Liam Lawson został pierwszym kierowcą, który wygrał oba wyścigi weekendu Deutsche Tourenwagen Masters od czasu wprowadzenia samochodów specyfikacji GT3. Nowozelandczyk dzięki szybszemu pit-stopowi pokonał ruszającego z pole position Marco Wittmanna.
Wittmann utrzymał prowadzenie po starcie, przed Lawsonem, Sheldonem van der Linde i Maximilianem Götzem. Jako jedyny w pierwszej dziesiątce do przodu przesunął się Timo Glock, który wyprzedził Arjuna Mainiego i Alexandra Albona, żeby awansować na dziewiątą lokatę.
Sheldon van der Linde i Götz zażarcie walczyli o trzecią pozycję, co zakończyło się przebitą oponą w samochodzie Afrykanina. Ponieważ nie rozpoczęło się jeszcze piąte okrążenie wyścigu, kierowca BMW nie mógł zaliczyć swojego zjazdu jako obowiązkowy pit-stop.
Prowadzący Wittmann pojawił się w boksach jako pierwszy, a Lawson zjechał na zmianę opon okrążenie później. Zespół AF Corse wykonał swój pit-stop w czasie o 1,8 sekundy krótszym, co pozwoliło Lawsonowi przeskoczyć swojego rywala. Najszybszy pit-stop wykonała natomiast ekipa Vincenta Abrila, dzięki czemu wyszedł on przed Lucasa Auera i Kelvina van der Linde.
Najdłużej na torze pozostawał Nico Müller, który objął w ten sposób prowadzenie w wyścigu. Lawson i Wittmann dojechali do niego w połowie dystansu – o ile kierowca Ferrari dość szybko uporał się ze Szwajcarem, Wittmann potrzebował jeszcze prawie całego kolejnego okrążenia do wyprzedzenia wolniejszego Audi.
Kierowca BMW stracił sekundę do lidera, lecz jechał szybszym tempem i w końcówce wyścigu wywierał olbrzymią presję na Lawsonie. Ten nie ugiął się jednak i odniósł swoje trzecie zwycięstwo z przewagą 0,215 sekundy.
Samotny wyścig jechał Maximilian Götz, który na mecie stracił do prowadzącej dwójki ponad 15 sekund. Niemiec wywalczył swoje trzecie z rzędu podium, pokonując Ellisa. Piąty linię mety przekroczył Daniel Juncadella, lecz dwie kary za regularne wyjazdy poza tor wypchnęły go poza punktowaną dziesiątkę. Zyskali na tym Lucas Auer i Kelvin van der Linde, a czołową dziesiątkę uzupełnili Arjun Maini, Abril, Maximilian Buhk i Timo Glock.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30 | Liam Lawson | Red Bull AlphaTauri AF Corse | 38 okr. | |||
2 | 11 | Marco Wittmann | Walkenhorst Motorsport | + 0,215 | |||
3 | 4 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG Team HRT | + 15,907 | |||
4 | 57 | Philip Ellis | Mercedes-AMG Team Winward | + 23,243 | |||
5 | 22 | Lucas Auer | Mercedes-AMG Team Winward | + 24,958 | |||
6 | 3 | Kelvin van der Linde | Abt Sportsline | + 25,582 | |||
7 | 36 | Arjun Maini | Mercedes-AMG Team GetSpeed | + 26,524 | |||
8 | 5 | Vincent Abril | Mercedes-AMG Team HRT | + 28,949 | |||
9 | 18 | Maximilian Buhk | Mercedes-AMG Team Mücke | + 30,324 | |||
10 | 16 | Timo Glock | Rowe Racing | + 32,167 | |||
11 | 71 | Maximilian Paul | T3 Motorsport | + 33,766 | |||
12 | 8 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG GruppeM Racing | + 34,219 | |||
13 | 10 | Esteban Muth | T3 Motorsport | + 37,302 | |||
14 | 51 | Nico Müller | Team Rosberg | + 40,798 | |||
15 | 99 | Sophia Flörsch | Abt Sportsline | + 45,690 | |||
16 | 26 | Esmee Hawkey | T3 Motorsport | + 54,437 | |||
17 | 23 | Alexander Albon | Red Bull AlphaTauri AF Corse | + 1:20,715 | |||
NSK | 12 | Dev Gore | Team Rosberg | ||||
NSK | 31 | Sheldon van der Linde | Rowe Racing | ||||
NSK | 9 | Mike Rockenfeller | Abt Sportsline |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.