Mistrz pucharowej serii NASCAR z 2004 roku Kurt Busch po raz pierwszy w swojej karierze odniósł zwycięstwo w prestiżowym wyścigu Daytona 500, pierwszej rundzie sezonu 2017.
500-milowy wyścig był sprawdzianem dla nowego formatu NASCAR, w ramach którego punkty są przyznawane nie tylko na koniec wyścigu, ale także dwukrotnie w jego trakcie – po 60 i 120 okrążeniach.
Na pole position stanął ubiegłoroczny debiutant Chase Elliott, który utrzymał się na starcie przed swoim zespołowym kolegą Dalem Earnhardtem Jr. i prowadził przez pierwsze pięć okrążeń, dopóki na prowadzenie nie wyszedł Jamie McMurray. Elliott odzyskał pozycję lidera na 24. okrążeniu, lecz tylko po to, by chwilę później musieć ustąpić Kevinowi Harvickowi.
W czasie pierwszych zjazdów do boksów nowicjusz Corey LaJoie podchodził do zjazdu ze zbyt dużą prędkością i musiał ratować się przed uderzeniem w innych zjeżdżających na serwis kierowców. Zakończyło się to dla niego uderzeniem w zewnętrzną bandę i wywołało pierwszy okres żółtej flagi.
Dzięki wcześniejszemu postowi, po sekwencji zjazdów pod żółtą flagą na prowadzeniu znalazł się Kyle Busch, który po walce z Martinem Truexem Jr. i Ryanem Blaneyem wygrał pierwszy 60-okrążeniowy segment.
Busch zjechał do boksów wraz ze swoimi kolegami z Toyoty na 81. okrążeniu i musiał walczyć o utrzymanie się na tym samym kółku, co lider wyścigu Earnhardt Jr. Kierowca Chevroleta podążał tuż za Toyotami, gdy na 108. okrążeniu w aucie Buscha wybuchła opona, obrócił się on i zabrał ze sobą szereg innych samochodów, wliczając w to Earnhardta Jr., który w ten sposób pożegnał się z prowadzeniem oraz całym wyścigiem. Incydent okazał się na tyle poważny, że na czas usunięcia jego skutków wywieszona została czerwona flaga.
Na prowadzenie wrócił Kevin Harvick, który po restarcie na 113. okrążeniu miał za sobą kolegów z Forda i pomknął po zwycięstwo w drugim segmencie.
Harvick nie cieszył się jednak długo, bowiem na 128. okrążeniu został wyeliminowany w kolejnym karambolu, w którym odpadli m.in. aktualny mistrz serii Jimmie Johnson, a Danny Hamlin stracił szansę na obronę ubiegłorocznego zwycięstwa w Daytonie. Zaledwie 13 okrążeń później Hamlin uczestniczył w kolejnym karambolu, lecz mimo to był w stanie kontynuować jazdę. Takiego szczęścia nie miał jednak były mistrz serii Brad Keselowski.
Ostatecznie doszło aż do ośmiu okresów neutralizacji i było to wręcz zaskakujące, że ostatnie 47 okrążeń wyścigu pokonano bez ani jednej żółtej flagi. Większość kierowców skorzystała z okazji do zjazdu do boksów pod ostatnią neutralizacją, co oznaczało że przy oszczędnej jeździe mogli osiągnąć metę bez kolejnego postoju.
Po ostatnim restarcie na 153. okrążeniu na prowadzeniu zmieniało się kilku kierowców, aż do 175. kółka, kiedy to na pozycję lidera wrócił Elliott i objął kontrolę nad wyścigiem, stając się głównym faworytem do zwycięstwa. 21-letniemu kierowcy nie było jednak dane pierwsze zwycięstwo w karierze i na 198. okrążeniu w jego aucie zabrakło paliwa i spadł on na koniec grupy liderów. Prowadzenie początkowo objął drugi Truex Jr, lecz na dwa okrążenia przed końcem jemu też zabrakło paliwa. Trzeci w kolejce do prowadzenia był Kyle Larson, lecz i jemu skończyło się paliwo i na ostatnim okrążeniu wyprzedził go Kurt Busch. Jak się okazało, był to manewr decydujący o zwycięstwie.
Kierowca Stewart-Haas Racing po raz pierwszy w swojej karierze triumfował w najbardziej prestiżowym wyścigu NASCAR. Było to 29. zwycięstwo Amerykanina i pierwsze od 2005 roku odniesione za kierownicą Forda.
Sezon NASCAR Cup Series będzie składać się jeszcze z 35 wyścigów, z których ostatni będzie miał miejsce 19 listopada w Miami.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 41 | Kurt Busch | Stewart-Haas Racing | 200 okr. | ||
2 | 21 | Ryan Blaney | Wood Brothers Racing | + 0,228 | ||
3 | 47 | AJ Allmendinger | JTG Daughtery Racing | + 0,419 | ||
4 | 43 | Aric Armirola | Richard Petty Motorsports | + 1,195 | ||
5 | 27 | Paul Menard | Richard Childress Racing | + 1,564 | ||
6 | 22 | Joey Logano | Team Penske | + 2,196 | ||
7 | 5 | Kasey Kane | Hendrick Motorsports | + 2,288 | ||
8 | 15 | Michael Waltrip | Premium Motorsports | + 8,826 | ||
9 | 32 | Matt DiBenedetto | Go FAS Racing | + 9,451 | ||
10 | 6 | Trevor Bayne | Roush Fenway Racing | + 9,581 | ||
11 | 75 | Brendan Gaughan | Beard Motorsports | + 9,669 | ||
12 | 42 | Kyle Larson | Chip Ganassi Racing | + 11,267 | ||
13 | 78 | Martin Truex Jr | Furniture Row Racing | |||
14 | 24 | Chase Elliott | Hendrick Motorsports | |||
15 | 95 | Michael McDowell | Leavine Family Racing | |||
16 | 34 | Landon Cassill | Front Row Motorsports | + 1 okr. | ||
17 | 11 | Denny Hamlin | Joe Gibbs Racing | + 1 okr. | ||
18 | 72 | Cole Whitt | TriStar Motorsports | + 1 okr. | ||
19 | 3 | Austin Dillon | Richard Childress Racing | + 1 okr. | ||
20 | 7 | Elliott Sadler | Tommy Baldwin Racing | + 1 okr. | ||
21 | 31 | Ryan Newman | Richard Childress Racing | + 2 okr. | ||
22 | 4 | Kevin Harvick | Stewart-Haas Racing | + 3 okr. | ||
23 | 23 | Joey Gase | BK Racing | + 4 okr. | ||
24 | 83 | Corey LaJoie | BK Racing | + 7 okr. | ||
25 | 38 | David Ragan | Front Row Motorsports | + 12 okr. | ||
26 | 33 | Jeffrey Earnhardt | Circle Sport / TMG | + 55 okr. | ||
27 | 2 | Brad Keselowski | Team Penske | + 57 okr. | ||
28 | 1 | Jamie McMurray | Chip Ganassi Racing | + 59 okr. | ||
29 | 19 | Daniel Suárez | Joe Gibbs Racing | + 59 okr. | ||
30 | 13 | Ty Dillon | Germain Racing | + 60 okr. | ||
31 | 17 | Ricky Stenhouse Jr | Roush Fenway Racing | + 67 okr. | ||
32 | 14 | Clint Bowyer | Stewart-Haas Racing | + 72 okr. | ||
33 | 10 | Danica Patrick | Stewart-Haas Racing | + 72 okr. | ||
34 | 48 | Jimmie Johnson | Hendrick Motorsports | + 73 okr. | ||
35 | 37 | Chris Buescher | JTG Daugherty Racing | + 73 okr. | ||
36 | 96 | DJ Kennington | Gaunt Brothers Racing | + 73 okr. | ||
37 | 88 | Dale Earnhardt Jr | Hendrick Motorsports | + 94 okr. | ||
37 | 18 | Kyle Busch | Joe Gibbs Racing | + 97 okr. | ||
39 | 77 | Erik Jones | Furniture Row Racing | + 97 okr. | ||
40 | 20 | Matt Kenseth | Joe Gibbs Racing | + 97 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.