Signatech-Alpine na czele 1. treningu

Nelson Panciatici był najszybszy w pierwszym treningu ELMS na torze Hungaroring. Wśród pojazdów GT, na czele znalazło się Ferrari brytyjskiego JMW Motorsport.

W przeciwieństwie do warunków panujących na trasie Rajdu Polski, nad węgierskim torem Hungaroring było słonecznie i dość ciepło. Pogoda nie przeszkadzała więc kierowcom w uzyskiwaniu szybkich okrążeń – przez co niektórzy już na początku sesji zaliczali wyniki pozwalające im utrzymać się w czołówce. Tak było chociażby w kategoriach LMPC czy GTE, gdzie najlepsze rezultaty pojawiły się w pierwszej połowie treningu – i tylko w czołowej kategorii LMP2, decydującymi okazały się być ostatnie 10 minut. Wtedy też, na czoło wyszedł Nelson Panciatici w prototypie Alpine od Signatech – a prowadząca przez dłuższy czas załoga Thiriet TDS musiała obejść się smakiem.

Liderzy klasyfikacji generalnej wyszli na czoło kwadrans po starcie, kiedy to Mathias Beche przebił czas Maurizio Medianiego z SMP Racing. Wynik Szwajcara utrzymywał się tam przez prawie pół godziny – w połowie sesji, przyśpieszył jednak Brendon Hartley z Murphy Prototypes, awansując na miejsce trzecie. 10 minut później, właśnie Australijczyk pokonał czas Bechego, jako pierwszy schodząc poniżej 1:38 – ale nawet kolejny, jeszcze lepszy wynik, nie pozwolił mu ukończyć treningu na czele. Tuż przed końcem sesji, Hartleya przebił mianowicie Nelson Panciatici, który chwilę wcześniej jako drugi zszedł poniżej 1:38 – a Beche spadł na miejsce czwarte, pokonany także przez Olivera Turveya z JOTA Sport. Wynik Maurizio Medianiego był ostatecznie piąty – a trzy kolejne miejsca zajęły pozostałe prototypy LMP2.

Znacznie prostsza sytuacja miała miejsce wśród prototypów LMPC – tu, tylko w pierwszych minutach najszybszy był pojazd ekipy Team Endurance Challenge. Kwadrans po starcie, na czele pojawił się Nick Catsburg z Algarve Pro Racing Team – i mimo prób Paula Loupa Chatina, Holender pozostał liderem kategorii już do końca sesji.

Tak samo było również w kategorii GTE. Kwadrans po starcie, na czele widniał tu Andrea Bertolini z Ferrari od JMW – jego czas był o ponad sekundę lepszy od wyniku Johnnego Mowlema z RAM Racing. 5 minut później, Mowlema pokonał Emmanuel Collard w Porsche od ProSpeed – a w połowie sesji, na to miejsce awansował Nick Tandy w 911 ekipy Proton, wciąż jednak gorszy od Bertoliniego o 0.8 sekundy. Tej różnicy nie udało się Brytyjczykowi zmniejszyć już do mety – czas Collarda pozostał trzeci, a na miejscu czwartym pojawiło się pod koniec sesji kolejne Porsche, nr 67 od IMSA i Jean-Karl Vernay.

Nieco inaczej sytuacja wyglądała w GTC – tu, do połowy treningu, na czele widniał czas Nickiego Pronka z Lamborghini od Kox Racing. Holendra przebił wtedy Fabio Babini w Ferrari nr 69 od SMP – a 10 minut później, jeszcze szybszy był Luca Persiani w drugim pojeździe rosyjskiej ekipy, schodząc poniżej 1:48. Właśnie ta para ukończyła sesję na czele, przed pojedynczym Lamborghini – słabo wypadło natomiast BMW od Ecurie Ecosse, zajmując przedostatnie, piąte miejsce. 

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 36
Pierre Ragues
Nelson Panciatici 
1 LMP2 Signatech Alpine 1:37.529  
2 18
Brendon Hartley
Jonathan Hirschi
2 LMP2 Murphy Prototypes 1:37.606 +0.077
3 38
Simon Dolan
Oliver Turvey 
3 LMP2 Jota Sport  1:37.856 +0.327
4 1
Pierre Thiriet
Mathias Beche
4 LMP2 Thiriet by TDS Racing 1:38.660 +1.131
5 37
Maurizio Mediani
Siergiej Żłobin
5 LMP2 SMP Racing 1:38.684 +1.155
6 34
Michel Frey
Patric Niederhauser
6 LMP2 Race Performance  1:39.555 +2.026
7 43
Natasha Gachnang
Christian Klien
7 LMP2 Morand Racing  1:39.830 +2.301
8 4

Khaled Al-Mudhaf
Alex Kaparia
John Hartshorne
8 LMP2 Boutsen Ginion Racing 1:40.440 +2.911
9 46
Cornelius Jones
Nicky Catsburg
1 LMPC Algarve Pro Racing Team 1:41.351 +3.822
10 49
Paul Loup Chatin
Gary Hirsch
2 LMPC Team Endurance
Challenge 
1:42.190 +4.661
11 48
Anthony Pons
Soheil Ayari
3 LMPC Team Endurance
Challenge 
1:42.571 +5.042
12 66
Joel Camathias
Andrea Bertolini
1 LMGTE JMW Motorsport 1:45.343 +7.814
13 77

Christian Ried
Klaus Bachler
Nick Tandy
2 LMGTE Proton Competition 1:46.103 +8.574
14 75
Francois Perrodo
Emmanuel Collard
3 LMGTE ProSpeed Competition 1:46.536 +9.007
...     ...       ...      
19 72

Aleksandr Frołow
Dewi Markozow
Luca Persiani
1 GTC SMP Racing 1:47.684 +10.155
20 69

Kirył Ładygin
Wiktor Szaitar
Fabio Babini
2 GTC SMP Racing 1:48.495 +10.966
21 60

Peter Kox
Nico Pronk
Dennis Retera
3 GTC Kox Racing 1:48.849 +11.320

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze