FIA odpowiada na zarzuty dotyczące łamania limitów budżetowych w F1

FIA wydała w piątek oświadczenie, w którym zdecydowała się odpowiedzieć na zarzuty, które dotyczą możliwego przekroczenia limitów budżetowych przez niektóre zespoły Formuły 1.

Przed Grand Prix Singapuru pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że dwa zespoły – Red Bull Racing oraz Aston Martin – przekroczyły ubiegłoroczny limit budżetowy, ustawiony wówczas na 145 milionów dolarów. Zeszły sezon był pierwszym, w którym tenże limit obowiązywał, a został wprowadzony w celu zmniejszenia różnic między poszczególnymi ekipami.

FIA początkowo w ogóle nie odniosła się do tych zarzutów, jednak wieczorem wydała krótkie oświadczenie, w którym czytamy: „FIA obecnie finalizuje ocenę danych finansowych z 2021 roku złożonych przez wszystkie zespoły Formuły 1. Domniemane naruszenia regulaminu finansowego, jeśli takie będą, zostaną rozpatrzone zgodnie z formalnym procesem określonym w regulaminie”.

„FIA zauważa znaczące i nieuzasadnione spekulacje oraz domysły w związku z tą sprawą i powtarza, że ocena jest w toku i będzie przestrzegany należyty proces bez uwzględnienia jakiejkolwiek zewnętrznej dyskusji”.

Zespoły złożyły odpowiednie zeznania finansowe w marcu, zaś Williams otrzymał karę za spóźnienie złożenia swojego sprawozdania. W przyszłym tygodniu mają zostać przyznane certyfikaty potwierdzające zgodność złożonych dokumentów.

Wcześniej już do całej sprawy odniósł się chociażby szef Red Bulla Christian Horner, który stwierdził, że jest przekonany co do niewinności jego zespołu, podkreślając, że jego zdaniem złożony wniosek pół roku temu wskazywał na nieprzekroczenie limitu. Z kolei szef Mercedesa Toto Wolff, czy też dyrektor wyścigowy Ferrari Laurent Mekies dość jasno wskazali, że dwa zespoły naruszyły te przepisy. Według doniesień, jedna z ekip miała przekroczyć ten limit o niewielką kwotę, podczas gdy druga zrobiła to na większą skalę.

Jeśli chodzi o karę, regulamin finansowy oferuje całą gamę wyroków, od grzywny do całkowitej dyskwalifikacji z mistrzostw.

Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze