Załoga Inter Europol zajęła drugie miejsce w pierwszym tegorocznym wyścigu serii VdeV. Na torze pod Barceloną, Ligier polskiej ekipy uległ tylko francuskiemu Duqueine Engineering.
Dla ekipy zapisanej w tym roku także do Europejskiej Serii Le Mans, starty w serii VdeV Endurance mają być uzupełnieniem treningów i dodatkowym polem do nabywania doświadczenia w rywalizacjach długodystansowych. Pierwszą tegoroczną odsłoną był 4-godzinny wyścig pod Barceloną, gdzie do walki stanęły łącznie 24 pojazdy – w tym 6 prototypów Le Mans rozwijającej się klasy LMP3. Wśród nich, załoga Śmiechowski/Martin Hippe już w treningach prezentowała wysoki poziom, każdą z trzech sesji kończąc w pierwszej trójce swojej klasy – podobnie było zresztą także i w kwalifikacjach, gdzie średnia czasów obydwu kierowców okazała się tylko o 0.004 sekundy gorsza od najlepszego prototypu LMP3.
Dzięki czwartemu rezultatowi kwalifikacji, do wyścigu Śmiechowski przystąpił z drugiej linii – i szybko awansował na trzecie za sprawą nienajlepszego startu załogi CWS. Po chwili, mokry tor wymusił obecność samochodu bezpieczeństwa, który prowadził stawkę przez kolejne 20 minut – po wznowieniu, Polak ponownie przystąpił do ataku, po kilku chwilowych przejęciach wychodząc na stałe na pozycję wicelidera. Liderem pozostawała startująca z pole position załoga Simpson Motorsport w Ginettcie – tą stracił jednak po swoim pit-stopie, gdy Śmiechowskiemu udało się wypracować przewagę wystarczającą do powrotu na tor przed innymi prototypami LMP3 swojego zmiennika, Martina Hippe. Liderem stało się wówczas Ferrari 458 ekipy Visiom, jednak Niemiec wykorzystał możliwości prototypu LMP3 i wkrótce przejął prowadzenie.
Niedługo potem, wiceliderem została załoga Duqueine Engineering, która w drugiej części wyścigu okazała się głównym konkurentem ekipy Inter Europol. Co ciekawe, ekipa pod wodzą Dino Lunardiego była mocna mimo większej ilości pit-stopów – przy trzeciej wizycie polskiej załogi, ekipa z Francji miała ich już pięć. Wówczas za kierownicę powrócił Śmiechowski, który po czterech okrążeniach powrócił na czoło stawki – przeciwnikiem stał się jednak sam Lunardi, który zaczął odrabiać straty do Polaka. Na godzinę przed metą, błąd popełniła także sama polska ekipa, zbyt wcześnie kierując Śmiechowskiego na drugą zmianę z Martinem Hippe – w ten sposób, mimo większej ilości wymaganych pit-stopów załogi Duqueine, to ona wyszła na prowadzenie i ostatecznie zakończyła wyścig na tej pozycji.
Podium w klasie LMP3 uzupełniła załoga Graff, która do lidera straciła jednak ponad dwa okrążenia – w całej stawce, minimalnie szybszy od prototypu LMP3 okazała się natomiast Ginetta ekipy CWS Recycling.
Wyścig w Hiszpanii był pierwszym, a jednocześnie ostatnim startem w serii VdeV przed rozpoczęciem Europejskiej Serii Le Mans – kolejna runda odbędzie się na torze Bugatti w Le Mans, tydzień po inauguracyjnym wyścigu serii ELMS w Silverstone.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 36 | David Hallyday David Droux Dino Lunardi |
1 | LMP3 | Duqueine Engineering | 119 okr. | |||
2 | 13 | Jakub Śmiechowski Martin Hippe |
2 | LMP3 | Inter Europol Competition | +0:24.928 | |||
3 | 55 | Charlie Robertson Colin White |
1 | PFV | CWS Recycling | +2 okr. | |||
4 | 10 | Eric Trouillet Paul Petit Enzo Guibbert |
3 | LMP3 | Graff | (+0:00.173) | |||
5 | 57 | Mike Simpson Lawrence Tomlinson |
2 | PFV | Team LNT | (+0:19.061) | |||
6 | 14 | Javier Ibran Pardo Mathijs Bakker Antonio Castillo |
4 | LMP3 | BE Motorsport | +4 okr. | |||
7 | 1 | Jean-Bernanrd Bouvet Thierry Perrier Jean-Paul Pagny |
1 | GTV1 | Visiom | (+0:19.147) | |||
8 | 51 | Marco Zanuttini Mario Cordoni |
2 | GTV1 | AF Corse | +5 okr. | |||
9 | 45 | Franck Thybaud Maxime Jousse Thierry Proust |
3 | GTV1 | AB Sport Auto | +6 okr. | |||
10 | 4 | Rémy Deguffroy Joseph Collado Jean-Paul Buffin |
4 | GTV1 | Team Speed Car | +7 okr. | |||
11 | 72 | Bruno Poilpre Renaldo da Cunha |
3 | PFV | Speeddreams Racing | (+0:52.482) | |||
12 | 76 | Raymond Narac Thierry Cornac |
5 | GTV1 | IMSA Performance | (+0:57.638) | |||
13 | 56 | Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
1 | GTV2 | RMS | +8 okr. | |||
14 | 52 | Jonathan Coleman Adrian Watt Gaëtan Paletou |
4 | PFV | Simpson Motorsport | (+0:36.733) | |||
15 | 70 | Bruno Stucky Edwin Stucky Frédéric Yerly |
6 | GTV1 | ANTeam | +9 okr. | |||
16 | 8 | Kostas Kanaroglou Oliver Campos Hull |
2 | GTV2 | Escuela Española de Pilotos | +10 okr. | |||
17 | 50 | Adam Sharpe Craig Fleming Nick Jones |
5 | PFV | Simpson Motorsport | +11 okr. | |||
18 | 5 | Jesus Fuster Miguel Abello Mirco Van Oostrum |
5 | LMP3 | By Speed Factory | +14 okr. | |||
19 | 96 | Philippe Charriol Roberto Rayneri Roberto Silva |
1 | S1 | Solution F | +17 okr. | |||
20 | 65 | Jordan Perroy Christophe Decultot Gérard Tremblay |
3 | GTV2 | Porsche Almeras | +27 okr. | |||
NSK | 20 | Alexandre Coigny Iradj Alexander-David |
2 | S1 | GPC Motorsport Vortex | +33 okr. | |||
NSK | 11 | Michel Wegelin Tiziano Carugati Eric Van De Vyver |
7 | GTV1 | AB Sport Auto VdeV | +47 okr. | |||
NSK | 93 | Jordan Perroy Christophe Decultot Pierre Fontaine |
6 | LMP3 | Bullfight by N Race | +51 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.