Porsche korzysta z testów

Dwie załogi Porsche znalazły się na czele drugiej sesji testowej Prologu w Le Castellet. Podobnie, dwa Porsche były najszybsze spośród pojazdów GTE Pro.

Z przejechanymi łącznie 170 okrążeniami, załogi prototypów Porsche nie rezygnują z testowania swoich maszyn na często wykorzystywanym w tym celu, francuskim torze Paul Ricard. Konsekwencją tego okazują się również wyniki – z jeszcze lepszymi czasami, niż w sesji porannej, Porsche ponownie znalazło się na czele stawki – i to już nie przedzielone przez któregoś z konkurentów. Prócz najlepszego Marca Lieba, lepsi od Audi i Toyoty byli także czterej inni kierowcy Porsche – i tylko Neel Jani znalazł się za czołowymi przeciwnikami.

Tymi okazali się być Benoît Treluyér i Loïc Duval w dwóch Audi R18 – Francuz z załogi nr 7 przegrywając z Liebem o ponad sekundę. Jeszcze gorszy wynik uzyskali kierowcy dwóch Toyot – najlepszy Sébastien Buemi z pojazdu nr 1 wolniejszy od lidera o 2.4 sekundy.

Prywatna załoga ByKolles znów zaliczyła czasy na poziomie klasy LMP2 – w niej, najszybszą po południu była załoga Team SARD Morand, Christian Klien w zmodernizowany, Morganie LMP2 poprawiając czas zespołu KCMG z sesji pierwszej. Po dołączeniu do testów, drugi wynik uzyskał Sam Bird z załogi G-Drive nr 26 – co ciekawe jednak, zarówno ona, jak i sporo innych w tej klasie LMP2 nie przejechało zbyt wielu okrążeń. Wyjątkiem była tu tylko ekipa Signatech Alpine – w jej przypadku, rekordowa w tej sesji liczba 94 okrążeń miała jednak na celu raczej sprawdzenie różnych opcji, gdyż jej wynik był o 4 sekundy gorszy od lidera.

Wśród pojazdów GTE Pro, dwa czołowe miejsca zajęły fabryczne Porsche, Michael Christensen i Frédéric Makowiecki różniąc się o zaledwie 0.02 sekundy. Dopiero trzeci wynik uzyskali mistrzowie z Ferrari ekipy AF Corse – za to już nie ostatnie, a czwarte miejsce zajęła druga załoga włoskiego zespołu. Choć dwa Aston Martiny tym razem znalazły się na końcu stawki – ostatni z nich był gorszy od lidera swojej klasy o mniej, niż 0.6 sekundy.

Próbujący swoich sił pośród regularnych uczestników Mistrzostw Świata Endurance, Kuba Giermaziaka tym razem nie tracił już tak wiele do konkurentów z klasy GTE Am – wciąż jednak, Ferrari zespołu JMW w praktyce zamykało tabelę wyników. Najlepszy czas uzyskał Patrick Long z ekipy Dempsey Racing Proton – pośród wszystkich pojazdów GT gorszy tylko od fabrycznych 911 RSR. Za pojazdami silniejszej klasy GTE Pro znalazł się dopiero drugi pojazd ekipy Proton, Klaus Bachler w Porsche wspomaganym przez sponsorów z Abu Zabi – a najszybszy w południe Aston Martin zajął miejsce trzecie.

Poz Nr   Kierowcy   Klasa Zespół   Samochód Rezultat Strata
1 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
1 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1:37.965  
2 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
2 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1:38.552 +0.587
3 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
3 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:39.058 +1.093
4 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
4 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:39.530 +1.565
5 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
5 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:40.365 +2.400
6 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
6 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:40.989 +3.024
7 39

Christian Klien
Koki Saga
Zoël Amberg
1 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:48.325 +10.360
8 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
2 LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan 1:48.687 +10.722
9 47


Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
Nicolas Lapierre
3 LMP2 KCMG Oreca 05 Nissan 1:48.722 +10.757
10 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
4 LMP2 Strakka Racing Dome S103 Nissan 1:49.726 +11.761
11 4

Simon Trummer
Pierre Kaffer
Vitantionio Liuzzi
7 LMP1 Team ByKolles CLM P1/01 AER 1:49.956 +11.991
12 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Tristan Vautier
5 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:50.216 +12.251
13 30

Scott Sharp

6 LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda 1:51.215 +13.250
14 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
7 LMP2 Signatech-Alpine Alpine A450b Nissan 1:52.164 +14.199
15 31

Ed Brown

8 LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda 1:56.042 +18.077
16 91


Richard Lietz
Michael Christensen
Jörg Bergmeister
Sven Müller
1 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.372 +20.407
17 92

Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
Wolf Henzler
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.393 +20.428
18 77
Patrick Long
Marco Seefried
1 GTE Am Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:58.393 +20.428
19 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
3 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:58.402 +20.437
20 71
Davide Rigon
James Calado
4 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:58.748 +20.783
21 99
Fernando Rees
Alex MacDowall
5 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:58.750 +20.785
22 95

Marco Sørensen

6 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:58.851 +20.886
23 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
2 GTE Am Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:58.956 +20.991
24 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
3 GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:58.959 +20.994
25 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
4 GTE Am SMP Racing Ferrari 458 Italia GTC 1:58.998 +21.033
26 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
5 GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:59.193 +21.228
27 66
Michael Avenatti
Jakub Giermaziak
6 GTE Am JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC 1:59.825 +21.860
28 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
9 LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan    
NST 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
- LMP2 OAK Racing Ligier JS P2 Nissan    
NST 50

Paolo Ruberti

- GTE Am Larbre Compétition Corvette C7.R    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze