Rusza African Endurance Series

Już w ten weekend, wyścig African Six Hours zainauguruje nową serię wyścigów długodystansowych – South African Endurance Series. Do walki stanie 30 pojazdów w najróżniejszych kategoriach.

Choć nie da się ukryć, iż seria wyścigów długodystansowych w Afryce wyraźnie różni się od tego typu rywalizacji w Europie czy nawet Azji – organizatorzy wykonali sporo pracy, by w tym roku połączyć słynne wyścigi Endurance w jedną serię zmagań. Efektem tego jest kalendarz zawierający m.in. zaliczany niegdyś do World Sportscar Championship wyścig Kyalami 9 Hours, 3-godzinną batalię na Killarney – a także reaktywowany niedawno African 6 Hours, który w tym roku zainauguruje serię rywalizacji SAES. W pierwszym wyścigu sezonu 2015, do walki stanie łącznie 30 różnych pojazdów i przynajmniej kilka znanych twarzy urodzonych w i poza Republiką Południowej Afryki.

Od strony technicznej, najwięcej uwagi zwraca oczywiście nowy prototyp Pillbeam, zbudowany na poziomie międzynarodowej kategorii LMP2. Wyposażony w silnik Forda MP-100, pojazd kierowany będzie na zmianę przez Grega Millsa, Dereka Irvinga oraz weterana wyścigów z RPA, Sarela Van Der Merwego, który mimo wieku 68 lat wciąż nie rezygnuje z walki o zwycięstwa.

Do walki w wyścigu, Pillbeam wystawi również starszy i słabszy prototyp MP-98 – ten będący już równorzędnym konkurentem dla ubiegłorocznych triumfatorów wyścigu. Zwycięstwa bronić będzie trójka kierowców Juno SS3 z silnikiem V6 Jaguara – gospodarz Francis Carruthers, Brytyjczyk Nick Adcock oraz Nowozelandczyk Dean McCarroll. W takich pojazdach wystartują również dwie inne załogi, m.in. Duncan i Graham Vos – a prócz Pillbeama, konkurentem Juno będzie również pojedyncza Tiga. Silną grupą pojazdów, ponownie będzie także kategoria Can-Amów, wyposażonych w 3.5-litrowe silniki Nissana – przy czym w tym roku, ta stawka jest dużo słabsza.

Na czele kategorii pojazdów sportowych i GT, w tym roku nie stanie Viper Competition Coupe. Zamiast tego, ekipa Stradale sprowadziła do Afryki Forda Mustanga FC500C – i to on stanie się czołowym konkurentem dla znanego z wyścigów Endurance Panoza Esperante GT-LM oraz pucharowego Porsche 911 GT3 (997) wystawionego przez lokalnego dealera marki. Mniejsze szanse w tej grupie pojazdów ma przygotowany do wyścigów Nissan 370Z oraz dwa starsze Porsche 911 oraz dwie fabryczne repliki Shelby Cobry, Backdrafty BDR4000.

Listę startową zamknie kilka pojazdów zbudowanych w oparciu o kultowego Lotusa Seven – a także trzy pojedyncze samochody w kategorii Saloon, m.in. Mitsubishi Lancer Evo IV.

Tegoroczna impreza rozłożona jest na dwa dni – w piątek odbędą się treningi, a w sobotę kwalifikacje oraz sam wyścig. Ciekawostką jest fakt, iż organizatorzy przygotowali osobny portal transmitujący wyścig na żywo – rywalizację w RPA będzie można obejrzeć na stronie http://www.salivestream.co.za/.

Nr Kategoria       Zespół   Samochód Silnik (ccm)
100 Racing B  

Greg Mills
Sarel Van Der Merwe
Derek Irving
Team Africa Le Mans Pilbeam MP-100 Ford 1998 T
S4 Racing P  

Alister Brown
Menno Parsons
Craig Shorter
NAC Master Power Shelby Can-Am Nissan 3500
S14 Racing P  

Jon Wilson
Rui Campos
Jason Campos
Fine Metals Shelby Can-Am Nissan 3500
S45 Racing P  

Mark Lauth
Mike Verrier
Darryn Lobb
Black Chrome Shelby Can-Am Nissan 3500
1 Racing R  

Francis Carruthers
Nick Adcock
Dean McCarroll
Harp Motorsport Juno SS3 Jaguar 2999
7 Racing R  
Duncan Vos
Graham Vos
Ecurie Zoo Juno SS3 Jaguar 2999
22 Racing R  
Andre Beyuidenhout
Simon Murray
Apex Collection Juno SS3 Jaguar 2999
26 Racing R  
Dino Scribante
Jean-Paul Bredenhann
Dino Scribante Tiga SC Ford 2000
98 Racing R  
Roddy Mills
Andrea Bate
Team Africa Le Mans Pillbeam MP-98 Cosworth 2300
910 Racing R  

Steve Pickering
Rohann Theron
Jarred Wray
Motul Team Classic Motorsport Porsche 910 2995
S44 Racing R  

Elna Croeser
Stuart Mack
Ian Smith
Revolution Racing Shelby Can-Am Ford 2000 T
11 Racing S  
Steve Humble
Ferdi Van Niekerk
Harp Motorsport Juno SS3 Ford 1997
15 Racing S  
Colin Ellison
Peter Jenkins
Scuderia Ellisoni Chevron B19 Honda 1997
12 Racing T  
James Forbes
Grant Orbell
MTN DS Signkor ADR MCE3 Suzuki 1299
13 Sports GT U  

Charl Arangies
TBA
Stradale Motorsport Ford Mustang FR500C 5000
17 Sports GT U  

Dave Alhadeff
Jaco Lambert
Chris Carolin
PP Racing Panoz Esperante GT-LM 5800
9 Sports GT V  
Toby Venter
Peter Wharton
Porsche South Africa Porsche 911 GT3 Cup (997) 3800
34 Sports GT V  
Mike McLoughlin
Franco Scribante
  Backdraft Racing Backdraft BDR4000 4000
72 Sports GT V  

Tony Martin
Martin Wright
Paul De Klerk
  Backdraft Racing Backdraft BDR4000 4000
74 Sports GT V  

Fred De Kock
Justin Mathie
Garry Sherrat
  Hendok Group Nissan 370Z 3700
94 Sports GT W  

Dillon Miller
Matthew Miller
Stephen Miller
  Garagista Beer Company Porsche 911 Carrera RSR (911) 3000
911 Sports GT W  

Stefan Puschavez
TBA
  M.I. Equipment Porsche 911 Carrera RSR (930) 3200
8 Sports GT X  
Rod Schafer
Rob Hewitt
Rod Schafer Racing Lotus Seven 1997
36 Sports GT Y  

Gerdus Smit
Estelle Vermooten
Ben Knights
Freak Show Racing Locost Rocam 1597
91 Sports GT Y  

Neil Macleod
Andreas Letnik
John Glover
Just Racing Birkin Seven 1599
99 Sports GT Y  

Jeff Gable
Derek Van Der Merwe
Anton Miller
Taylon Racing Birkin Seven 1587
120 Sports GT Y  
Craig Harper
Clinton Thorne
Harper Racing Harper Type 5 1598
77 Saloon F  
Bruce Avern-Taplin
Mike Schmidt
Frankie's Soft Drinks Toyota Corolla 1663
70 Saloon G  

Deon Crous
Carlos Nobre
Crous Racing VW Golf 1988
174 Saloon H  

Brendan Smith
Quentin Lessing
Donovan Collins
Brendan Smith Mitsubishi Lancer Evo IV

Źródło: saendurance.wordpress.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze