Porsche znów najszybsze, bardzo dobry wynik Kuby Giermaziaka

Timo Bernhard w Porsche nr 17 był najszybszy w pierwszej sobotniej sesji testowej Prologu w Le Castellet. Kuba Giermaziak wyprowadził swoje Ferrari do najlepszej czwórki wszystkich pojazdów GT.

Przy dobrej pogodzie i już bez piątkowego, bardzo silnego wiatru, załogi Porsche nie próżnują i wykorzystują większość czasu, by dopracować zmodernizowany prototyp 919. Już po raz czwarty, skutkiem tego stał się najlepszy wynik w sesji – tym razem jednak, na czele znalazł się Timo Bernhard z załogi nr 17, o przynajmniej 0.35 sekundy przebijając wyniki André Lotterera i Olivera Jarvisa z dwóch Audi R18. Te, łącznie przejechały mniej okrążeń, niż najlepsza załoga w sesji – a podobną liczbę okrążeń uzyskało Porsche nr 18, Romain Dumas z wynikiem gorszym 0.6 sekundy plasując się na miejscu czwartym.

Oficjalnie zaprezentowane dopiero na Prologu, nowe Toyoty także i tym razem znalazły się za fabrycznymi konkurentami klasy LMP1 – lepszy z nich Alexander Wurz będąc wolniejszy od lidera o prawie 1.7 sekundy. Całą kategorię LMP1 ponownie zamknął prywatny prototyp CLM zespołu ByKolles, wciąż nie potrafiący przebić nawet czołówki słabszej klasy LMP2.

W niej, w pierwszej sobotniej sesji zabrakło tylko Hond HPD zespołu Extreme Speed – po raz pierwszy, najszybszy był natomiast Julien Canal z ekipy G-Drive, o niecałe 0.2 sekundy przebijając Nelsona Panciaticiego z Signatech Alpine. Niewiele gorszy rezultat uzyskali również Oliver Webb z Team SARD Morand i Nick Leventis w prototypie Dome S103 od Strakka Racing – sekundę gorszy od lidera był dopiero szósty Zoël Amberg z drugiego Morgana zespołu SARD Morand.

Ciekawostką wśród pojazdów obecnych na Prologu w klasach GT jest fakt, że raz po raz, w czołówce pojawiały się załogi słabszej kategorii GTE Am. O ile jednak w piątek, żadna nie przebiła wyniku najlepszego pojazdu silniejszej GTE Pro – tym razem tak się stało, Stuart Hall w Aston Martinie nr 96 lepszy od Fernando Reesa z załogi nr 99 o 0.2 sekundy. Drugi wynik w swojej klasie uzyskał Gianmaria Bruni w Ferrari od AF Corse – a kolejne dwa miejsca zajęły fabryczne Porsche, będąc jednak wolniejsze od drugiego najlepszego pojazdu GTE Am.

Ku uciesze Polaków, owym drugim najlepszym wynikiem może pochwalić się Kuba Giermaziak. Ferrari ekipy JMW, jako ostatnie z pierwszej czwórki pojazdów GT zeszło poniżej granicy 1:58 – a prócz fabrycznych Porsche, "za sobą" Polak zostawił również załogę Dempsey Racing Proton, Patrick Long wolniejszy od Giermaziaka o ponad 0.4 sekundy.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód Rezultat Strata
1 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
1 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1:39.157
2 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
2 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:39.513 +0.356
3 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
3 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:39.721 +0.564
4 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
4 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1:39.745 +0.588
5 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
5 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:40.819 +1.662
6 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
6 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:41.498 +2.341
7 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
1 LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan 1:47.760 +8.603
8 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
2 LMP2 Signatech-Alpine Alpine A450b Nissan 1:47.950 +8.793
9 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Tristan Vautier
3 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:48.022 +8.865
10 4

Simon Trummer
Pierre Kaffer
Vitantionio Liuzzi
7 LMP1 Team ByKolles CLM P1/01 AER 1:48.023 +8.866
11 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
4 LMP2 Strakka Racing Dome S103 Nissan 1:48.192 +9.035
12 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
5 LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan 1:49.490 +10.333
13 39

Christian Klien
Koki Saga
Zoël Amberg
6 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:49.534 +10.377
14 47


Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
Nicolas Lapierre
7 LMP2 KCMG Oreca 05 Nissan 1:49.944 +10.787
15 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
8 LMP2 OAK Racing Ligier JS P2 Nissan 1:51.442 +12.285
16 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
1 GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:57.116 +17.959
17 99
Fernando Rees
Alex MacDowall
1 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:57.331 +18.174
18 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
2 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:57.440 +18.283
19 66
Michael Avenatti
Jakub Giermaziak
2 GTE Am JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC 1:57.851 +18.694
20 92

Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
Wolf Henzler
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.003 +18.846
21 91


Richard Lietz
Michael Christensen
Jörg Bergmeister
Sven Müller
4 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.195 +19.038
22 77
Patrick Long
Marco Seefried
3 GTE Am Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:58.275 +19.118
23 71
Davide Rigon
James Calado
5 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:58.327 +19.170
24 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
4 GTE Am Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:58.526 +19.369
25 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
5 GTE Am SMP Racing Ferrari 458 Italia GTC 1:58.838 +19.681
26 95

Marco Sørensen

6 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:58.905 +19.748
27 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
6 GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:59.406 +20.249
NST 30

Scott Sharp

- LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda
NST 31

Ed Brown

- LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda
NST 50

Paolo Ruberti

- GTE Am Larbre Compétition Corvette C7.R

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze