Przed startem sezonu 2009, w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych, ciało zarządzające mistrzostwami turystycznymi wprowadziło kilka zmian w regulaminie technicznym.
Zawierających między innymi ograniczenie maksymalnego ciśnienia doładowania turbiny, we wszystkich Seatach Leonach TDI (decyzja nr. 5 25 lutego 2009 i decyzja nr. 22 21 maja 2009).
25 Maja, Seat Sport złożył prośbę do Światowej Rady Sportów Motorowych o odwołanie tej decyzji.
24 Czerwca, WMSC odrzuciła prośbę Seata, jednak Hiszpański zespół odwołał się od tej decyzji.
Hiszpański Związek Motorowy, w imienie Seata złożył apelację, która 16 lipca w Paryżu została odrzucona przez Międzynarodowy Sąd Apelacyjny, z powodu nie dopuszczalnego odwołania.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.