Capito: Volkswagen miałby bardzo dużą przewagę

Jost Capito twierdzi, że Volkswagen dominowałby na rajdowych trasach, gdyby nie wycofał się z mistrzostw pod koniec ubiegłego sezonu.

Wiadomość o zakończeniu rywalizacji w WRC w wykonaniu Volkswagena, która wyszła na światło dzienne w listopadzie 2016 roku wstrząsnęła rajdowym światem. Tym bardziej, że niemiecki zespół miał już w 100% przygotowany samochód, mający rywalizować o kolejne tytuły mistrzowskie. Najpotężniejszemu zespołowi w stawce pomagał fakt, że rozpoczął prace nad rozwojem Polo 2017 wcześniej, niż inne teamy.

„Volkswagen miałby bardzo dużą przewagę na starcie tego sezonu. Prace nad nowym autem rozpoczęliśmy dużo wcześniej, niż rywale” – mówił był szef zespołu Jost Capito. „Przez ostatni rok prawie nie testowaliśmy samochodu na sezon 2016, cały czas skupialiśmy się na nowym”.

Niemiec jest przekonany, że byli zawodnicy Volkswagena walczyliby o najwyższe cele, gdyby zespół zdecydowałby się pozostać w stawce.

„Gdy patrzysz na naszych kierowców z Volkswagena, którzy jeżdżą teraz innymi autami i na nie narzekają, zdajesz sobie sprawę, że za kierownicą Polo 2017 mogliby wykonać dużo lepszą pracę. To oczywiste, biorąc pod uwagę ile czasu spędziliśmy nad rozwojem naszego nowego samochodu. Powinniśmy wygrywać, ale myślę, że w tym roku zespoły byłyby znacznie bliżej, niż w ostatnich latach - tak się dzieje, gdy masz duże zmiany w przepisach technicznych”.

„To ogromnie frustrujące, gdy włożyłeś całe serce w nowy projekt i znajdujesz się na dobrej pozycji, a ostatecznie nie możesz zebrać plonów”.

Z Capito zgodził się były kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen, który po utracie pracy w niemieckim teamie, jeździ w WRC-2, a podczas Rajdu Sardynii wystartuje za kierownicą Citroëna C3 WRC.

„Polo 2017 był bardzo imponującym samochodem. Patrząc na obecne mistrzostwa, Ogier prowadzi, a Latvala jest blisko i myślę, że bylibyśmy w tym samym miejscu. Rozumiem, co Jost ma na myśli – to wielka szkoda, że marzenia nie mogły stać się rzeczywistością”.

Podczas swojej kampanii w WRC Volkswagen zdominował stawkę, zdobywając wszystkie możliwe tytuły, triumfując jednocześnie w 43 z 52 rajdów.

Źródło: eurosport.co.uk

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze