ACO przejmuje kontrolę

ACO przejmie od lokalnych organizatorów kontrolę nad Azjatycką Serią Le Mans. Decyzja jest skutkiem małej ilości konkurentów startujących w tej rywalizacji.

Reaktywacją serii wyścigów długodystansowych w Azji, do tej pory zajmowała się przede wszystkim Grupa S2M. Mająca swoją siedzibę w Szanghaju organizacja kierowana przez promotora wyścigów w tamtej części świata, Marka Thomasa, chciała, by w nowej serii pojawiało się w każdym wyścigu kilkanaście pojazdów. Niestety, po dwóch latach od powstania nowej AsLMS, sytuacja w tych wyścigach była daleka od oczekiwań – dlatego też od nowego sezonu, całkowitą kontrolę nad AsLMS przejmie ACO.

"Stwierdziliśmy, że jeśli osobiście nie zaangażujemy się tam z odpowiednimi środkami, zbyt dużo czasu zajmie nam pokonanie przeszkód w zakresie wyścigów Endurance w Azji. (...) Chcemy bezpośrednio związać się z zespołami, partnerami, sponsorami oraz torami. Dzieje się to [Endurance] na kontynencie, na którym dużo trudniej jest to zrozumieć, na którym nie jest to tak dojrzałe, jak na innych. Dlatego zajmuje to więcej czasu. Ono wciąż żyje, jednak musimy to odbudować szybciej – i dlatego zdecydowaliśmy się zająć się tym sami" – powiedział członek zarządu ACO,  Fréderic Henry-Biabaud.

Odbudowa Azjatyckiej Serii Le Mans rozpocznie się w przyszłym sezonie – składał się on będzie tylko z trzech, jesiennych wyścigów. ACO zapowiedziała, że jeden z nich zostanie włączony w weekend rundy FIA WEC – konkretne informacje co do kalendarza zostaną jednak podane później. Większa ilość rund planowana jest przez ACO dopiero na sezon 2016, kiedy regularnie miałoby startować w nim przynajmniej kilkanaście pojazdów.

"Gdybyśmy to pchnęli i wystartowali już w kwietniu, nie jestem pewien, czy nie spotkalibyśmy się z tym samym problemem. Zamierzamy pracować z zespołami, aby przygotować owe organizowane pod koniec roku wyścigi. Choć będzie to sezon krótki, utrzyma te same założenia co do zaproszeń na Le Mans. W tym samym okresie powinniśmy przygotować większą stawkę pojazdów i wizję rund rozłożonych na cały sezon."

Ważną informacją jest, że struktura rywalizacji w AsLMS pozostanie bez zmian. Oznacza to, że w przyszłym sezonie wciąż zobaczymy w wyścigu tylko pojazdy LMP2, CN oraz składającą się głównie z pojazdów GT3 kategorię GT – a także zapowiedzianą na przyszły sezon, nową kategorię prototypów LMP3.

W najbliższym czasie, ACO zamierza utworzyć w Azji swoją odnogę, która miałaby zajmować się nie tylko organizacją wyścigów AsLMS – ale i współpracą z lokalnymi sponsorami i torami. W szczególności, organizacja skupiłaby się na rozwoju nowych torów w Chinach – a także na skupieniu na Endurance uwagi azjatyckich zespołów, które obecnie startują w tamtejszych wyścigach GT. Więcej informacji na ten temat oraz kalendarz sezonu 2015 pojawią się w styczniu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze