Przepisy LMP2 w przyszłym miesiącu, wybór opon nadal dowolny

FIA, ACO oraz IMSA zamierzają wydać propozycję regulaminu technicznego klasy LMP2 na sezon 2017 w ciągu najbliższych kilku tygodni, twierdzi szef Długodystansowych Mistrzostw Świata Gérard Neveu.

Po spotkaniach z producentami w Sebring oraz w Paul Ricard wciąż nie podjęto ostatecznych decyzji. „Na tę chwilę nie złożyliśmy żadnej propozycji”, powiedział Neveu. „Producenci wciąż pracują, jedyną wiadomą jest decyzja Światowej Rady o jednym silniku i możemy w przyszłości ogłosić przetarg”.

„Jeśli chodzi o wszelkie inne decyzje, wciąż trwają dyskusje i ich wynik zostanie zaprezentowany w ciągu kilku tygodni, jak tylko komisja techniczna wyjdzie z ostatecznym wynikiem tych dyskusji”.

Celem wprowadzenia nowych regulacji jest ujednolicenie prototypów startujących w Mistrzostwach Świata z tymi obecnymi w United SportsCar Championship, jak i zmniejszenie kosztów dla ekip prywatnych, do których skierowana jest klasa.

„Musimy zwracać uwagę na koszty startów i upewnić się, że możemy zagwarantować przystępny i dobry plan biznesowy na przyszłość. Ta klasa jest bardzo atrakcyjna i konkurencyjna, jeśli nie będziemy tego kontrolować, może obrać inny kierunek”.

„Drugą sprawą jest, że to kategoria dla ekip prywatnych, nie dla producentów. Celem jest stworzenie środowiska odpowiedniego do budowy długoterminowych programów, bo to leży w interesie ACO”.

"Musimy także stworzyć harmonię między różnymi seriami kontynentalnymi - między Ameryką, Europą i Azją, żeby zagwarantować przyszłość dla klasy LMP2, WEC i w końcu Le Mans".

Ważną zmianą w sprawie nowych przepisów jest rezygnacja z jednego dostawcy opon, dzięki czemu klasa nadal będzie pozwalać na rywalizację producentów.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze