Niedziela na Lausitzring

Lucas Auer najpierw wygrał kwalifikacje do wyścigu na Lausitzring, a następnie zdominował wyścig.

Trening 3

Poranek w Lausitz był atmosferycznie podobny do całego weekendu. Temperatura powietrza wynosiła 24°C, a nawierzchnia rozgrzana była do 32°C. Maxime Martin rozpoczął trzeci trening, ale kierowcy BMW ponownie tracili tempo w porównaniu z resztą stawki. Najlepszym reprezentantem bawarskiej marki był Timo Glock, który starał się utrzymywać w pierwszej dziesiątce najszybszych zawodników. Na szczycie tabeli znalazł się Maximilian Götz z czasem 1:17.557min. Później czas ten minimalnie poprawił Christian Vietoris, co zaowocowało czterema zawodnikami Mercedes w pierwszej piątce. W ostatnich dziesięciu minutach najlepsze czasy tasowały się, ale ostatecznie na P1 powędrował ponownie Vietoris pokonując jednego okrążenie w 1:17.284min.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.284 18
2  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:17.287 15
3  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:17.290 18
4  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:17.317 15
5  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.364 21
6  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:17.376 18
7  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:17.433 15
8  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:17.448 18
9  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:17.479 19
10  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:17.525 16
11  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.557 17
12  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.576 15
13  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.593 18
14  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:17.658 17
15  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.707 18
16  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:17.720 19
17  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.843 17
18  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:17.879 17
19  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:17.900 18
20  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:17.958 17
21  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:17.981 16
22  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:17.983 17
23  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:18.293 21
24  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:18.356 20

Kwalifikacje 2

Temperatura nawierzchni wzrosła do 42°C, a kierowcy notowali wyraźnie gorsze czasy niż podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej. Kierowcy zjeżdżali zazwyczaj po pierwszym okrążeniu, aby poprawić ustawienia samochodów. Niektórzy przez wiele minut pozostawali w boksach. Kwalifikacje trwały jednak tylko 20min, więc w ich drugiej połowie, na torze zrobiło się gęsto. Na szczycie tabeli znalazł się Marco Wittmann z czasem 1:17.061min, ale kierowcy ciągle wymianieli się pozycją lidera. Ostatecznie to Lucas Auer z czasem 1:16.861min zdobył pole position do drugiego wyścigu tego weekendu.

Wczoraj sędziowie ukarali Maximiliana Götza przesunięciem o pięć pozycji do tyłu za blokowanie rywala. Dziś do podobnej sytuacji doszło pomiędzy Christianem Vietorisem a Mattiasem Ekströmem. Sędziowie zajęli się analizą manewru Niemca.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:16.861 11
2  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:16.931 10
3  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:16.943 8
4  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.000 10
5  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:17.029 10
6  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.030 9
7  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:17.044 11
8  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:17.061 8
9  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:17.076 10
10  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:17.142 10
11  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.147 10
12  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:17.162 11
13  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:17.167 9
14  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:17.184 11
15  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:17.211 11
16  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:17.219 10
17  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:17.399 11
18  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.408 9
19  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 1:17.482 11
20  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:17.495 10
21  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:17.510 9
22  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:17.515 12
23  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:17.730 11
24  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:18.003 10

Lucas Auer (P1, Mercedes): „Ten weekend jest po prostu dla nas super. Niesamowicie się cieszę. Oba samochody Mücke startują z pierwszej linii – to jest rezultat naszej ciężkiej pracy od kilku dni. Udało nam się dobrać odpowiedni pakiet na Lausitzring. Poza tym ja i Christian bardzo lubimy ten tor, co też miało w tym swój pozytywny wpływ. Już podczas mojego przedostatniego okrążenia wiedziałem, że będzie dobrze. Wypadłem nieco poza tor, ale tutaj jeździ się na limicie. Wszystko może się zdarzyć, ale mi się udało. Te pole-position to czyste szaleństwo. Już wczoraj zauważyłem, że trudno się tutaj wyprzedza. Mam nadzieję, że utrzymam pozycję na pierwszym okrążeniu. Na razie cieszę się jednak z P1”.

Christian Vietoris (P2, Mercedes): „Jest dobrze, ale to miejsce nie jest jeszcze pewne. Sędziowie przypatrują mi się, ponieważ blokowałem rzekomo Ekströma. Widziałem go i od razu zrobiłem mu miejsce, dlatego jestem nastawiony optymistycznie do decyzji sędziów. Wraz z Lucasem jeździliśmy tutaj jeszcze w Formule 3. Bardzo lubimy ten tor i dobrze się na nim orientujemy. To bardzo dobrze, że możemy ustawić się w pierwszej linii. Ciężko się tutaj wyprzedza, nawet przy pomocy DRS. Ważne jest, aby wykorzystać dobrze start z uprzywilejowanych pozycji”.

