Format weekendu WTCC ulegnie zmianie w 2016

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych zmienią swój format weekendu od przyszłego sezonu, przesuwając wyścig z odwróconym startem przed „główny wyścig”, który zostanie wydłużony.

W myśl obecnych zasad, o kolejności na starcie pierwszego wyścigu decydują wyniki kwalifikacji, natomiast do drugiego pierwsza dziesiątka kwalifikacji jest odwracana.

Szef WTCC François Ribeiro chce jednak, by to drugi wyścig weekendu był uznawany za ważniejszy i optuje za odwracaniem stawki do pierwszego wyścigu. Taka zmiana musiałaby zostać zaakceptowana przez Światową Radę Sportów Motorowych, której najbliższe posiedzenie odbędzie się w środę w Paryżu.

„Zmienimy format wyścigów” – powiedział Ribeiro. „Zebraliśmy wszystkie zespoły, kierowców i producentów przy jednym stole, by odbyć debatę i zyskać ich opinię. Wspólnie zdecydowaliśmy o odwróceniu stawki do pierwszego „wyścigu otwierającego”, po których od razu nastąpi „wyścig główny”, który będzie dodatkowo dłuższy”.

Francuz ma nadzieję, że nowy format będzie łatwiejszy do zrozumienia przez fanów i pozwoli na bardziej nieprzewidywalne wyścigi, w których czołowi kierowcy będą musieli uważać na swoje samochody przed drugim startem weekendu: „To pomoże w zrozumieniu weekendu przez widzów i kibiców. Mam nadzieję, że uczyni to jego strukturę łatwiejszą do wyjaśnienia”.

„Drugi wyścig jest bardziej spektakularny, ale to nie najlepszy kierowca go wygrywa i na podium szampanem niekoniecznie oblewa się najlepszy zawodnik weekendu. Zdecydowaliśmy wspólnie, by to zmienić”.

„Czołowym kierowcom będzie trudniej, bo będą musieli podjąć większe ryzyko w pierwszym wyścigu, będą musieli szybko przebić się przez stawkę, by zdobyć duże punkty, ale również uważać na samochód, by zdobyć duże punkty także w drugim wyścigu”.

„To zmieni podejście kierowców. Jeżeli zawalą pierwszy wyścig, mają dużo więcej do stracenia niż teraz”.

Reszta weekendu powinna pozostać bez zmian, będzie się on bowiem składać z sesji testowej, dwóch sesji treningowych i kwalifikacji, których format także pozostanie niezmieniony. Jak ogłoszono wcześniej, bezpośrednio po kwalifikacjach odbędzie się rywalizacja producentów MAC3.

Nie powinniśmy zobaczyć też zmian wśród krajów goszczących wyścigi, lecz runda w Rosji może zostać przesunięta spod Moskwy na Sochi Autodrom.

Dodatkową zmianą na przyszły sezon będzie balast wagowy, którego maksymalna wielkość zostanie zwiększona do 80 kg, będzie on także ustalany na podstawie tylko jednego poprzedzającego weekendu.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze