Kris Meeke dominuje w Rajdzie Meksyku i pewnie wygrywa tę rundę, choć nie bez chwili grozy na ostatnich metrach Power Stage. Kierowca Citroëna wyprzedził Sébastiena Ogiera, a podium uzupełnił Thierry Neuville.
Tegoroczny Rajd Meksyku przebiegał dość spokojnie, w porównaniu do poprzednich jego edycji. Co prawda dwa pierwsze piątkowe odcinki specjalne zostały odwołane i tego samego dnia większość kierowców zmagała się z problemami związanymi z przegrzewaniem się silników, jednak dalsza część trzeciej rundy sezonu nie przyniosła wielkich dramatów. W piątek rywalizację zakończył Hubert Ptaszek, który w wyniku zbyt poważnych problemów technicznych nie mógł kontynuować udziału w rajdzie.
W Rajdzie Meksyku aż siedmiu kierowców wygrywało odcinki specjalne. Najwięcej, bo aż cztery razy triumfowali Kris Meeke i Thierry Neuville, a po trzy: Ogier i Evans. Dwa razy pojedynczy oes wygrał Dani Sordo, a po razie: Ott Tänak i Juho Hänninen.
Ostatecznie to Kris Meeke okazał się być najlepszym kierowcą tego rajdu, chociaż na ostatnich metrach ostatniego odcinka specjalnego kierowca Citroëna zafundował kibicom, a przede wszystkim sobie chwilę grozy. Irlandczyk wypadł z trasy, jednak szybko udało mu się powrócić na właściwe tory i dojechać do mety.
„Po skoku trafiłem na wybój i wyrzuciło mnie poza trasę. Miałem dużo szczęścia. To jeden ze sposobów na skończenie rajdu, ale niekoniecznie tego potrzebowaliśmy”
– mówił zwycięzca.
Wygrana Meeke'a oznacza, że dotychczas w każdym rajdzie tego sezonu triumfował inny kierowca, a ponadto każdy z nich pochodził z innego teamu. Ostatni raz taka sytuacja przytrafiła się w 2000 roku, gdzie kolejno wygrywali Makinen (Mitsubishi), Gronholm (Peugeot) i Burns (Subaru).
Na drugim miejscu uplasował się Sébastien Ogier, który stracił do zwycięzcy 13,8 s. Ogierowi nawiązanie walki z Meekiem utrudnił spin na jednym z sobotnich odcinków specjalnych. Bardzo dobre punkty i gorsza pozycja dotychczasowego lidera Jari-Mattiego Latvali pozwoliły Ogierowi powrócić na czoło klasyfikacji generalnej, co - biorąc pod uwagę, że kolejną rundą jest asfaltowy Rajd Korsyki – jest bardzo dobrą informacją dla mistrza świata.
Na najniższym stopniu podium stanął Thierry Neuville, który po dwóch nieudanych rajdach i (poza Power Stage) zerową zdobyczą punktową wreszcie zasilił swoje konto 15 oczkami za trzecie miejsce.
Za Neuvillem uplasował się Ott Tänak, a za nim drugi z kierowców Hyundaia – Hayden Paddon. Kolejni byli: Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen z Toyoty oraz Dani Sordo, a czołową dziesiątkę zamknęli: Elfyn Evans i Pontus Tidemand z WRC-2. Przed ostatnim dniem rywalizacji Tidemand zajmował drugie miejsce w swojej kategorii, a różnica pomiędzy nim a pierwszym Ericiem Camillim wynosiła zaledwie 2 sekundy. Ostatecznie to Szwed uplasował się na pierwszej pozycji, a podium w WRC-2 uzupełnili: Camilli i Benito Guerra.
Na Power Stage dodatkowe punkty w systemie 5-4-3-2-1 zdobyli kolejno: Neuville, Ogier, Tänak, Latvala i Sordo, a dzięki dużym zdobyczom punktowym na czoło tabeli powrócił Sébastien Ogier.
Kolejną rundą, czyli pierwszym typowym rajdem asfaltowym będzie Rajd Korsyki, który zostanie rozegrany w dniach 6-9 kwietnia.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 7 | Kris Meeke Paul Nagle |
Citroën Total Abu Dhabi WRT | 3:22:04.6 | ||
2 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
M-Sport World Rally Team | + 13,8 | ||
3 | 5 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport | + 59,7 | ||
4 | 2 | Ott Tänak Martin Järveoja |
M-Sport World Rally Team | + 2:18.3 | ||
5 | 4 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport | + 3:32.9 | ||
6 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT | + 4:40.3 | ||
7 | 11 | Juho Hänninen Kaj Lindström |
Toyota Gazoo Racing WRT | + 5:06.2 | ||
8 | 6 | Dani Sordo Marc Marti |
Hyundai Motorsport | + 5:22.7 | ||
9 | 3 | Elfyn Evans Daniel Barritt |
M-Sport World Rally Team | + 8:41.8 | ||
10 | 30 | Pontus Tidemand Jonas Andersson |
Škoda Motorsport | + 10:51.9 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.