Timo Glock (P3, BMW): „Nieźle, w piątek mówiłem przecież jeszcze, że jestem tutaj bez szans. Zresztą widać, że kierowcy BMW nie mają tutaj lekko. Wczoraj Marco był jedynym, który wykręcił fajne okrążenie. Mercedesy są tutaj cholernie silne, osiągają duże prędkości. Muszę zastanowić się, czy będę miał okazję zaatakować. W nocy poprawiliśmy nasze ustawienia. Widać, że odzyskaliśmy trochę tempa i zmniejszyliśmy różnice do rywali. Przede wszystkim potrzebujemy punktów, to będzie w tym wyścigu najważniejsze”.

Wagi samochodów:

BMW: 1.122,5kg (+5,0)
Audi: 1.120kg (-5,0)
Mercedes: 1.115kg (+5,0)

Wyścig 2

Sędziowie uznali, że Christian Vietoris blokował Mattiasa Ekströma i nałożyli na niego karę przesunięcia o pięć pozycji.

Temperatura wyraźnie spadła w porównaniu z kwalifikacjami, a nad torem pojawiły się chmury. To nie przeszkodziło jednak Lucasowi Auerowi w obronie pozycji lidera. Natomiast Timo Glock utracił pozycję na rzecz Roberta Wickensa. Pozostali kierowcy nie zmienili swoich pozycji i czysto przejechali przez pierwszy zakręt. Sędziowe zauwązyli, że Mike Rockenfeller prawdopodobnie wystartował przed zgaszeniem świateł i rozpoczęli analizowanie nagrań.

Po pierwszym okrążeniu stało się jasne, że Rockenfeller wystartował za szybko i otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Paul di Resta przebił się z P21 na P15. Stawka jechała bardzo blisko siebie i wszyscy z pierwszej dziesiątki, poza Auerem, mogli korzystać z systemu DRS, co oznaczało, że dzieli ich mniej niż sekunda.

Poza torem znalazł się Augusto Farfus wypchnięty przez Miguela Molinę, który otrzymał za ten manewr karę przejazdu przez aleję serwisową. Przewaga Auera wynosiła już ponad 2,5s. O pozycję zaczęli walczyć Wickens oraz Glock. Obaj zjechali w tym samym czasie do boksów, ale pit-stop Niemca nie przebiegł optymalnie i nie był on już konkurencyjny dla Wickensa.

Auer na niemal każdym okrążeniu był najszybszym kierowcą i regularnie powiększał swoją przewagę. Edoardo Mortara najechał na jednego z mechaników Nico Müllera w alei serwisowej i zmiażdżył mu stopę. Na kwadrans przed zakończeniem wyścigu, wszyscy kierowcy odbyli już przymusowy pit-stop. Najbardziej nieudanym zjazdem okazał się być ten wykonany przez mechaników Glocka. To kosztowało niemieckiego zawodnika kilka pozycji.

Maximilian Götz oraz Daniel Juncadella wypadli z toru i spowodowali ogłoszenie żółtych flag. Ekström wyprzedził Wickensa i awansował na P2. Kolejnym zawodnikiem, który pokonał kanadyjskiego zawodnika, był Jamie Green. Wickens borykał się wyraźnie z jakimś problemem technicznym w sowim samochodzie. Wyścig ze zdecydowaną przewagą wygrał Auer.

Poz.KierowcaNarod.SamochódCzasOkr.
1  Lucas Auer (AT) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:11.261 46
2  Mattias Ekström (S) Audi RS5 DTM 1:02:15.024 46
3  Robert Wickens (CA) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:17.647 46
4  Jamie Green (GB) Audi RS5 DTM 1:02:18.031 46
5  Gary Paffett (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:23.553 46
6  Marco Wittmann (D) BMW M4 DTM 1:02:28.100 46
7  Christian Vietoris (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 1:02:28.616 46
8  Nico Müller (CH) Audi RS5 DTM 1:02:29.360 46
9  Bruno Spengler (CA) BMW M4 DTM 1:02:33.133 46
10  Timo Glock (D) BMW M4 DTM 1:02:36.126 46
11  Tom Blomqvist (GB) BMW M4 DTM 1:02:45.294 46
12  Edoardo Mortara (I) Audi RS5 DTM 1:02:45.434 46
13  Maxime Martin (BE) BMW M4 DTM 1:02:47.655 46
14  António Félix da Costa (PT) BMW M4 DTM 1:02:48.088 46
15  Esteban Ocon (F) Mercedes AMG C 63 1:02:52.769 46
16  Timo Scheider (D) Audi RS5 DTM 1:02:53.648 46
17  Mike Rockenfeller (D) Audi RS5 DTM 1:02:56.371 46
18  Martin Tomczyk (D) BMW M4 DTM 1:03:02.459 46
19  Miguel Molina (E) Audi RS5 DTM 1:03:15.598 46
20  Adrien Tambay (F) Audi RS5 DTM 1:03:25.436 46
21  Paul Di Resta (GB) Mercedes-AMG C 63 DTM 56:25.746 41
-  Daniel Juncadella (E) Mercedes-AMG C 63 DTM 44:21.182 33
-  Maximilian Götz (D) Mercedes-AMG C 63 DTM 40:00.662 30
-  Augusto Farfus (BR) BMW M4 DTM 11:27.034 8

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze