Niedziela na Oschersleben

Drugi etap weekendu wyścigowego na Oschersleben ponownie zdominowali kierowcy BMW. Audi znów pechowo ze stratą punktową.

Trening

Poranne ćwiczenia przed sesją kwalifikacyjną odbyły się na delikatnie mokrym torze. Nocny deszcz oczyścił nawierzchnię z resztek gumy, więc kierowcy mieli początkowo problem z przyczepnością. Prawie wszyscy zawodnicy od razu wyjechali na tor. Jedynie Maxi Götz i Robert Wickens zostali w boksach i pracowali ze swoimi mechanikami nad ustawieniami samochodów. Dzięki takiej aktywności, po kilku minutach asfalt zaczął przysychać, a czasy okrążeń zawodników znacznie się polepszyły. Czas 1:34.957 należący do Edoardo Mortary długo pozostawał na szczycie tabeli. Część zawodników zjechała do boksów, aby tam poćwiczyć zmianę opon, która będzie obowiązkową częścią niedzielnego wyścigu. Pozostający na torze zwycięzca wczorajszej rundy, Timo Glock, znacznie odskoczył od rywali wykręcając czas 1:34.104.

Gdy tor był już prawie suchy, kierowcy ponownie na niego powrócili i wprowadzili spore zamieszanie w tabeli, wymieniając się najlepszymi czasami jednego okrążenia. Ostatecznie, to 1:31.924 wykręcone przez Miguela Molinę powędrowało na samą górę tabeli. Za reprezentantem Abt-Audi znaleźli się: Mortara (+0.185), Paul di Resta, Pascal Wehrlein, a pierwszą piątkę uzupełnił Gary Paffett. Najlepszy zawodnik BMW, Martin Tomczyk, zakończył trening na siódmym miejscu ze stratą prawie sekundy do Moliny.

Kwalifikacje

Jeszcze przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej, kamery wyłapały Timo Glocka rozmawiającego z Mattiasem Ekströmem. Kierowcy podczas zeszłego weekendu wyścigowego w Moskwie rozpętali między sobą konflikt po kraksie z sobotniego wyścigu. Dziś przyznali, że nie żywią do siebie urazy i wracają do dobrych relacji.

Kwalifikacje odbyły się na suchym torze. Pierwszą połowę sesji zdominowali Jamie Green i Paul di Resta wymieniając się najlepszymi czasami około 1:21.188. Problem z oponami zgłaszał Maxi Götz, który pozostawał dłużej w boksach niż na torze. Przed decydującym momentem, wszyscy zawodnicy zmienili opony na nowy komplet i rozpoczęli walkę o jak najlepsze pozycje do startu do niedzielnego wyścigu. Wyniki nadal pozostawały o około sekundę gorsze niż podczas wczorajszych kwalifikacji. Mattias Ekström jechał po najlepszy czas weekendu, ale w końcowym etapie okrążenia wypadł z toru na trawę. Szwed od razu zjechał do swoim mechaników po kolejny zestaw opon.

Ostatecznie sesję kwalifikacyjną ponownie wygrał kierowca ekipy BMW. Pole position z czasem 1:20.632 zdobył Augusto Farfus przed Tomem Blomqvistem (+ 0,019) oraz Pascalem Wehrleinem (+0,027). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili: Antonio Felix da Costa, Paul di Resta, Marco Wittmann, Timo Glock, Christian Vietoris, Miguel Molina oraz Bruno Spengler.

Augusto Farfus: „Fantastyczny dzień. Wykonaliśmy dobrą robotę. Teraz trzeba to samo pokazać podczas wyścigu. Farfus i Oschersleben – to pasuje jak ulał”.

Tom Blomqvist: „Wiedziałem, że stać mnie na więcej. Byłem zbyt ostrożny w kwalifikacjach. Wszystko szło nam dobrze. Zobaczymy, co przyniesie wyścig”.

