Ten dzień Johann Zarco zapamięta do końca życia, zapisał się w historii klasy Moto2 jako pierwszy obrońca mistrzowskiego tytułu. Francuz o ponad 3 sekundy wyprzedził na linii mety Franco Morbidelliego oraz Jonasa Folgera.
Wczorajsze kwalifikacje zdecydowanie wygrał obrońca mistrzowskiego tytułu, Francuz miał kosmiczne wręcz tempo i pozostawił rywali daleko z tyłu. Obok niego w pierwszym rzędzie ustawią się Franco Morbidelli, który był dziś rano najszybszy w rozgrzewce i niespodziewanie Axel Pons. Włoch z ekipy EG 0,0 Marc VDS może być czarnym koniem wyścigu o Grand Prix Malezji, gdyż w warm-upie prezentował zdecydowanie najlepsze tempo z czołówki. Jednak najbardziej zmotywowany, by zwyciężyć będzie Zarco, gdyż musi zakończyć rywalizację przed Thomasem Lüthim i prezentującym ostatnio słabą dyspozycję Alexem Rinsem, aby zostać mistrzem świata pośredniej kategorii.
Pogoda znów nie rozpieszczała zawodników Moto2. Tuż przed rozpoczęciem rywalizacji rozpadało się nad torem Sepang i wyścig został ogłoszony jako mokry. Temperatura nawierzchni wynosiła ponad 35 stopni Celsjusza, powiewał średnio mocny wiatr. Na szczęście obiekt ten jest bardzo przyczepny, co zgodnie przyznają wszyscy zawodnicy.
Punktualnie o godzinie 6:20 polskiego czasu zgasły czerwone światła nad torem i zawodnicy ruszyli do wyścigu o GP Malezji. Najlepiej z czwartego pola wyruszył Jonas Folger, jednak tuż po pierwszym zakręcie wyprzedził go Morbidelli, a za nimi jechał Zarco. Poza TOP3 znajdowali się Pons, Xavier Simeon, Hafizh Syahrin, Lüthi, Alex Márquez, Lorenzo Baldassarri, Simone Corsi i Luca Marini.
Na początku drugiego okrążenia wywrotki zaliczyli Sam Lowes oraz Mattia Pasini, przy czym Włoch po chwili powrócił do rywalizacji. Jadący na czwartej pozycji Pons również wyjechał na pobocze i to był dla niego koniec GP Malezji. Tymczasem na prowadzeniu wciąż jechał Morbidelli, a na drugą lokatę awansował Johann Zarco i ruszył w pogoń za liderem. I tak pomiędzy pierwszą trójką mieliśmy różnicę półtorej sekundy.
W drugiej części stawki również było ciekawie, o pozycję numer 4 zacięcie walczyli Simeon, Syahrin, Márquez, Baldassarri i Lüthi. Na czternaście okrążeń do końca Alex Rins jechał na 10. lokacie. W goniącej grupce na prowadzenie wyszedł popularny „Balda”, tuż za nim był młodszy z braci Márquezów, a Rins zaczął podkręcać tempo i wskoczył na dziewiąte miejsce.
Na 8. kółek do mety lider klasyfikacji generalnej wraz z Jonasem Folgerem zbliżyli się do Morbidelliego na 0,2s i rywalizacja o zwycięstwo zaczęła się od początku. Po dwóch okrążeniach na czoło wyszedł lider klasyfikacji generalnej w zakręcie nr 4 i narzucając ostre tempo odjeżdżał od pozostałej dwójki. Lüthi wciąż był siódmy, a Rins spadł na 11. lokatę po walce z lokalnym faworytem, Ramdanem Roslim. Tymczasem tor zaczął przesychać.
Pod koniec wyścigu Johann Zarco miał już 3,5 sekundy przewagi nad walczącymi o drugi stopień podium Morbidellim i Folgerem. Francuz spokojnie dojechał do mety i jako pierwszy zawodnik w historii klasy Moto2 obronił mistrzowski tytuł. 26-latek z Cannes był przeszczęśliwy, świętował zdobycie tytułu wykonując podwójnego back-flipa wraz ze swoim sobowtórem przy aplauzie malezyjskich kibiców. Po wyścigu wyraźnie wzruszony Francuz mówił tak: ”Czuję się wspaniale, trudno jest mi powstrzymać łzy. To był dla mnie dobry wyścig na mokrym torze, nie byłem najszybszy, ale miałem dobre tempo. Na przesychającym torze czułem się lepiej od rywali, więc postanowiłem odjechać i to był najlepszy sposób na wywalczenie tego tytułu. Dziękuję wszystkim, którzy mnie wspierali, mojemu zespołowi, rodzinie i kibicom. To jest bardzo miłe uczucie bycie dwukrotnym mistrzem świata”.
Ostatecznie Franco Morbidelli zajął drugą pozycję, zawodnik reprezentujący barwy zespołu EG 0,0 Marc VDS wyprzedził na linii mety o zaledwie 0,433 sekundy Folgera. Włoch musiał uznać wyższość jedynie podwójnego mistrza świata tej kategorii. „Gratulacje dla Johanna, po raz pierwszy uczestniczę z bliska w celebracji mistrzowskiego tytułu”
– mówił uśmiechnięty Włoch. „Warunki były bardzo trudne. Byłem szybki, cieszyłem się, że jestem w czołówce i mogłem walczyć z Jonasem”.
Jonas Folger stanął na najniższym stopniu podium, który w przyszłym roku będzie startował wraz z Johannem Zarco w MotoGP, w zespole Monster Yamaha Tech3. Zawodnik teamu Dynavolt Intact GP tak podsumował swój występ: „To był trudny wyścig, wyprzedziłem Johanna i próbowałem cisnąć, niestety przekroczyłem limit opon i zaliczyłem uślizg przodu w siódmym zakręcie. Straciłem pozycje, ale dojechałem do mety. Jestem zadowolony z trzeciego miejsca”.
Na czwartej pozycji finiszował samotnie Lorenzo Baldassarri, a faworyt lokalnej publiczności Hafizh Syahrin uplasował się na piątej lokacie. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili: Thomas Lüthi, Alex Márquez, Xavi Vierge, Luca Marini oraz niespodziewanie Isaac Viñales.
Już za dwa tygodnie żegnamy się z Motocyklowymi Mistrzostwami Świata podczas pożegnalnej rundy w sezonie 2016 na torze w Walencji.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 5 | Johann Zarco | Ajo Motorsport | 19 okr. | |||
2 | 21 | Franco Morbidelli | Estella Galicia 0,0 Marc VDS | + 3.256 | |||
3 | 94 | Jonas Folger | Dynavolt Intact GP | + 3.689 | |||
4 | 7 | Lorenzo Baldassarri | Forward Team | + 21.428 | |||
5 | 55 | Hafizh Syahrin | Petronas Raceline Malaysia | + 24.700 | |||
6 | 12 | Thomas Lüthi | Garage Plus Interwetten | + 26.184 | |||
7 | 73 | Álex Márquez | Estella Galicia 0,0 Marc VDS | + 28.177 | |||
8 | 97 | Xavi Vierge | Tech 3 Racing | + 28.855 | |||
9 | 10 | Luca Marini | Forward Team | + 29.247 | |||
10 | 32 | Isaac Viñales | Tech 3 Racing | + 29.969 | |||
11 | 24 | Simone Corsi | Speed Up Racing | + 30.866 | |||
12 | 93 | Ramdan Rosli | PetronasAHM Malaysia | + 31.260 | |||
13 | 87 | Remy Gardner | Tasca Racing Scuderia Moto2 | + 31.793 | |||
14 | 40 | Álex Rins | Paginas Amarillas HP 40 | + 34.697 | |||
15 | 19 | Xavier Siméon | QMMF Racing Team | + 46.669 | |||
16 | 2 | Jesco Raffin | Sports-Millions-EMWE-SAG | + 49.126 | |||
17 | 11 | Sandro Cortese | Dynavolt Intact GP | + 49.293 | |||
18 | 52 | Danny Kent | Leopard Racing | + 51.610 | |||
19 | 57 | Edgar Pons | Paginas Amarillas HP 40 | + 54.949 | |||
20 | 23 | Marcel Schrötter | AGR Team | + 55.461 | |||
21 | 30 | Takaaki Nakagami | IDEMITSU Honda Team Asia | + 1:08.613 | |||
22 | 27 | Iker Lecuona | CarXpert Interwetten | + 1:16.574 | |||
23 | 54 | Mattia Pasini | Italtrans Racing Team | + 1:25.838 | |||
24 | 14 | Ratthapark Wilairot | IDEMITSU Honda Team Asia | + 2:01.635 | |||
NSK | 20 | Alessandro Nocco | Leopard Racing | ||||
NSK | 70 | Robin Mulhauser | CarXpert Interwetten | ||||
NSK | 49 | Axel Pons | AGR Team | ||||
NSK | 22 | Sam Lowes | Federal Oil Gresini Moto2 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.