TDi |
+44 okr. | ||
32 | 68 | Marco Petry Frank Unverhau |
3 | CUP1 | Priconracing BMW M235i Racing |
+45 okr. | ||
33 | 126 | Martin Sally Peter Obel Mads Christensen Sune Marcussen |
3 | A2 | Team Sally Racing Renault Clio Cup |
+48 okr. | ||
34 | 92 | James Kaye Ben Gersekowski Manuel Cintrano Javier Morcillo |
3 | SP2 | MARC Cars Australia MARC GTC Ford Focus V8 |
+50 okr. | ||
35 | 160 | Hal Prewitt Huub Delnoij Cor Euser |
6 | SP3 | Cor Euser Racing Lotus Evora GT4 |
(+31:25.804) | ||
36 | 90 | Claudio Truffer Patrik Meier Adrian Spescha |
5 | A3T | Capicorn-Racing SEAT Leon Supercopa |
+53 okr. | ||
37 | 104 | Adam Gładysz Dominik Kotarba-Majkutewicz Gosia Rdest |
6 | A3T | R8 Motorsport Volkswagen Golf GTi |
+54 okr. | ||
38 | 208 | Guillaume Roman William David Gonzalo de Andres |
7 | A3T | Team Altran Peugeot 208 GTi |
(+19.387) | ||
39 | 200 | Alberto Vescovi Roberto Ferri Luca Magnoni |
7 | SP3 | Nova Race Ginetta G50 GT4 |
+56 okr. | ||
40 | 112 | Luigi Stanco Adriano Stanco Stefan Tanner |
4 | A2 | presenza.eu Racing Team Clio Renault Clio Cup |
+59 okr. | ||
41 | 31 | Herwig Duller Markus Weege Michael Fischer |
1 | A5 | Duller Motorsport BMW M3 (E46) |
+60 okr. | ||
42 | 70 | Gustav Engljähringer Michael Hollerweger Mike Smit |
4 | CUP1 | MissionPossibleBySorgRennsport BMW M235i Racing |
(+17.855) | ||
43 | 75 | Martin Kroll Bernd Küpper Lars Zander |
2 | A5 | Hofor-Küpperracing BMW M3 Coupe (E46) |
+61 okr. | ||
44 | 108 | Sonny Nielsen Niels Nyboe Ole Klitgård Tim Söderhamn |
5 | A2 | A2parts DK Racing Event Renault Clio Cup |
+62 okr. | ||
45 | 94 | Michael Kogler "Tessitore" Peter Schöller |
8 | A3T | Allcartunig Racing Team Austria SEAT Leon Supercopa |
(+3.842) | ||
46 | 5 | Heinz Schmersal Johannes Siegler Peter Schmidt Wiggo Dalmo |
2 | A6-Am | Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+65 okr. | ||
47 | 20 | Christian Engelhardt Charles Putman Charles Espenlaub |
11 | 997 | MRS GT Racing Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+67 okr. | ||
48 | 135 | Christian Puth Klaus Kresnik Andreas Kempf |
6 | A2 | Red Camel Jordans.nl SEAT Leon 2.0 TDI |
+68 okr. | ||
49 | 123 | Jens Henrik Hansen Jens Erik Hansen René Hagedorn |
7 | A2 | HM Motorsport Peugeot RC-Z |
+69 okr. | ||
50 | 99 | Thomas Gannon Ricky Coomber Christopher Bentley John Clonis |
8 | A2 | RKC/TGM Honda Civic Type-R (FD2) |
+70 okr. | ||
51 | 4 | Jiri Pisarik Jaromir Jirik Matteo Malucelli |
6 | A6-Pro | Scuderia Praga Ferrari 458 Italia GT3 |
+71 okr. | ||
52 | 150 | Lionel Amrouche Franck-Leone Provost Manuele Gatto |
4 | SP2 | GC Automobile GC Automobile GC10 V8 |
(+1:50:13.490) | ||
53 | 136 | Huub Delnoij Cor Euser Hal Prewitt Dirk Schulz |
9 | A2 | Cor Euser Racing BMW 120d |
+72 okr. | ||
54 | 159 | Henk Thijssen Ivo Breukers Robert Nearn |
5 | SP2 | Red Camel Jordans.nl Audi R8 |
+73 okr. | ||
55 | 72 | Axel Burghardt Jürgen Meyer Volker Piepmeyer Armin Akata |
5 | CUP1 | Bonk Motorsport BMW M235i Racing |
(+32.756) | ||
56 | 58 | Andreas Marc Riedl Kim Hauschild Harald Hennes Oliver Freymuth |
12 | 997 | HRT Performance Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+78 okr. | ||
57 | 96 | Ulrich Andree Patrik Kaiser Chris Tiger |
6 | SP2 | LMS Engineering Audi TT RS |
+81 okr. | ||
58 | 165 | Christopher Kemp Stuart Hall Angelos Metaxa |
8 | SP3 | Vantage Racing Aston Martin V8 Vantage GT4 |
+84 okr. | ||
59 | 114 | Daniel Eberhard Thomas Burkart Fabio Botta Luigi Stanco Stefan Tanner |
10 | A2 | presenza.eu Racing Team Clio Renault Clio Cup |
+86 okr. | ||
60 | 169 | Tony Hughes Ross Warburton Ollie Jackson |
9 | SP3 | Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+87 okr. | ||
61 | 53 | Tiziano Cappelletti Alex de Giacomi Niccoló Mercatali Francesca Linossi |
13 | 997 | Dinamic Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (991) |
+102 okr. | ||
62 | 19 | Rick Abresch Alex van't Hoff Nicky Pastorelli |
7 | A6-Pro | V8 Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+108 okr. | ||
63 | 205 | François Riaux Gaëtan Bischoff Sarah Bovy |
9 | A3T | Team Altran Peugeot 208 GTi |
+116 okr. | ||
64 | 45 | Jens Feucht Klaus Werner Miro Konopka |
14 | 997 | Artthea Racing Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+139 okr. | ||
65 | 97 | Malcolm Niall Mark Pilatti |
15 | 997 | GDL Racing Porsche 911 GT3 Cup S (997) |
(+10:06.747) | ||
66 | 80 | Tomas Miniberger Milan Kodidek Sergej Paulavets |
3 | A5 | RTR Projects BMW M3 GTR (E46) |
+144 okr. | ||
67 | 27 | Josef Klüber Peter Schmidt Maximilian Stein |
3 | A6-Am | Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+170 okr. | ||
68 | 1 | Mark Ineichen Rolf Ineichen Adrian Amstutz |
8 | A6-Pro | Stadler Motorsport Porsche 911 GT3-R (997) |
+239 okr. | ||
69 | 162 | Lukas Niedertscheider Martin Niedertscheider Georg Steffny Marco Maranelli |
10 | SP3 | Niedertscheider Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+242 okr. | ||
NST* | 164 | Luca Lorenzini Stefano Stefanelli Andréa Cosaro Mauro Guastamacchia |
11 | SP3 | GC Italia GC Automobile GC10 V8 |
|||
NST* | 3 | Henry Walkenhorst Christian Bollrath Felipe Fernándes Laser |
9 | A6 | Walkenhorst Motorsport BMW Z4 GT3 |
|||
NST* | 87 | Nigel Farmer Bashar Mardini |
16 | 997 | GDL Racing Porsche 911 GT3 Cup (991) |
|||
NST | 101 | Vincente Dasi Josep Parera Unai Arruabarrena |
- | A3T | PCR Sport SEAT Leon Cup Racer |
* - nie startowali w sobotniej części wyścigu
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.