Wszystkie modele samochodów klasy GTE Pro Długodystansowych Mistrzostw Świata doczekały się zmian w wadze oraz mocy, w ramach systemu automatycznego wyrównywania osiągów.
Porsche 911 RSR, Fordy GT oraz Aston Martiny Vantage GTE będą o 2 kg lżejsze przed następną rundą oraz otrzymają nieznaczny przyrost mocy – o 0,1 mm większy restryktor powietrza dla aut z silnikami wolnossącymi oraz zwiększone ciśnienie turbodoładowania w przypadku Forda.
Ferrari 488 GTE otrzymało za to dodatkowe 5 kg wagi oraz redukcję poziomów turbodoładowania w całym zakresie obrotów.
Parametry zostały wyliczone na podstawie danych z dwóch ostatnich rund sprinterskich WEC w Spa-Francorchamps oraz na Nürburgringu.
Automatyczny system nie ma zastosowania w klasie GTE Am – tutaj jedyną zmianą jest zwiększenie o 15 kg wagi samochodów Ferrari 488 GTE.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.