López wygrywa chaotyczny wyścig, Citroën zdobywa mistrzostwo

Tylko dziesięciu kierowców ukończyło pierwszy niedzielny wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze w Szanghaju. Po starcie z pole position, José María López zdecydowanie pokonał Yvana Mullera i Sébastiena Loeba.

Argentyńczyk obronił prowadzenie na starcie, drugiej pozycji z kolei nie utrzymał Ma Qing Hua, który został na polach startowych, podobnie jak Hugo Valente. Do poważnego zamieszania doszło jednak w drugim zakręcie. Tom Coronel uderzył Johna Fillipiego, popychany z tyłu przez rywali, przez co Francuz się obrócił i po drodze uderzył w samochód Coronela, kończąc wyścig obu kierowców Chevroleta. Próbując to ominąć, ze sobą zderzyli się Rob Huff i Gabriele Tarquini, w karambolu ucierpieli także Tiago Monteiro i Tom Chilton.

Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa w stawce pozostało tylko dwunastu kierowców - López, Muller, Loeb, Nicky Catsburg, Mehdi Bennani, Nicolas Lapierre, Norbert Michelisz, Grégoire Demoustier, Stefano D'Aste, Ma, Monteiro i Valente.

Wyścig został wznowiony na szóstym okrążeniu i swoją pogoń za czołówką rozpoczął Ma, wyprzedzając Stefano D'Aste w walce o dziewiąte miejsce w drugim zakręcie, a za nim Hugo Valente najpierw wyprzedził Tiago Monteiro na wejściu w trzeci zakręt, a później Stefano D'Aste.

Dwa okrążenia później Ma wyprzedził Demoustiera w nawrocie, co okrążenie później powtórzył Valente, dzięki czemu obaj znaleźli się w punktowanej dziesiątce. Demoustier następnie zjechał do boksów i sytuacja na torze nieco się uspokoiła, kiedy Ma doganiał walczących przed nim Michelisza z Lapierrem.

Chińskiemu kierowcy plany pokrzyżowała jednak awaria sprzęgła, przez którą wypadł z toru na 12. okrążeniu i musiał wycofać się z wyścigu, pozwalając wyjść na dziewiąte miejsce Tiago Monteiro, który wcześniej uporał się ze Stefano D'Aste i w końcówce wyścigu zaatakował w nawrocie Valente, by odzyskać miejsce utracone przez Francuza, a na ostatnim okrążeniu w nawrocie Michelisz uporał się z Lapierrem.

Pierwsze dwa miejsca dla Citroëna zapewniły francuskiej ekipie drugi z rzędu tytuł mistrzów świata producentów na pięć wyścigów przed końcem sezonu.

P Nr Kierowca Zespół Samochód Rezultat
1 37 José María López Citroën Total WTCC Citroën C-Elysée WTCC 16 okr.
2 68 Yvan Muller Citroën Total WTCC Citroën C-Elysée WTCC + 2,428
3 9 Sébastien Loeb Citroën Total WTCC Citroën C-Elysée WTCC + 3,379
4 10 Nicky Catsburg LADA Sport Rosneft LADA Vesta WTCC + 8,905
5 25 Mehdi Bennani N Sébastien Loeb Racing Citroën C-Elysée WTCC + 13,912
6 5 Norbert Michelisz N Zengő Motorsport Honda Civic WTCC + 16,774
7 47 Nicolas Lapierre LADA Sport Rosneft LADA Vesta WTCC + 17,394
8 18 Tiago Monteiro Honda Racing Team JAS Honda Civic WTCC + 20,662
9 7 Hugo Valente N Campos Racing Chevrolet RML Cruze TC1 + 22,575
10 26 Stefano D'Aste N All-Inkl.com Münnich Motorsport Chevrolet RML Cruze TC1 + 26,361
NSK 33 Ma Qing Hua Citroën Total WTCC Citroën C-Elysée WTCC
NSK 11 Grégoire Demoustier N Craft-Bamboo Racing Chevrolet RML Cruze TC1
NSK 2 Gabriele Tarquini Honda Racing Team JAS Honda Civic WTCC
NSK 12 Rob Huff LADA Sport Rosneft LADA Vesta WTCC
NSK 27 John Filippi N Campos Racing Chevrolet RML Cruze TC1
NSK 3 Tom Chilton N ROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC1
NSK 4 Tom Coronel N ROAL Motorsport Chevrolet RML Cruze TC1

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze