Jake Dennis odniósł przekonujące zwycięstwo w pierwszym wyścigu Mistrzostw Świata Formuły E w Londynie. Stoffel Vandoorne, który zajął drugie miejsce, znalazł się na dość komfortowej pozycji w klasyfikacji kierowców, w której jest liderem.
Jeszcze kilka tygodni temu w grze o tytuł Formuły E otwarcie liczyło się czterech kierowców. Teraz jednak wszystko jest w rękach Vandoorne’a, który na trzy wyścigi przed końcem sezonu ma 24-punktową przewagę nad resztą stawki. Belg wywierał też presję w różnych momentach wyścigu na zdobywcy pole position, Dennisa, w różnych momentach wyścigu, ale ostatecznie nie zdecydował się na bardziej agresywny manewr, żeby niepotrzebnie nie ryzykować. W wyniku tego Dennis odniósł triumf w Londynie z przewagą 2,2 sekundy, dając ekipie Andretti pierwsze zwycięstwo od czasu rezygnacji BMW z Formuły E i przejścia do stanu zespołu niezależnego.
Vandoorne miał już ułatwione zadanie po kwalifikacjach, ponieważ jego główni rywale wywalczyli dalsze pozycje, a dwóch z nich wpadło w dodatkowe tarapaty po kolizji z pierwszego zakrętu. Tam doszło do zderzenia trzech zawodników, w wyniku czego Edoardo Mortara z uszkodzonym bolidem Venturi dojechał do mety dopiero na 18. miejscu, zaś Jean-Eric Vergne zakończył rywalizację w środku stawki, gdzie ponadto był uwikłany w potyczkę z Sébastienem Buemim, która również skończyła się kolizją. Z kolei Sam Bird odpadł z wyścigu już na wczesnym etapie po kontakcie z innym kierowcą.
Spośród wszystkich jedynie Mitch Evans, zespołowy kolega Birda, utrzymał realistyczne szanse na wywalczenie tytułu mistrzowskiego. Po starcie z 14. pola był w stanie ostatecznie zająć piąte miejsce, wliczając w to karę przyznaną już po wyścigu dla Nycka de Vriesa. Początkowo fabryczny zespół Mercedesa miał na podium dwóch swoich kierowców, jako że de Vries obronił się przed zaciekłymi atakami ze strony Nicka Cassidiego w walce o najniższy stopnień podium.
Trzy godziny po wyścigu sędziowie jednak orzekli, że de Vries przekroczył przepisy podczas manewrów obronnych i nałożyli na Holendra karę doliczenia 5 sekund do końcowego wyniku wyścigu za wielokrotną zmianę linii na prostych odcinkach toru, przez co został on sklasyfikowany na szóstym miejscu. Na karze de Vriesa skorzystał również Oliver Askew, który na mecie zamknął pierwsza piątkę, jednak w finalnej klasyfikacji wywalczył czwarte miejsce.
Obiecujący wyścig jechał z kolei Sergio Sette Camara. Po zakwalifikowaniu swojego bolidu Dragon Penske na czwartym polu, na początku jechał nawet na trzecim miejscu po wyprzedzeniu de Vriesa. Nie zachował on jednak wystarczającej ilości energii na wyścig i w ostatnich minutach stracił mnóstwo pozycji, aby ostatecznie zatrzymać się na ostatnim okrążeniu.
Drugi wyścig Formuły E w Londynie rozpocznie się w niedzielę o godzinie 16:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | 37 okr. | |||
2 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | + 2,223 | |||
3 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | + 12,663 | |||
4 | 28 | Oliver Askew | Avalanche Andretti Formula E | + 14,904 | |||
5 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | + 17,128 | |||
6 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ Formula E Team | + 17,367 | |||
7 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 17,733 | |||
8 | 22 | Maximilian Günther | Nissan e.dams | + 22,067 | |||
9 | 11 | Lucas di Grassi | ROKiT Venturi Racing | + 32,139 | |||
10 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 34,347 | |||
11 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 35,307 | |||
12 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 35,508 | |||
13 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 40,345 | |||
14 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 41,057 | |||
15 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 Formula E Team | + 41,293 | |||
16 | 4 | Robin Frijns | Envision Racing | + 44,023 | |||
17 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Formula E Team | + 51,947 | |||
18 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 1:18,796 | |||
NSK | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | ||||
NSK | 99 | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | ||||
NSK | 30 | Oliver Rowland | Mahindra Racing | ||||
NSK | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.