Pascal Wehrlein: „Z tego miejsca można wiele zrobić. Muszę dobrze wystartować, a później będę potrzebował dużo szczęścia podczas pit-stopów i ustalaniu strategii. Jednak gdy pomyślę, jak mało zabrakło mi do pole position, to jestem zdenerwowany, że tak przebiegła ta sesja”.

Wyścig

Pierwszy zakręt Oschersleben ponownie przyniósł dodatkowe emocje. Tom Blomqvist przejął pozycję lidera już na pierwszych metrach skutecznie wyprzedzając zdobywcę pole position Augusto Farfusa. Za kierowcami BMW znaleźli się Antonio Felix da Costa, Marco Wittmann i Pascal Wehrlein, który stracił wywalczone rano trzecie miejsce. Miguel Molina i Nico Müller wypadli z toru jeszcze na pierwszym zakręcie i musieli zakończyć wyścig. Prawdopodobnie w sytuację zamieszany był Christian Vietoris, który obrócił samochód Moliny, co spowodowało zamieszanie podobne do wczorajszego. Sędziowe zdecydowali na wypuszczenie samochodu bezpieczeństwa, który spowolnił stawkę i umożliwił porządkowym usunięcie uszkodzonych pojazdów.

Restart odbył się spokojnie i pozycję kierowców nie zmieniły się. Po błędzie Bruno Spenglera na kolejnym okrążeniu, który wyjechał połową samochodu poza tor i wpadł w poślizg, zyskali Jamie Green oraz Mattias Ekström jadący na 12. pozycji. Natomiast Blomqvist zyskał przewagę 1,2 sekundy nad Farfusem. Vietoris zgłosił zespołowi problemy z samochodem i zaczął jechać wyraźnie wolniej tracąc kolejne pozycje.

Jako pierwsi w boksach na obowiązkową zmianę ogumienia pojawili się Farfus, da Costa oraz Wittmann. Do niebezpiecznej sytuacji doszło pomiędzy Martinem Tomczykiem i Paulem di Restą, którzy wyjechali obok siebie z boksów i w takim układzie pozostawali aż do wyjazdu poza aleję. Sędziowie zdecydowali o ukaraniu Niemca dodatkowym przejazdem przez aleję serwisową. Jedynie Adrien Tambay, Daniel Juncadella i Mike Rockenfeller długo zwlekali z pit stopem. Dopiero, gdy ich czasy zaczęły znacznie odstawać od osiągów rywali, kierowcy pojawili się u swoich mechaników.

Z wyścigu wycofał się kolejny zawodnik Audi – Mortara zaparkował RS5 w boksach. Tymczasem Blomqvist powiększył swoją przewagę do 3,6s nas Farfusem. Natomiast Brazylijczyk odjechał Wittmannowi o kolejne 3,4s. Sytuacja z wczoraj powtórzyła się – czterech zawodników BMW na prowadzeniu, a P5 bronił Wehrlein. Na kwadrans przed zakończeniem rywalizacji na torze pojawiły się krople deszczu.

Na ostatnim okrążeniu poważnie wyglądający wypadek przeżył Lucas Auer. Austriak wpadł w poślizg i z dużą prędkością uderzył w gumowe bandy. Kierowca wyszedł o własnych siłach z samochodu i został przetransportowany do centrum medycznego. Na torze pojawiła się czerwona flaga i zakończono wyścig. Szczęśliwy dla kierowców BMW i bardzo pechowy dla zawodników Audi.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM 42 okr.
2 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 7,688
3 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 12,735
4 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 45,054
5 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 46,342
6 3 Paul di Resta HWA AG + 55,528
7 16 Timo Glock BMW Team MTEK + 1:01,127
8 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg + 1:03,899
9 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 1:06,481
10 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 1:09,374
11 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 1 okr.
12 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 1 okr.
13 2 Gary Paffett ART Grand Prix + 1 okr.
14 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 1 okr.
15 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 1 okr.
16 6 Robert Wickens HWA AG + 1 okr.
17 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 1 okr.
18 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix + 1 okr.
19 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 1 okr.
20 8 Christian Vietoris HWA AG + 1 okr.
21 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 2 okr.
22 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 21 okr.
NSK 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline
NSK 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze