Pierwsze asfalty sezonu, czyli zapowiedź Rajdu Korsyki

Sezon Rajdowych Mistrzostw Świata zmienia scenerię. Po dwóch zimowych rundach i jednej szutrowej przenosimy się na asfalt. Pora na Rajd Korsyki, czyli Rajd Dziesięciu Tysięcy Zakrętów.

O rajdzie

  • Kluczowym słowem określającym ten rajd jest wytrzymałość
  • Tegoroczny harmonogram przewiduje rozegranie zaledwie dziesięciu oesów (po cztery w dwóch pierwszych dniach rajdu i dwa w niedzielę). Tak niewielka ilość odcinków specjalnych przekłada się oczywiście na ich długość – poza Power Stage, który liczy 10 kilometrów, najkrótszym odcinkiem jest sobotni Novella o długości ponad 17 kilometrów. Najdłuższy zaś liczy prawie 54 kilometry i przejechany zostanie w niedzielę rano.
  • Łączna długość oesów wynosi 316,76 km, co stanowi 29% całej trasy.
  • Harmonogram nie zmienił się w stosunku do poprzedniego sezonu (jedynie kilka odcinków zostało skróconych)
  • Baza rajdu znajdować się będzie w Bastii

Ilość kilometrów OS-owych do przejechania w poszczególnych dniach:
piątek – 120,64 km
sobota – 131,92 km
niedziela – 64,20 km

Wyzwania

  • Bardzo wymagający rajd dla pilotów, z racji bardzo dużej ilości zakrętów, co wymaga od nich nieustannego dyktowania trasy (taki rajd to około 500 zapisanych stron w zeszycie pilota)
  • Długie i wymagające odcinki
  • Wąskie i kręte górskie drogi
  • Różna charakterystyka dróg na jednej pętli wymaga znalezienia pewnego kompromisu w doborze ustawień
  • Brak porannego serwisu w piątek, a także serwisu pomiędzy pętlami tego samego dnia oraz brak serwisu pomiędzy oesami w niedzielę

Lista startowa

  • W Rajdzie Korsyki zobaczymy 82 załogi (dla porównania – rok temu zgłosiło się ich 77)
  • Na Korsyce pojawi się 13 załóg WRC. Po raz pierwszy zobaczymy wszystkich kierowców Citroëna za kierownicą auta nowej generacji
  • Asfaltową rundę na Korsyce przejadą dwie polskie załogi: Łukasz Pieniążek/Przemysław Mazur (Peugeot 208 T16 R5) oraz Jakub Brzeziński/Szymon Marciniak (Citroën DS3 R3T)
  • Na wyspie pojawi się także Andreas Mikkelsen, który opuścił dwa poprzednie rajdy. Norweg, podobnie jak w Rajdzie Monte Carlo pojedzie Skodą Fabią R5

Trasa

  • To prawdziwa, kultowa trasa, która składa się z klasycznych wąskich i krętych dróg asfaltowych wzdłuż całej wyspy.
  • Park serwisowy ulokowany jest na lotnisku Bastia na północnym wschodzie, jednak to w nadbrzeżnym mieście Ajaccio w zachodniej części będzie miało miejsce czwartkowe wieczorne otwarcie.
  • Prawdziwa rywalizacja rozpocznie się w piątek, wliczając w to dwukrotny przejazd odcinka w pobliżu stolicy wyspy. Załogi nie będą mogły liczyć tego dnia na serwis, a jedynie na zmianę opon w Porticcio.
  • Sobota jest pod względem długości trasy najbardziej wymagającym dniem, podczas którego łącznie trzeba pokonać 131.92 km na dwukrotnym przejeździe dwóch odcinków specjalnych.
  • Niedzielny finał składać się będzie jedynie z dwóch prób, jednak pierwsza z nich będzie naprawdę wymagająca, ponieważ jej długość wyniesie aż 53.78 km. Załogi zakończą rywalizację 10-kilometrowym Power Stage.

Ciekawostki

  • WRC gościło na francuskiej wyspie w latach 1973-2008 i po 7-letniej przerwie, w 2015 roku powróciło na Korsykę
  • Runda ta nazywana jest „Rajdem Dziesięciu Tysięcy Zakrętów”
  • W czterech ostatnich edycjach triumfowali kierowcy Volkswagena

Harmonogram rajdu

Piątek, 07.04
09:22 - SS1 Pietrosella – Albitreccia 1 (31,20 km)
11:14 - SS2 Plage du Liamone – Sarrola-Carcopino 1 (29,12 km)
14:11 - SS3 Pietrosella – Albitreccia 2 (31,20 km)
16:03 - SS4 Plage du Liamone – Sarrola-Carcopino 2 (29,12km)

Sobota, 08.04
09:10 - SS5 La Porta – Valle di Rostino 1 (48,71 km)
10:47 - SS6 Novella 1 (17,25 km)
15:12 - SS7 La Porta – Valle di Rostino 2 (48,71 km)
16:49 - SS8 Novella 2 (17,25 km)

Niedziela, 09.04
08:58 - SS9 Antisanti – Poggio di Nazza (53,78 km)
12:08 - SS10 Porto-Vecchio – Palombaggia (10,42 km) - Power Stage

Źródło: wrc.com, tourdecorse.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze