Automatyczna detekcja opon w MotoGP od 2017 roku

Komisja Grand Prix ogłosiła kilka zmian w przepisach dotyczących ogumienia, które wejdą w życie w przyszłym sezonie MotoGP.

Automatyczna detekcja rodzaju opon

We współpracy z Michelin oraz producentami MotoGP, zostanie wprowadzony system, który automatycznie wykryje, z jakiej mieszanki ogumienia w danym momencie korzystają zawodnicy. Informacja ta będzie dostępna wszystkim pozostałym motocyklistom oraz zespołom, a także nadawcom telewizyjnym.

Wykrycie rodzaju opon będzie działać z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej. Informacje są następne przekazywane do jednolitej elektroniki sterującej i kierowane do systemu pomiarowego toru.

Alokacja opon

Do tej pory zawodnicy, którzy w Q1 wywalczyli awans do Q2, mieli do dyspozycji tyle samo kompletów opon, co pozostali zawodnicy. Oznaczało to, że teoretycznie mają pod tym względem stratę. Aby rozwiązać ten problem, motocykliści, którzy w pierwszej części kwalifikacji wywalczą awans do finałowego segmentu czasówki, będą mieć możliwość wyboru rodzaju dodatkowej tylnej opony przeznaczonej na suchą nawierzchnię. Ogólna liczba opon dostępnych tym zawodnikom pozostanie niezmieniona.

Poprawka dotycząca alokacji opon

W wydanym przez Komisję Grand Prix oświadczeniu ze spotkania w Madrycie, które miało miejsce 2. grudnia stwierdzono, że maksymalna liczba opon przeznaczonych na mokrą i suchą nawierzchnię pozostanie niezmieniona.

Okazało się, że założenie było błędne, a teraz dokonano poprawki. Maksymalna liczba deszczówek została zmieniona do odpowiednio pięciu przednich oraz sześciu tylnych opon, jednak dyrekcja wyścigu nadal może zatwierdzić dodatkowy przydział zarówno przedniego, jak i tylnego ogumienia w przypadku, jeśli wszystkie sesje treningowe oraz kwalifikacje odbędą się w mokrych warunkach.

Źródło: crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze