Timo Bernhard w Porsche nr 17 był najszybszy w pierwszej sobotniej sesji testowej Prologu w Le Castellet. Kuba Giermaziak wyprowadził swoje Ferrari do najlepszej czwórki wszystkich pojazdów GT.
Przy dobrej pogodzie i już bez piątkowego, bardzo silnego wiatru, załogi Porsche nie próżnują i wykorzystują większość czasu, by dopracować zmodernizowany prototyp 919. Już po raz czwarty, skutkiem tego stał się najlepszy wynik w sesji – tym razem jednak, na czele znalazł się Timo Bernhard z załogi nr 17, o przynajmniej 0.35 sekundy przebijając wyniki André Lotterera i Olivera Jarvisa z dwóch Audi R18. Te, łącznie przejechały mniej okrążeń, niż najlepsza załoga w sesji – a podobną liczbę okrążeń uzyskało Porsche nr 18, Romain Dumas z wynikiem gorszym 0.6 sekundy plasując się na miejscu czwartym.
Oficjalnie zaprezentowane dopiero na Prologu, nowe Toyoty także i tym razem znalazły się za fabrycznymi konkurentami klasy LMP1 – lepszy z nich Alexander Wurz będąc wolniejszy od lidera o prawie 1.7 sekundy. Całą kategorię LMP1 ponownie zamknął prywatny prototyp CLM zespołu ByKolles, wciąż nie potrafiący przebić nawet czołówki słabszej klasy LMP2.
W niej, w pierwszej sobotniej sesji zabrakło tylko Hond HPD zespołu Extreme Speed – po raz pierwszy, najszybszy był natomiast Julien Canal z ekipy G-Drive, o niecałe 0.2 sekundy przebijając Nelsona Panciaticiego z Signatech Alpine. Niewiele gorszy rezultat uzyskali również Oliver Webb z Team SARD Morand i Nick Leventis w prototypie Dome S103 od Strakka Racing – sekundę gorszy od lidera był dopiero szósty Zoël Amberg z drugiego Morgana zespołu SARD Morand.
Ciekawostką wśród pojazdów obecnych na Prologu w klasach GT jest fakt, że raz po raz, w czołówce pojawiały się załogi słabszej kategorii GTE Am. O ile jednak w piątek, żadna nie przebiła wyniku najlepszego pojazdu silniejszej GTE Pro – tym razem tak się stało, Stuart Hall w Aston Martinie nr 96 lepszy od Fernando Reesa z załogi nr 99 o 0.2 sekundy. Drugi wynik w swojej klasie uzyskał Gianmaria Bruni w Ferrari od AF Corse – a kolejne dwa miejsca zajęły fabryczne Porsche, będąc jednak wolniejsze od drugiego najlepszego pojazdu GTE Am.
Ku uciesze Polaków, owym drugim najlepszym wynikiem może pochwalić się Kuba Giermaziak. Ferrari ekipy JMW, jako ostatnie z pierwszej czwórki pojazdów GT zeszło poniżej granicy 1:58 – a prócz fabrycznych Porsche, "za sobą" Polak zostawił również załogę Dempsey Racing Proton, Patrick Long wolniejszy od Giermaziaka o ponad 0.4 sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | Strata | ||||
1 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:39.157 | ||||
2 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
2 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.513 | +0.356 | |||
3 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.721 | +0.564 | |||
4 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
4 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:39.745 | +0.588 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:40.819 | +1.662 | |||
6 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:41.498 | +2.341 | |||
7 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:47.760 | +8.603 | |||
8 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
2 | LMP2 | Signatech-Alpine | Alpine A450b Nissan | 1:47.950 | +8.793 | |||
9 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
3 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:48.022 | +8.865 | |||
10 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer Vitantionio Liuzzi |
7 | LMP1 | Team ByKolles | CLM P1/01 AER | 1:48.023 | +8.866 | |||
11 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
4 | LMP2 | Strakka Racing | Dome S103 Nissan | 1:48.192 | +9.035 | |||
12 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
5 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:49.490 | +10.333 | |||
13 | 39 | Christian Klien Koki Saga Zoël Amberg |
6 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:49.534 | +10.377 | |||
14 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy Nicolas Lapierre |
7 | LMP2 | KCMG | Oreca 05 Nissan | 1:49.944 | +10.787 | |||
15 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
8 | LMP2 | OAK Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:51.442 | +12.285 | |||
16 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:57.116 | +17.959 | |||
17 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:57.331 | +18.174 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:57.440 | +18.283 | |||
19 | 66 | Michael Avenatti Jakub Giermaziak |
2 | GTE Am | JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | 1:57.851 | +18.694 | |||
20 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki Wolf Henzler |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.003 | +18.846 | |||
21 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen Jörg Bergmeister Sven Müller |
4 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.195 | +19.038 | |||
22 | 77 | Patrick Long Marco Seefried |
3 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.275 | +19.118 | |||
23 | 71 | Davide Rigon James Calado |
5 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.327 | +19.170 | |||
24 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
4 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.526 | +19.369 | |||
25 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
5 | GTE Am | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.838 | +19.681 | |||
26 | 95 | Marco Sørensen |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:58.905 | +19.748 | |||
27 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
6 | GTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.406 | +20.249 | |||
NST | 30 | Scott Sharp |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | |||||
NST | 31 | Ed Brown |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | |||||
NST | 50 | Paolo Ruberti |
- | GTE Am | Larbre Compétition | Corvette C7.R |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.