Andreas Mikkelsen oficjalnie rozpocznie sezon w WRC-2, jadąc Skodą Fabią R5 i jak zapowiada - jego planem jest przejechanie wybranych rajdów i skupienie się na 2018 roku.
Mikkelsen to jeden z ostatnich kierowców, którzy poinformowali o swoich planach na kolejny sezon. Norwegowi nie udało się znaleźć miejsca w zespole WRC (chociaż prawdopodobnie podpisałby kontrakt z M-Sportem, gdyby nie zrobił tego mistrz świata). Ostatecznie trzeci kierowca ostatnich sezonów podjął decyzję o przejechaniu Rajdu Monte Carlo Skodą Fabią R5, a jego celem jest znalezienie dobrej posady w kolejnym sezonie i nawiązanie walki o tytuł.
„Konsekwencją odejścia Volkswagena z WRC było to, że wszystkie miejsca zostały już zajęte. Dlatego też w 2017 roku moim celem będzie podtrzymanie umiejętności i szukania zespołu, z którym będę mógł powalczyć o mistrzostwo w sezonie 2018”
- wyjaśniał Mikkelsen. „Nie wiemy jeszcze co przyniesie kolejny sezon. Mam nadzieję, że będę jeździł tak dużo, jak to możliwe. Obecnie pracujemy nad planem, w którym przejedziemy wybrane rajdy”
– mówił 27-letni Norweg.
„To trochę jak powrót do domu”
– stwierdził Mikkelsen, który z zespołem Skoda UK zdobył dwa mistrzostwa w IRC w 2011 i 2012 roku. „To Skoda dała mi szansę i razem udało nam się wywalczyć dwa tytuły w IRC, co zaowocowało możliwością jazdy w Volkswagen Motorsport”.
„Obecna sytuacja jest taka, a nie inna. Myślę, że zabawnie będzie znowu walczyć w Skodzie. Mamy wiele dobrych wspomnień”
- zakończył.
Byli koledzy zespołowi Norwega: Ogier i Latvala znaleźli posady w M-Sporcie i Toyocie. Dalej nieznana jest jednak przyszłość Elfyna Evansa, chociaż wszystko wskazuje na to, że Walijczyk zajmie miejsce Otta Tänaka w DMACK WRT, a ogłoszenie tej decyzji to już kwestia dni. Swojej przyszłości nie określił także Mads Østberg. Bardzo prawdopodobnie związana będzie ona z jednym z nowych Fordów Fiesta WRC. Z kolei Eric Camilli stracił posadę w głównym zespole M-Sportu i Rajd Monte Carlo przejedzie Fordem Fiestą R5 w WRC-2.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.