Yvan Muller wygrał ostatni wyścig sezonu 2015 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, dzięki czemu zrównał się punktami z Sébastienem Loebem i odebrał mu drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Z powodu wycieku oleju w pierwszym wyścigu, na starcie zabrakło mającego ruszać z drugiego pola Toma Coronela. Tym samym miejsce obok Johna Filippiero pozostało puste, a jego najbliższymi rywalami byli Ma Qing Hua i Yvan Muller w Citroënach.
Filippi nie wytrzymał presji i popełnił falstart. Kierowcy Citroëna nie czekali na karę dla niego i przypuścili atak już w pierwszym zakręcie, lecz Francuz obronił prowadzenie. Za nimi w kolizję uwiązali się Nicky Catsburg, Stefano D’Aste i Tom Chilton. Anglik wypadł z toru, lecz był w stanie na niego wrócić, lecz samochody Catsburga i D’Aste zostały unieruchomione blisko krawędzi toru, powodując wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.
Filippi w tym momencie prowadził przed Mullerem, Ma, Norbertem Micheliszem, Sébastienem Loebem, Mehdim Bennanim, Hugo Valente, Tiago Monteiro, Gabriele Tarquinim i Nicolasem Lapierre, który zamykał pierwszą dziesiątkę.
Wyścig został wznowiony na szóstym okrążeniu wydłużonego do 14 okrążeń wyścigu. John Filippi prowadził na linii startu/mety, lecz Yvan Muller zaatakował go na hamowaniu do pierwszego zakrętu i zderzył się ze swoim rodakiem. Kierowca Citroëna pojechał dalej, Filippi z kolei obrócił się i wypadł z toru, na chwilę przed nałożeniem kary przejazdu przez boksy za swój falstart, która zrzuciła go na koniec stawki.
Muller wyszedł w ten sposób na prowadzenie przed Ma i Micheliszem. Czwarty był Loeb, jadący przed Bennanim i Valente. Dopiero jedenasty był mistrz świata José María López, który stracił pozycję na rzecz Roba Huffa i Tiago Monteiro. Argentyńczyk szybko jednak awansował na punktowaną pozycję, wykorzystując błąd Huffa w ostatnim zakręcie siódmego okrążenia. Przed nim Tiago Montiero próbował wyprzedzić Nicolasa Lapierre’a, po tym jak ten bez sukcesu próbował wyprzedzić Gabriele Tarquiniego.
Bliżej czoła stawki toczyła się walka o trzecie miejsce między Norbertem Micheliszem i Sébastienem Loebem. Francuz chciał nie tylko zakończyć sezon na podium, ale także pomóc jadącemu za nim Mehdiemu Bennaniemu w walce o triumf w Trofeum Yokohamy. López w tym czasie awansował o kolejne pozycje, wyprzedzając Lapierre’a, a następnie Tiago Montiero, atakując go w pierwszym zakręcie.
Loeb nie był w stanie zaatakować Michelisza na ostatnim okrążeniu i tym samym zajął trzecie miejsce. Przy zwycięstwie Mullera oznaczało to stratę 12 punktów do Francuza i utratę drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. 4-krotny mistrz świata dowiózł zwycięstwo do mety z przewagą 4 punktów nad Ma Qing Hua i Micheliszem, który zapewnił sobie w ten sposób zwycięstwo w Trofeum Yokohamy.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 68 | Yvan Muller | Citroën Total WTCC | 14 okr. | ||||
2 | 33 | Ma Qing Hua | Citroën Total WTCC | + 5,264 | ||||
3 | 5 | Norbert Michelisz | N | Zengő Motorsport | + 6,340 | |||
4 | 9 | Sébastien Loeb | Citroën Total WTCC | + 7,243 | ||||
5 | 25 | Mehdi Bennani | N | Sébastien Loeb Racing | + 7,788 | |||
6 | 7 | Hugo Valente | N | Campos Racing | + 10,145 | |||
7 | 2 | Gabriele Tarquini | Honda Racing Team JAS | + 10,650 | ||||
8 | 37 | José María López | Citroën Total WTCC | + 11,682 | ||||
9 | 18 | Tiago Monteiro | Honda Racing Team JAS | + 15,098 | ||||
10 | 47 | Nicolas Lapierre | LADA Sport Rosneft | + 16,975 | ||||
11 | 11 | Grégoire Demoustier | N | Craft-Bamboo Racing | + 19,243 | |||
12 | 4 | Tom Coronel | N | ROAL Motorsport | + 20,580 | |||
13 | 3 | Tom Chilton | N | ROAL Motorsport | + 21,655 | |||
14 | 95 | Nasser Al-Attiyah | N | Campos Racing | + 26,965 | |||
15 | 27 | John Filippi | N | Campos Racing | + 57,065 | |||
NSK | 12 | Rob Huff | LADA Sport Rosneft | |||||
NSK | 10 | Nicky Catsburg | LADA Sport Rosneft | |||||
NSK | 26 | Stefano D'Aste | N | All-Inkl.com Münnich Motorsport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.