Meeke na prowadzeniu w Rajdzie Meksyku, przegrzewanie się aut tematem dnia

Kris Meeke po problemach w dwóch pierwszych rundach sezonu objął prowadzenie w Rajdzie Meksyku. Wielu kierowców zmagało się na trasach ze zbyt wysokimi temperaturami, w efekcie tracąc sporo czasu do lidera trwającej rywalizacji.

Rajd Meksyku jest pierwszym sprawdzianem na szutrze dla samochodów o tegorocznej specyfikacji. Jak dotąd najlepiej z nowym wyzwaniem poradził sobie Meeke, który za kierownicą Citroëna C3 uzyskał 20.9s przewagi nad czterokrotnym mistrzem świata Sébastienem Ogier.

Trasa zaplanowana na piątek została jednak skrócona po tym, jak konwój dostarczający samochody na odcinki musiał stanął w drodze do León z powodu poważnego wypadku, do którego doszło na autostradzie. Dojazd został całkowicie zablokowany na sześć godzin, przez co auta nie pojawiły się w serwisie na godzinę 10:00. Organizatorzy postanowili zatem odwołać dwie próby o łącznej długości 75 km. Kiedy jednak rywalizacja została wznowiona, Meeke okazał się być najlepszym kierowcą.

Brytyjczyk wykorzystał odkurzoną i szybszą trasę, wygrywając najdłuższy odcinek rajdu El Chocolate, który miał aż 54.90 km długości. Mimo utraty kilku sekund na kolejnej próbie z powodu zgaśnięcia silnika, Meeke pewnie przejechał kolejne trzy krótkie odcinki specjalne rozgrywane na asfalcie bez żadnych problemów.

„Popełniłem błąd i straciłem kilka sekund, jednak jestem bardzo zadowolony. Cieszę się, że w końcu możemy pokazać potencjał tego samochodu, jednak wiąż mamy wiele rzeczy do zrobienia” – powiedział Meeke, który zaliczył problematyczny początek sezonu.

Chociaż panujące temperatury nie były na tyle wysokie jak przystało na Meksyk, to wystarczyły one, by praktycznie każdy kierowca napotkał trudności związane z przegrzewaniem się silników. Ogier przejechał większość trasy El Chocolate z migającą diodą ostrzegającą, jednak nie przełożyło się to na większe problemy dla czterokrotnego rajdowego mistrza świata.

Tercet Hyundaia: Hayden Paddon, Dani Sordo i Thierry Neuville zajmowali odpowiednio trzecie, czwarte i miejsce, jednak na ostatnich kilometrach we wszystkich i20 Coupe doszło do problemów z zapłonem. Neuville, który wcześniej odniósł zwycięstwo na dwóch odcinkach specjalnych, stracił czas i obecnie zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji rajdu, tracą do Ogiera 35.8s. Paddon z kolei utracił niemal dwie minuty i spadł na siódmą lokatę, zaś Sordo doznał największych kłopotów i w chwili obecnej okupuje piętnaste miejsce w zestawieniu, tracąc 10 minut do lidera.

Juho Hänninen, który prowadził w Rajdzie Meksyku po wczorajszych odcinkach specjalnych w Mexico City, jadąc za kierownicą Toyoty Yaris zajmuje czwarte miejsce, tracąc do Neuville’a 39.9s. Temperatura wody była głównym problemem Otta Tänaka. Na większości odcinka El Chocolate wynosiła ona 120°C, przez co Estończyk stracił niemal 80 sekund. Aktualnie jest piąty, zaś znajdujący się za nim Stéphane Lefebvre ma prawie 10 sekund przewagi nad Paddonem.

Lider klasyfikacji kierowców Jari-Matti Latvala zajmuje ósme miejsce – Fin doznał problemów z centralnym dyferencjałem oraz hamulcami. Oczko niżej znajduje się lider WRC2 Pontus Tidemand, zaś Eric Camilli uzupełnił czołową dziesiątkę rajdu. Elfyn Evans za kierownicą Forda Fiesty wygrał jeden z odcinków specjalnych, a także dwukrotnie był drugi, jednak Walijczyk otrzymał karę doliczenia pięciu minut za wymianę silnika po środowym shakedownie.

Problemów nie uniknęła również jedyna polska załoga w Rajdzie Meksyku. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak w barwach Orlen Teamu na odcinku El Chocolate najpierw zmagali się z uszkodzoną felgą, którą należało wymienić, a następnie awarii uległ wahacz. Polacy powrócą co prawda na trasę, jednak walka o dobry wynik nie będzie niestety możliwa.

Sobotnia część rywalizacji jest najdłuższa w całym rajdzie. Załogi będą mieć do pokonania dwie identyczne pętle w górach niedaleko León, które dzielić będzie 30-minutowy serwis. Dzień zostanie zakończony dwiema próbami na ulicznym torze wyścigowym oraz odcinkiem niedaleko parku serwisowego. Łączna długość dziewięciu odcinków specjalnych wyniesie 157.57 km.

P Nr Załoga Zespół   Rezultat
1 7
Kris Meeke
Paul Nagle
Citroën Total Abu Dhabi WRT 1:01:33.8
2 1
Sébastien Ogier
Julien Ingrassia
M-Sport World Rally Team + 20.9
3 5
Thierry Neuville
Nicolas Gilsoul
Hyundai Motorsport + 56.7
4 11
Juho Hänninen
Kaj Lindström
Toyota Gazoo Racing WRT + 1:27.3
5 2
Ott Tänak
Martin Järveoja
M-Sport World Rally Team + 1:32.9
6 8
Stéphane Lefebvre
Gabin Moreau
Citroën Total Abu Dhabi WRT + 1:52.8
7 4
Hayden Paddon
John Kennard
Hyundai Motorsport + 2:02.1
8 10
Jari-Matti Latvala
Miikka Anttila
Toyota Gazoo Racing WRT + 2:30.8
9 30
Pontus Tidemand
Jonas Andersson
Škoda Motorsport + 3:24.3
10 31
Eric Camilli
Benjamin Veillas
M-Sport World Rally Team + 3:59.7

Źródło: wrc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze