Szef Citroëna, Yves Matton twierdzi, że mistrz świata nie był kandydatem do jednego z foteli w nowym C3 WRC, jednak jednocześnie nie wyklucza zatrudnienia Francuza w przyszłości.
Wycofanie się Volkswagena w końcowej fazie sezonu 2016 postawiło Sébastiena Ogiera w trudnej sytuacji. Większość topowych miejsc była już zajęta, a szefostwo obsadzonych zespołów niekoniecznie chciało rezygnować z zakontraktowanych już kierowców. Tym samym mistrz świata ostatecznie związał się z M-Sportem chociaż wielu przewidywało, ze Citroën rozwiąże umowę z jednym z młodych zawodników na rzecz Francuza.
Szef Citroëna, Yves Matton zapewnia jednak, że jego zespół nie rozpoczął nawet rozmów mających na celu zatrudnienie Ogiera w sezonie 2017.
„Kwestia dotycząca powrotu Ogiera do naszego zespołu nie była poruszana, w związku z tym, że mieliśmy zobowiązania wobec naszych młodych kierowców. To po prostu nie było możliwe”
- rozpoczął Belg. „Nie oznacza to, że już nigdy nie będziemy chcieli współpracować z Sébastienem, ale w sezonie 2017 nie było takiej możliwości”.
Citroën jeszcze przed sezonem ogłosił, że liderem zespołu zostanie Kris Meeke, a w trakcie 2016 roku poinformował, że dołączą do niego 24-letni Stéphane Lefebvre i 26-letni Craig Breen, który w Rajdzie Finlandii 2016 stanął na trzecim stopniu podium.
„Ogłosiliśmy nasz skład jeszcze zanim Volkswagen poinformował o tym, że wycofuje się z mistrzostw. Jesteśmy bardzo rozczarowani, że ich nie będzie, ponieważ naszym celem była walka z mistrzami świata”.
„Mamy ogromny szacunek do tego, co zrobił Ogier, ale mamy strategię, która pasuje do DNA naszego zespołu i jest nią promowanie młodych kierowców”
– dodał Matton.
„Nie żałuję tego”
- odparł zapytany o to, czy nie jest mu żal, że Ogier nie odbył testów z Citroënëm, w przeciwieństwie do jazd próbnych z Toyotą i M-Sportem. „Nie było możliwości zaoferowania mu testów, kiedy rozmawialiśmy”.
„Myślę, że nasza sytuacja jest inna. Wszystkim się wydaje, że Citroën jest w stanie zbudować auto, które znajduje się na odpowiednim poziomie, a my nie znajdujemy się na pozycji, w której musimy udowadniać Ogierowi, że potrafimy stworzyć dobry samochód”.
„Kwestia jego powrotu nie była poruszana. Już od samego początku powiedzieliśmy mu, że nie ma szans na dołączenie do Citroëna w 2017 roku. Posiadamy też odpowiedni poziom poufności, dotyczący nowego auta. Każdy chce zachować swoje sekrety do samego końca”.
Jedynym kierowcą, który przejedzie wszystkie rajdy nowym autem w sezonie 2017 i będzie miał szansę na walkę o tytuł mistrza świata będzie Kris Meeke. Breen i Lefebvre na początku roku będą na zmianę jeździć Citroënem C3.
„Kris przejedzie pełne mistrzostwa. Na początku będziemy mieć tylko dwa auta, dlatego Stéphane i Craig będą mieć mieszany sezon”.
„Stéphane pojedzie w Monte Carlo nowym autem, z kolei Craig zasiądzie za kierownicą C3 w Szwecji i tak będziemy robić przez trzy kolejne rajdy. Po tym obaj będą jeździć nowym Citroënem”
- zakończył Matton.
Liczba Citroënów C3 w kolejnych rajdach:
Monte Carlo - 2
Szwecja - 2
Meksyk - 2
Korsyka - 3
Argentyna - 2
Portugalia - 4
Sardynia - 3
Polska - 4
Finlandia - 4
Niemcy - 3
Hiszpania - 4
Walia - 4
Australia - 4
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.